Gå til innhold

Pruter du i norske butikker i Norge?  

1. 1. Pruter du i norske butikker i Norge?

• Ja
      5
    • Nei
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena
Skrevet

Eg har så lyst å kjøpe ein dress eg har sett i ein butikk, men den er sabla dyr og har fått tips av min onkel om å prute på den! Han er super flink til dette, men eg har aldri turt.

No tenker ikkje eg på gateselgere i Nepal - pruting, men ein butikk midt i byn (vero moda, ect.)

Skal eg tørre? Redd for å drite meg ut :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg pruter når jeg kjøper flere ting på samme sted. Men hadde nok ikke prutet bare på en ting, men du kan jo alltids prøve. Knaksje du er heldig, og da sparer du jo noen kr.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Tørr ikke å prute i syden heller jeg :oops:

Skrevet

NEI! Jeg får bare ikke meg selv til å prute jeg, synes det er pinlig. Har vurdert å gå på "prutekurs" for å lære meg kunsten sånn at jeg kan bruke den i syden o.l.

Jennifer

Skrevet

Nei, jeg pruter ikke.

Men sambo er flink til å prute på alt mulig.

Jeg står bak og rødmer :oops:

Skrevet

Jeg for min del hadde nok aldri prutet på en dress på Vero Moda, nei! Det er liksom ikke helt "vanlig folkeskikk" å gjøre sånt i norske butikker/klesbutikker, tror jeg? Men det er jo helt klart lov å prøve...

Jeg liker ikke å prute i syden, engang - og det til tross for at det blir forventet at man skal prute! Etter at jeg har vært i syden, synes jeg faktisk det er deilig å gå inn i en butikk og bare kjøpe det jeg vil ha - uten å måtte bruke en halv time på det!

Skrevet

Jeg pruter og synes det er moro! Sekvfølgelig bare på dyre ting. Bilen min, TV, stereo han jeg bl a prutet på. Du kan si "Jeg har ikke så mye penger, men jeg har veldig lyst på den og vil gjerne gjøre en handel med en gang". Hvis ekspeditøren nøler litt, er det bare å sette i gang.

Skrevet

om jeg kjøper masse så kan det hende jeg spør om litt avslag på f.eks et belte som passer til. For ellers tar jeg ikke belte!

Skrevet

Forresten - etter å ha lest Pet sitt innlegg: vi pruter selvfølgelig også på veldig dyre ting. Vi bestilte nettopp en del nye møbler til stua, og handlet for 40.000 kroner. Da hadde vi bedt om en god pris, og fått slått av noen tusen. Allikevel var selgeren tydelig fornøyd, hun solgte for et bra beløp på under en halvtime, og uten å ha jobbet for det, vi hadde nemlig bestemt oss på forhånd. Hun foreslo selv hvor mye hun kunne tenke seg å gi oss i avslag, og både selger og kjøper var egentlig godt fornøyd.

Men jeg hadde nok som sagt ikke prutet på et antrekk. Da mannen min kjøpte seg ny dress for en tid tilbake, fikk han belte og sokker med på kjøpet, uten å be om det. Da kjøpte han skjorte til 600 kroner utenom. Det var en dress til 4000 kroner.

Skrevet

Tror kanskje min prutegrense ligger på rundt 3000 kr. Pruter ikke på noe som koster under det. Hvor mye koster denne dressen, egentlig?

Skrevet

Pruter på alt av møbler og utstyr.

Hvis jeg har kjøpt flere ting på sports- eller klesbutikk ber jeg om avslag.

Smiler pent og spør; "Kan jeg få det for kr XXXX?"

Skrevet
NEI! Jeg får bare ikke meg selv til å prute jeg' date=' synes det er pinlig. [/quote']

Samme her.

Gjest Seleena
Skrevet
Tror kanskje min prutegrense ligger på rundt 3000 kr. Pruter ikke på noe som koster under det. Hvor mye koster denne dressen' date=' egentlig?[/quote']

Den kostar 1200 til saman for bukse og jakke. Det er ikkje Vero Moda, men ein butikk som kanskje kunne minnast om det...

Væren: Det er kanskje ikkje vanleg folkeskikk å gjere sånt i norske butikkar, for her i Norge får vi jo solgt varen til nomal pris uansett. I u-land er det jo vanskeleg å få solgt varene.

Men det er jo lov å prøve ;)

Trur eg skal spørre onkel om litt råd! Eg betalar ikkje 1200 for den dressen :tunge1:

Dessutan skal eg kjøpe meg nytt digitalkamera snart, og håper på å få det litt billigare òg.

Skrevet
Væren: Det er kanskje ikkje vanleg folkeskikk å gjere sånt i norske butikkar, for her i Norge får vi jo solgt varen til nomal pris uansett. I u-land er det jo vanskeleg å få solgt varene.

Men det er jo lov å prøve ;)

Nemlig. Butikken får uansett solgt dressen, og den var egentlig ikke så dyr, selv om det er mye penger. Men klart det er lov å prøve!!! :wink:

Kan du ikke få onkelen din til å kjøpe den for deg, da? Det kan jo være han skal gi den i gave til sin niese! :ler: Og hvis han vet akkurat hva han skal kjøpe, farge og størrelse, så kan du jo sette ham på saken! :-)

Lykke til!

Skrevet

Hos oss er det ingen vits i å prute. Kjedebutikker har faste priser. Noen ganger gir vi med sokker hvis noen kjøper full dress til menn, men det er alt. Mange som prøver seg da :wink: faktisk overraskende mange.

Skrevet
Tørr ikke å prute i syden heller jeg :oops:

Ikke jeg heller... Når jeg er i syden, er det samboeren min som får den jobben ja... :)

Gjest Emera
Skrevet

Jeg har aldri turt å prute, selv om jeg har hatt lyst. Det virker så skummelt, syns jeg.

Jeg er også en sånn som står et stykke unna og rødmer når mannslingen pruter... :oops:

Gjest Seleena
Skrevet

Kan du ikke få onkelen din til å kjøpe den for deg, da? Det kan jo være han skal gi den i gave til sin niese! :ler: Og hvis han vet akkurat hva han skal kjøpe, farge og størrelse, så kan du jo sette ham på saken! :-)

Lykke til!

He-he! Ja god idè ! :ler::sjarmor: Får gå å prøve den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...