Gå til innhold

Vannbøtte til hest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som ikke har drikkekar i boksen, hvilken type bøtte bruker dere?

Går det an å bruke en slik murerbøtte? http://europris.no/kunder/europris/euro.nsf/pages/produkt?open&gruppeid=G0207&artnr=108076&qm=sym,3,0,0,0,0

eller en slik?

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=710115&deptid=117&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Anonym poster: d8f1aea14e7250c202cc1e4350897794

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en bøtte med flat bakside ala denne: Bøtte_flat_side_20_liter__Basic__Farge__Grønn_small.JPG

Anonym poster: 93b27484af97c4602788358d12f32f72

AnonymBruker
Skrevet

Og den bøtta henger jeg på veggen slik at hesten ikke tråkker i den, velter den o.l, glemte å skrive det. :)

Anonym poster: 93b27484af97c4602788358d12f32f72

Skrevet

Anbefaler å henge opp en krok på veggen, og kjøpe en (helst to) bøtter med flat bakside. Da får de ikke veltet dem, og det blir mindre sagflis og slikt oppi. :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Brukt alt fra murerbøtter (de sorte) og de med flat rygg til å henge opp, og Tub Trug. Tub Trug'en er veldig enkel. Setter den bare i et hjørne. Sjeldent den blir velta. Men om hesten er en vannbøttevelter, så er det greit med de med flat rygg til å henge opp på veggen. Bare vær forsiktig med hva slags krok du henger denne opp i. Pistolhake og karabinkrok har tatt ganske mange nesebor på kålete hester. Om du bruker slike kroker, så pass på at åpningen vender inn mot veggen (og bort fra hestens nese)

Skrevet

Jeg brukte murerbøtte og satte den oppi et gammelt dekk så den ble vanskeligere å velte :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Murerbøtte her, og det har fungert helt fint :)

Anonym poster: aec6cf64279e655e6efb07ae65acdb99

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker murerbøtter. Har aldri opplevd at de har veltet dem, annet enn når de er tomme.

Anonym poster: a32e6c71682420afa4caccc5fedb14a5

Skrevet

Bruker tubtrug, har i hjørnet av boksen stående på gulvet - min bøtteveltende mark av en treåring har utrolig nok kun veltet denne 1 gang siden vi skaffet den (for 4 mnd siden)

Vår er vel på rundt 40 liter tenker jeg, muligens 50.

Andre bøtter velter hun bare, henge opp er bare å glemme da hun er kløhest som klenger oppover veggene (og hun har lange bein, så ved rulling slår hun oppi og det er vann overalt, boks, stallgang osv) og til slutt murerbøtter, de fungerte bra helt til hun fant ut at man kan BADE i de...

Så tubtrug - flotte greier, stor nok til å romme nok vann så hun ikke velter den (finnes i flere størrelser), fleksibel så tåler og bli trødd på og herjet med om hesten drikker opp og leker med bøtta etterpå, og ikke minst den er såpass liten at det ikke nytter å bade i den..

• 2 uker senere...
Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg har også prøvd tubtrug (hvis det er sånne med håndtak på siden), men min fireåring tar tak i håndtaket og slenger bøtta vegg i mellom så fort det er lite nok vann i den. Veldig festlig med klissvåt boks og tørst hest hver morgen, at hun ikke skjønner sammenhengen selv :dry:

Nå bruker jeg en bøtte som er festet i veggen, den greier hun ikke lirke løs, men som "erstatning" søler hun helst alt kraftfôret + masse høy i bøtta da, bare så hun er sikker på at matmor får litt arbeid når hun skal ta boksen...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...