Karry Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Litt fortvilt situasjon. Har akkurat fått nytt kombiskap, kjøl/frys. Det første jeg nå legger merke til er at det bråker noe utrolig. Ikke hele tiden, det går av og på, men man legger veldig merke til akkurat det da. Og jeg har åpen kjøkken/stue løsning og føler at dette tar mye oppmerksomhet. Dette kjøleskapet var absolutt ikke av den billige typen, jeg er derfor ganske misfornøyd. Men så er spørsmålet hva jeg gjør, for når disse som leverte kjøleskapet satte det på plass, så skrapte de det opp på siden når de satte det inn fordi det var så trangt der. Det måtte med andre ord til for å få det inn. For i det hele tatt å få satt i kontakten. Før de gikk måtte jeg jo skrive under på at alt var i sin skjønneste orden og feilfri levering osv. Det var det jo, ingenting å klage på sånn sett. Utfordringen nå er bare at jeg kan få problemer med å få levert det tilbake? Hva ville dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Er det no-frost? I så fall er det ikke rart at det bråker selv om det er dyrt. Desibelnivå er noe en bør sjekke før en kjøper hvitevarer, særlig om en har åpen kjøkken/stueløsning. Vi ble frarådet no-frost pga åpen kjøkken stue, fordi det visstnok er alment kjent at det bråker noe helt sykt. Hvis du har skrevet under på at leveringen var feilfri, tror jeg ikke du har så mye du skulle sagt. Dessverre tror jeg du sitter med svarteper her. Anonym poster: d81b56f08d2d53e4dfc136adcc9e69a9
Karry Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2013 Hmmm. Det kan nok være det ja. Jeg må innrømme at jeg satt hjemme med brukket bein og det kjøleskapet jeg hadde gikk i stykker i helgen. Var derfor nødt til å ta stilling etter beste evne utfra egen lesning på nettet. Skjønner nå at jeg skulle brukt noe mer tid ja.... arghhhh
Pinkee Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Gå inn på den modellen du har kjøpt, å sjekk hva dem oppgir som db. Så sammenligner du med andre kjøleskap, da ser du om ditt skap egentlig skal bråke mere enn andre. Hvis det står at ditt har en db på 58 mot normale skap på 43, da har du gjort en tabbe. Men, skal ditt ha 45 i db, så muligens det er noe feil med det, da bør du kontakte selger.
Karry Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2013 Gå inn på den modellen du har kjøpt, å sjekk hva dem oppgir som db. Så sammenligner du med andre kjøleskap, da ser du om ditt skap egentlig skal bråke mere enn andre. Hvis det står at ditt har en db på 58 mot normale skap på 43, da har du gjort en tabbe. Men, skal ditt ha 45 i db, så muligens det er noe feil med det, da bør du kontakte selger. God ide! Det står at det skal være 42. Og det trodde jeg da var ganske lavt. Men det jeg også lurer på er om det kanskje ikke står helt i vater, og at det kan være noe av grunnen. Det forrige kjøleskapet (fulgte med leiligheten) var plassert oppå to plankebiter. Det kan jo ha vært en grunn til det
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Helst skal vel ikke kjøleskap settes igang før et par timer etter at det har blitt transportert, hvis ikke kan det bråke slik som du opplever. Du kan prøve å koble det fra en stund og så sette det igang igjen etterpå. Anonym poster: 7de2acb89d03a527588ac6c041048a95
2shy Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Et nytt kjøleskap skal ikke bråke i den grad at det er sjenerende, TS. Jeg hadde samme problem med et Electrolux-kjøleskap. Jeg reklamerte og fikk nytt kjøleskap. Mener det var 42 db mitt også hadde, men det var ikke det som var årsaken. Det var ikke durelyden som var problemet, det var "nåkkå attåt".
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #8 Skrevet 27. mars 2013 Det er noe med nye kjøleskap som er bedre enn de gamle, grunnen til at det bråker er at det er skiftet noe system eller noe i dem. Min venninne og typen har et kjøleskap som høres ut som det lider av og til, nesten kvelte skrikelyder på en måte. Man blir visst vant til det, men de første kveldene jeg var der så trodde jeg at noen ble drept utenfor eller noe. Anonym poster: ee9a0e9776ce4e1841b2d8e310fe182a
blonden Skrevet 27. mars 2013 #9 Skrevet 27. mars 2013 Dersom du har kjøpt det på lefdal eller elkjøp har du 30 dagers returrett, (men du må selv dekke evnt. ny transport selvsagt). Det er egentlig ikke mulig å returnere det da det har fått skrape i siden, men dra innom i butikken og forhør deg, mest sannsynlig vil de hjelpe deg så godt de kan for at du skal bli fornøyde Det returnerte skapet kan de jo uansett ikke selge som et nytt skap, så derfor tror jeg egentlig ikke en liten skrape har noe å si.
Karry Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2013 Helst skal vel ikke kjøleskap settes igang før et par timer etter at det har blitt transportert, hvis ikke kan det bråke slik som du opplever. Du kan prøve å koble det fra en stund og så sette det igang igjen etterpå. Anonym poster: 7de2acb89d03a527588ac6c041048a95 Ja, og det er mulig at det er akkurat dette som har skjedd. Det vet jo ikke jeg. Det var jo de som satte i støpselet. Og hva skulle vi liksom ellers ha gjort? Da måtte transportørene ha sittet og ventet i to timer da? For skapet måtte skyves på plass. Jeg var også oppmerksom på at det kunne være ting med oppstarten som skulle være spesielt, så jeg trålet igjennom bruksanvisningen men der stod det ikke noe.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #11 Skrevet 28. mars 2013 Har likedan kjøleskap og den bråker noe forferdelig. Dama i butikken sa at den skulle være rolig, jeg klikker snart. Den er bare 2 år gammel men vurderer og kjøpe ny når jeg har råd, høres over hele leiligheten min. Anonym poster: de6a6e952e2d5f9272deb50226c2b043
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #12 Skrevet 28. mars 2013 Det er noe med nye kjøleskap som er bedre enn de gamle, grunnen til at det bråker er at det er skiftet noe system eller noe i dem. Min venninne og typen har et kjøleskap som høres ut som det lider av og til, nesten kvelte skrikelyder på en måte. Man blir visst vant til det, men de første kveldene jeg var der så trodde jeg at noen ble drept utenfor eller noe. Anonym poster: ee9a0e9776ce4e1841b2d8e310fe182a Har også et slikt kjøleskap (Siemens). Forholdsvis dyrt kjøleskap, ikke fryser. Av og til høres det ut som om det virkelig lider. Den første dagen jeg hadde det forstod jeg ikke hva lyden var. Vi har katt, så jeg trodde det var katta som led. Men det er bare disse "lidelseslydene" som kommer av og til som er plagsomme, den vanlige duringen er helt ok. Vi fikk ekspertise til å komme å se på kjøleskapet, men de fant ingen feil. Var visst nok slik nye kjøleskap var pga en ny type avkjølingssystem (tror jeg). Nå har jeg blitt vant med lyden, så den plager meg ikke. Anonym poster: 7755d973df0585564879cb0e0a61ca74
Thorn Skrevet 28. mars 2013 #13 Skrevet 28. mars 2013 (endret) Det er ganske vanlig at nye skap, og da spesielt med No Frost, bråker mer enn eldre skap. Men: det er ikke vanlig at man hører det konstant, da ville jeg gjerne ha bedt om å få en serviceperson opp for å se på det. Men om det setter igang innimellom og lager rare lyder som stopper etter noen minutter, så er det nok innenfor normalen. Vårt kjøleskap høres innimellom ut som en måke som skriker langt borte, det sildrer og klukker som en bekk, og det lager små søte pip. Veldig rart å høre på til å begynne med, men nå er vi så vant med det at det egentlig bare er litt morsomt de gangene vi i hele tatt reagerer. Da foreldrene mine kjøpte nytt kjøleskap, fulgte det med en lapp med tegninger som viste hvilke type lyder som er normalt å høre fra kjøleskapet. Det var det ikke når vi kjøpte vårt, så det er nok en grunn til at de har begynt å legge ved slike lapper Ellers så har både vatring og dette med at skapet skal stå oppreist i to-tre timer etter transport en del å si for lydnivå, så du skal ikke se helt bort i fra at det ligger noe i det heller. Endret 28. mars 2013 av Thorn
orgus Skrevet 28. mars 2013 #14 Skrevet 28. mars 2013 Det er mange tider som er oppgitt for å la gassen samle seg i bunn av skapet, men jeg ville latt det stå i allefall 4 timer for å være sikker. Dette er jo noe som transportør burde vite! Her er forøvrig en db-sammenligning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå