Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av og til trekker jeg meg unna gutter som visstnok er i militæret. Jeg blir så utrolig, utrolig lei av å sitte og høre på de visstnok beundrende ordene som kommer ut av munnen til guttebassene som ikke engang er kommet gjennom førstegangstjenesten enda.

Nylig la en person jeg kjenner godt ut en bilde av han, fult bevæpnet, og skriver "Kriger!!!", og kompiser som "hyller" han. Gutten har ikke vært i nærheten av en krig, og jeg klarer ikke BEGRIPE hvordan han kan binde ordet "KRIGER" til noe bra. Jada, du er sikkert heltemodig, men skriv deg nå ikke opp under "KRIGER", for GUDS SKYLD(!!).

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har møtt gutter fra militæret på byen, og det første de presenterer seg som er "soldater", "militær" osv. Dette er bra greier, men den mest trasige sjekkereplikken jeg har vært borti. Måten de prøver å imponere på, er så UTROLIG kvalmendes!

Jeg er jente og skal selv inn i militæret til neste år. Jeg har derimot tenkt over hva det vil innebære å tre inn i den grønne drakt. Altså - mange av de jeg har møtt; har de egentlig tenkt over at Knerten (ikke får å rakke ned på at de er tynne - men de som akkurat er kommet inn, og desverre ikke har en så veldig stor muskelmasse at det gjør noe) noen sinne kan måtte stå fram i stål med tunge våpen? At de muligens må ofre sitt eget liv?

Åh.. Unskyld altså. Er bare så mye frustrasjon som går rundt og vandrer. Jeg er KJEMPESTOLT av dere gutter i militæret altså, dere gjør en enormt bra jobb. Det er bare noe som noen gjør, som provoserer meg til de grader..

Anonym poster: 16b3b00fbcb9798c37d1548d2354e679

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig! Utrolig lei av gutter i militæret som skryter så hemningsløst av sine prestasjoner der. Det er flott at de er der og er villige til å forsvare landet.. men all den tid de er innen militæret, høres det jo ut som det ikke finnes en verden utenfor!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud... Vær snille og overse de verste skrivefeilene............. ever. Jeg skjemmes.

• Liker 2
Gjest Kalkunkrøll
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig! Utrolig lei av gutter i militæret som skryter så hemningsløst av sine prestasjoner der. Det er flott at de er der og er villige til å forsvare landet.. men all den tid de er innen militæret, høres det jo ut som det ikke finnes en verden utenfor!

Takk for et prakteksemplar på kvinnelogikk.

• Liker 3
Skrevet

Førstegangs tjenesten var et av mine beste år, traff mange gode venner, fikk oppleve masse, fikk skyte med masse våpen som Glock, AG3, HK416, MP5, Kaste granater som flasher og eksploderer, masse drama inne i troppen, jeg kan huske jeg snakket med mange av mine medsoldater som tjenestegjorde med meg, men det var aldri snakk om at man føler seg klar til krig, klar for å drepe osv.

Det var et år hvor man fikk oppleve noe strengt i rekrutten og selvfølgelig snakker man om dette i ettertid.

Det er heller mindretall som later som de er KRIGER!!!! og skal ut til Afganistan og krige, de vil bare ha oppmerksomhet i sosiale medier, men sånne mennesker finnes overalt.

Gjest Kaffekrus
Skrevet

La de skryte. Ts skal i militæret helt frivillig i motsetning til gutta som er tvunget.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for et prakteksemplar på kvinnelogikk.

TS her. Kvinnelogikk? Vet ikke hvem du har testet mannelogikken på, men tror ikke du kunne fått et så mye bedre svar fra en med en snabel hengende ned der.

• Liker 10
Gjest Kalkunkrøll
Skrevet

TS her. Kvinnelogikk? Vet ikke hvem du har testet mannelogikken på, men tror ikke du kunne fått et så mye bedre svar fra en med en snabel hengende ned der.

Hu presiserer at hu forstår at militæret tar all tid men hu klarer ikke koble det sammen med at det også gjør at man blir distansert fra omverdenen. Tenk litt på den, kanskje du forstår.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Førstegangs tjenesten var et av mine beste år, traff mange gode venner, fikk oppleve masse, fikk skyte med masse våpen som Glock, AG3, HK416, MP5, Kaste granater som flasher og eksploderer, masse drama inne i troppen, jeg kan huske jeg snakket med mange av mine medsoldater som tjenestegjorde med meg, men det var aldri snakk om at man føler seg klar til krig, klar for å drepe osv.

Det var et år hvor man fikk oppleve noe strengt i rekrutten og selvfølgelig snakker man om dette i ettertid.

Det er heller mindretall som later som de er KRIGER!!!! og skal ut til Afganistan og krige, de vil bare ha oppmerksomhet i sosiale medier, men sånne mennesker finnes overalt.

Absolutt, jeg tviler ikke på at det var et av dine beste år; alt dette nye, og spennendes greier. Jeg har selv opplevd år som har vært helt utenom det vanlige - men det kunne ikke falt meg inn å presentere meg som en helt, eller skryte uhemningsløst av hva jeg har gjort. Er er en forskjell på det å informere og å skryte seg selv helt oppi skyene.

La de skryte. Ts skal i militæret helt frivillig i motsetning til gutta som er tvunget.

Det her er det mest provoserende jeg har lest på en god stund. For det første, så finnes det ganske mange veier utenom pr dagsdato. For det andre; JA - jeg drar inn frivillig. Gir det meg mindre grunn til å skryte av meg selv?? "Kom hit a jenter, jeg er militær". Da er det jo nesten mer pinlig; du skryter av noe du i utgangspunkt ikke engang ønsket. For det tredje; du SKAL nok overleve, og jeg er lei av å sitte og høre på alle de imponerende historiene dine, som de forteller for å fremme hva slags helt du faktisk er.

De har lov til å være stolt, selvfølgelig.. Bare synd at såppas mange dropper ut allerede etter første år. Oi, for en helt du var:-) Du klarte deg et år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hu presiserer at hu forstår at militæret tar all tid men hu klarer ikke koble det sammen med at det også gjør at man blir distansert fra omverdenen. Tenk litt på den, kanskje du forstår.

Det var ikke at jeg ikke forstod hva du ønsket å påpeke, men å sette det i lys av kvinnelogikken? Unødvendig. :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er i førstegangstjenesten, han er inne som k9 i militærpolitiet og er en av de beste soldatene i troppen sin, Får masse skryt og oppfordringer til å fortsette, og ja det skal han. Han verver seg som grenader etter fgt og vil følge broren sine fotspor som jobbet i forsvaret 15 år. Kjempestolt av han!

Men han går ikke rundt å skryter sånn da. Jeg ville bare skrive et skryteinnlegg om den flinke soldaten min;)

Anonym poster: 2d794754a15adaf499cc66b7dae12d78

• Liker 2
Gjest Kalkunkrøll
Skrevet

Det var ikke at jeg ikke forstod hva du ønsket å påpeke, men å sette det i lys av kvinnelogikken? Unødvendig. :-)

Ikke unødvendig. Sånne holdninger bør du legge fra deg i militæret. Der er det flere som er møkklei av å bli rettet på av damer som skal dressere dem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er i førstegangstjenesten, han er inne som k9 i militærpolitiet og er en av de beste soldatene i troppen sin, Får masse skryt og oppfordringer til å fortsette, og ja det skal han. Han verver seg som grenader etter fgt og vil følge broren sine fotspor som jobbet i forsvaret 15 år. Kjempestolt av han!

Men han går ikke rundt å skryter sånn da. Jeg ville bare skrive et skryteinnlegg om den flinke soldaten min;)

Nemlig! Og det er jo helt topp! Er jo MANGE som gjør en fantastisk god jobb der inne:-) Det flaueste er vel rett og slett at det er disse som skryter minst.

• Liker 1
Skrevet

Folk har da perm? Det finnes aviser og internett.. Regner med at man har tilgang på sånt. Militæret var en av mange grunner til at det ble slutt mellom meg og min eks. Når han kom hjem på perm snakket han kun om militæret. Ikke det at man prøver å støtte og være interessert når den andre har opplevd noe de synes er spennende, men det finnes da grenser. Må jo gå an å ha interesser utenom også?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke unødvendig. Sånne holdninger bør du legge fra deg i militæret. Der er det flere som er møkklei av å bli rettet på av damer som skal dressere dem.

Sånne holdninger bør jeg legge fra meg i militæret? Det er nok flere jenter som er møkklei av å bli satt i bås som dum også. Du framstilte jo akkurat den såkalte kvinnelogikken som noe helt patetisk og idiotisk dumt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han skryter aldri. Forteller såvidt noe om prestasjonene sine til noen utenom meg. Da kan han legge ut i det vie og breie, og jeg syntes det er kjempespennende og morsomt å høre om! Han er veldig på det med at man ikke skal legge ut bilder av han når han poserer i uniformen eller med våpen feks, og jeg får ikke lov til å gå rundt å fortelle andre om hva han gjør der og hvordan han presterer. Jeg vet ikke om han er sær eller ikke, men jeg respekterer det- men vil gjerne skryte til hele verden jeg om den bra innsatsen hans!:) Nettopp hatt eksamen i rettslære og fikk god karakter, nå er han hjemme på påskeperm! Berre velstand! HOHO! Elsker armybf min;)

(jeg over med mp kjæreste)

AnonymBruker
Skrevet

Han skryter aldri. Forteller såvidt noe om prestasjonene sine til noen utenom meg. Da kan han legge ut i det vie og breie, og jeg syntes det er kjempespennende og morsomt å høre om! Han er veldig på det med at man ikke skal legge ut bilder av han når han poserer i uniformen eller med våpen feks, og jeg får ikke lov til å gå rundt å fortelle andre om hva han gjør der og hvordan han presterer. Jeg vet ikke om han er sær eller ikke, men jeg respekterer det- men vil gjerne skryte til hele verden jeg om den bra innsatsen hans! :) Nettopp hatt eksamen i rettslære og fikk god karakter, nå er han hjemme på påskeperm! Berre velstand! HOHO! Elsker armybf min;)

(jeg over med mp kjæreste)

TS;

Høres bra ut! Hadde også selv vært stolt! Type med vett i du har funnet deg! Hehe.:-)

Men ellers, da: Det er jo lov å snakke om hverdagen sin i militæret, det sier jeg jo intenting på(!), men det er nettopp det å skryte uhemningsløst av seg selv og det de har gjort. Det er ikke så sjarmerende å høre på gutten som åpner samtalen med "Ja... jeg er i militæret da, ogsånn.. Tar ca 100 push ups på 10 sek, og løper 1 km på 2 min. Må ta push ups hele tiden, men det er no stress da". Good to know, boy. I'll trust in you if our country one day gets in trouble somehow.

• Liker 3
Skrevet

Folk har da perm? Det finnes aviser og internett.. Regner med at man har tilgang på sånt. Militæret var en av mange grunner til at det ble slutt mellom meg og min eks. Når han kom hjem på perm snakket han kun om militæret. Ikke det at man prøver å støtte og være interessert når den andre har opplevd noe de synes er spennende, men det finnes da grenser. Må jo gå an å ha interesser utenom også?

Jeg skjønner godt at du ble lei all militærpraten. Jeg var selv i militæret for leeeeenge siden, men jeg var glad den dagen jeg var ferdig gitt!

Men til saken; den gang da.... den tiden som både jeg og de fleste kameratene mine var i militæret så var det mange av dem som snakket om Forsvaret og kjøretøyer, våpen, øvelser etc. absolutt hele tiden... Om vi var ute på byen eller på noe så var det militærpreik hele tiden.

Og nå jobber jeg sammen med en gutt som ble ferdig med førstegangstjenesten for 6 mnd. siden, og han skravler KUN om militæret hele tiden! Jeg blir så lei.....

• Liker 5
Skrevet (endret)

Er ikke mye å skryte av å ha vært i førstegangstjenesten. Alle blir 13 år i hodet. Er ganske morsomt da, men det har ikke mye med å forsvare landet vårt. Jenter i forsvaret er bare bra, men vernepliktsåret i militæret er som en ungdomsklubb.

Eneste jeg kan si til jenter i forsvaret er vel at det ikke er så lurt å ha sex med befalet sitt. Det er veldig vanlig, men det kan nok bli litt kleint.

Endret av Feeky
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Det her er det mest provoserende jeg har lest på en god stund. For det første, så finnes det ganske mange veier utenom pr dagsdato. For det andre; JA - jeg drar inn frivillig. Gir det meg mindre grunn til å skryte av meg selv?? "Kom hit a jenter, jeg er militær". Da er det jo nesten mer pinlig; du skryter av noe du i utgangspunkt ikke engang ønsket. For det tredje; du SKAL nok overleve, og jeg er lei av å sitte og høre på alle de imponerende historiene dine, som de forteller for å fremme hva slags helt du faktisk er.

De har lov til å være stolt, selvfølgelig.. Bare synd at såppas mange dropper ut allerede etter første år. Oi, for en helt du var:-) Du klarte deg et år.

Oi, ble du provosert?

Du er så utrolig nedlatende i din beskrivelse av "Knerten", (du vet de som dessverre ikke har så stor muskelmasse), at det halve kunne vært nok. DU drar inn frivillig og har selvsagt tenkt ordentlig gjennom hva det egentlig vil si, noe guttene som blir tvunget dit neppe har gjort.

Det er utrolig for en forskjell det er når man får gjøre ting av egen fri vilje.

Så hva gjør det om de skryter? Du må for all del skryte du også hvis du føler for det men du trenger ikke gjøre narr av de som går tilbake til det sivile liv etter endt førstegangstjeneste.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...