Gå til innhold

Fuciderm på katt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hastverk med å få barbert katten så kunne ikke bruke den klinikken jeg vanligvis bruker, det endte i en litt hui og hast hos en annen. Alt fint men katta klør som en besatt iløpet av en dag. Nå har den altså fått eksem fordi dyrlegen var for hardhendt og jeg fikk fuciderm for å smøre på. Har det noe effekt ? Katta sleiker det jo i seg som fløte. Fikk ikke med krage eller noe.

Nå husker jeg så altfor godt hvorfor jeg byttet dyrlege..

Anonym poster: fc4a7a22899bf59e8c48d08a2d97d0b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fuciderm har jo effekt da, men jeg ville ikke ha brukt den på store områder, bare der det er aller verst. Ellers er det bare krage som gjelder nå, spør du meg! Jo mer den klør, jo verre vil det bli. Du kan også prøve å kjøle ned huden litt innimellom ved bare å legge et mykt lunkent håndle på. Så er det bare å ta tiden til hjelp. :) Men hvorfor måtte pus til barbereren (eller skal vi si barbaren..;)?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja, det er heldigvis et ganske lite område, prøver å holde han unna med en gang jeg smører på så det får synke litt inn ihvertfall. Han er utekatt så han går ofte ut for å kjøle ned området selv og dyrlegen sa ikke noe om at jeg bør holde han inne. Er ikke minusgrader her.

Katten måtte dessverre til denne barbaren fordi han begynte å spise naboens kattemat, så hadde mye diare kombinert med lang pels pluss et par floker der bak.. Å bade han var ikke nok og børste han bak er et lite helvete hver gang. Får trene mer på det når pelsen kommer tilbake. :)

Skal ta kontakt med den andre klinikken idag tenker jeg. Klarer ikke helt se for meg at eksemet vil gå over når katten har så stor tilgang til å slikke seg.. Da kommer han vel til å gni rumpa oppover veggene istedet stakkar.

Anonym poster: fc4a7a22899bf59e8c48d08a2d97d0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...