AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Jeg er i mitt 27. år, og har innsett at det er på tide å bli met selvstendig og voksen. Jeg studerer fortsatt, og drar hjem til mamma og pappa i alle ferier. Alle mine venninner har kjærester, leiligheter ol, og er ikke mye hjemme i barndomsbyen. Hittil i ferien har jeg vært med venninner 1 kveld, og hengt med foreldrene mine resten av tiden. Ferien har vært bra altså, med skiturer, påskegodt og god mat. Men jeg er snart 27 år og burde ha et liv utenom foreldrene mine! Føler at jeg fortsatt er 22 Noen tanker? Anonym poster: e21a58b90a0b6593dee348634b962218
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Det er ikke noe galt i å være med foreldrene sine noen ganger Men det kan kanskje være en idè å prøve å henge mer med venner..? Ikke dra til foreldre hver helg, gå ut eller dra på hyttetur? Det høres ut som om du kanskje er litt for mye med foreldrene? Som sagt, det er ingenting galt i å være med familie og det er jo bare positivt at forholdet dere i mellom er så bra Anonym poster: 6de4e8359b1bca5ce301145143a2118a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 Det er ikke noe galt i å være med foreldrene sine noen ganger Men det kan kanskje være en idè å prøve å henge mer med venner..? Ikke dra til foreldre hver helg, gå ut eller dra på hyttetur? Det høres ut som om du kanskje er litt for mye med foreldrene? Som sagt, det er ingenting galt i å være med familie og det er jo bare positivt at forholdet dere i mellom er så bra Anonym poster: 6de4e8359b1bca5ce301145143a2118a Jeg er mye sammen med mamma og pappa i ferier, og vi har det gøy sammen. Skulle gjerne vært mer med venner, men problemet er at de er mye sammen med kjærestene sine, og har egne liv på en måte. Jeg studerer fortsatt og er singel Anonym poster: 45de45af0f6ee0d1bf0be5f47a86ada2
Kvist Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Synes ikke det der hørtes helt vanlig ut for en på 22 heller jeg. Hvorfor i alle dager sier du "hjem" om å dra til foreldrene dine? Er det deres eller ditt hjem? Kanske fokusere mer på å skape ditt eget hjem? Det går an selv om man ikke skaffer seg mann, barn, hund og rekkehus med det første Ta egne valg for DITT liv! Og bruk gjerne feriene til annet enn å besøke foreldre, i hvertfall ikke all ferien du har. 1
Meridian Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 Når alle venner er med sine egne familier, blir det jo naturlig å være med sin egen familie. Eller skal man måtte sitte alene i påsken fordi man ikka har kjæreste? Når jeg var barn/tenåring dro jeg alltid med foreldrene mine til besteforeldrene mine. Syns dere det er rart da? Det er faktiskt veldig vanlig...
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Jeg er litt som deg. Jeg er 28, og bor i samme bygd som mine foreldre. Singel, og bor alene. Drar ofte på besøk til mamma og pappa, eller trener sammen med mamma. Selv om jeg ikke bor der lenger sier jeg likevel at jeg skal hjem, når jeg drar dit. Det er vel bare noe som henger igjen, siden det var hjemmet mitt i så mange år. Tror nok jeg alltid kommer til å kalle det hjem, selv om jeg skaper meg mitt eget hjem. Jeg skjønner godt hva du mener med at alle vennene henger sammen med kjæresten, eller er opptatt med noe annet. Jeg tenker ofte at det er teit av meg å være så mye sammen med mamma og pappa, men samtidig er jeg veldig glad for at vi har et så godt forhold! Det er litt vrient det der.... Anonym poster: f5b8b90ca80ed8ace13e69e23f59c1e6
Meridian Skrevet 26. mars 2013 #7 Skrevet 26. mars 2013 Men hva er egentlig forskjellen på å ha type, og å besøke hans eller din familie i feriene/helgene, eller å være singel å besøke familien din i feriene/helgene? Er det fordi par ofte kan dra på tur alene, og at man forventer at single bare skal sitte hjemme fordi de ikke har noen å dra med? 1
Chien Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 Mine tanker er at det alltid er fint å være selvstendig, men at det ikke betyr at man ikke skal tilbringe tid med vennene sine eller stresse med å finne en partner med en gang. 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 26. mars 2013 #9 Skrevet 26. mars 2013 Jeg er 30 og har kjæreste, men jeg drar fortsatt hjem (jeg kaller det også hjem ja) i ferier. Trodde ikke det var så uvanlig jeg? I hvert fall når man er barnløs så er det vel ikke så rart Jeg ser ikke foreldrene mine så ofte så da blir det naturlig for meg å dra til dem i høytidene. Du kan jo finne på andre ting i feriene, men av erfaring så stopper ofte økonomien en når man er student. Det blir jo enkelt å reise til foreldrene sine da 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #10 Skrevet 26. mars 2013 Jeg har venner over 30 som drar til foreldrene sine i jula, påsken og en uke om sommeren, men de har for lenge siden sluttet å kalle det "hjem". Du må finne ut hva som er den riktige balansen for deg. En løsning kan være at du får deg noen flere venner ved f.eks. å begynne på en ny fritidsaktivitet. Anonym poster: d59e1f7127fba3005825f06b64d16175
Gjest Crazycatlady Skrevet 26. mars 2013 #11 Skrevet 26. mars 2013 Men hva er egentlig forskjellen på å ha type, og å besøke hans eller din familie i feriene/helgene, eller å være singel å besøke familien din i feriene/helgene? Er det fordi par ofte kan dra på tur alene, og at man forventer at single bare skal sitte hjemme fordi de ikke har noen å dra med? Ingen spør du meg. Men om man har økonomi til det så ser ikke jeg hvorfor man ikke skal kunne dra alene på ferie. Jeg syns i hvert fall ikke at det er noe rart eller uselvstendig nødvendigvis å dra hjem til foreldre i ferier/helger
Gjest Fleecejakke Skrevet 26. mars 2013 #12 Skrevet 26. mars 2013 Synes ikke det der hørtes helt vanlig ut for en på 22 heller jeg. Hvorfor i alle dager sier du "hjem" om å dra til foreldrene dine? Er det deres eller ditt hjem? Kanske fokusere mer på å skape ditt eget hjem? Det går an selv om man ikke skaffer seg mann, barn, hund og rekkehus med det første Ta egne valg for DITT liv! Og bruk gjerne feriene til annet enn å besøke foreldre, i hvertfall ikke all ferien du har. Jeg er gammel med eget hjem, men jeg drar forsatt "hjem" til mor. Og min mor drar "hjem" til sin mor. Rart med det. 1
Envy Skrevet 26. mars 2013 #13 Skrevet 26. mars 2013 Syns ikke du høres så uvanlig ut egentlig. Ganske normalt å ta turen hjem i ferier Selv er jeg 24 og singel. Drar ofte hjem til foreldrene hvertfall en gang i løpet av uka og hører hvordan det står til. Jeg eier leilighet, har jobb og utdannelse osv, og det er dette jeg ser på som selvstendig, å kunne holde orden på egen husholdning og eget liv. At man velger å tilbringe tid med familie er vel bare hyggelig. Så lenge du trives med det! Kjenner du mer behov for å være med jevnaldrene kan det kanskje være en ide å finne fler jevnaldrende (single?) med samme interesser slik at du kan være mer med de?
Akacia Skrevet 26. mars 2013 #14 Skrevet 26. mars 2013 Det er vel ikke noe galt i å være med foreldrene sine selvom en blir voksen! Jeg bor på tvers av landet i forhold til foreldrene mine og kaller både her og hos de "hjemme" (er 25). Reiser hjem i ferier, eller når det passer seg. Hadde jeg bodd i nærheten hadde vi fortsatt å hatt søndags middager, gått turer, trening/shopping med mamma og "bable kvelder" med pappa, akkurat sånn vi gjør når jeg er på besøk. Foreldrene mine er vel de eneste utenom samboeren min jeg klarer å være med over lengre tid (dvs mer enn en kveld). Jeg studerer ikke nå lengre, men når jeg gjorde det var det helt normalt at folk reiste hjem til foreldrene sine - både de med kjærester og ikke (var flere der 25++). Man sparer jo som oftest penger og får koselig samvær, hva er galt med det? Trives du med foreldrene dine så hadde ikke jeg tenkt over dette to ganger. Det kommer fort nok en tid der du ikke har den samme muligheten til dette. Og når du kanskje en gang får barn er det jo kjempe kjekt å ha et godt forhold til sine foreldre og få hjelp/barnepass! Jeg synes ikke at det å bli voksen innebærer å ikke være med sin familie. Hadde du fortsatt bodd hjemme og vært avhengig av dem økonomisk hadde det vært noe annet. 1
Steinar40 Skrevet 27. mars 2013 #15 Skrevet 27. mars 2013 Det er bare sunt å ha et godt forhold til foreldrene sine. Stort sett er det bare disse man kan stole på i dette livet (hvis man er så heldig). 2
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #16 Skrevet 27. mars 2013 Dersom du ikke selv har problemer med dette, er det ikke noe problem, mener jeg. Savner du å være mer sammen med venner på din egen alder, kan det kanskje være en ide å gjøre en innsats for å få flere venner og/eller ta initiativ til å finne på noe med venninner uten deres kjærester. Jeg er også 27, har egen leilighet, kjæreste (ikke samboer), og var ferdig med studiene for snart to år siden. Foreldrene mine bor ca. 3 mil fra meg, og jeg kaller deres hjem fortsatt hjem. Dersom kjæresten er bortreist eller opptatt en helg, kan jeg godt finne på å dra hjem til mine foreldre og bli der over natten. Jeg liker å tilbringe tid med mine foreldre, og ser ikke på det som uselvstendig Jeg henger jo også med venner og kjæresten (mye mer enn foreldrene mine), men syns faktisk at det er viktig å pleie mitt forhold til mine foreldre også innimellom.
Hjertefisk Skrevet 27. mars 2013 #17 Skrevet 27. mars 2013 Typisk norsk å tro at det å være voksen og selvestendig er det samme som å løsrive seg fra alt som har med famile og gammelhjemmet. I en god del andre land holder familien sammen, og mange barn bor hjemme hos mor eller far til de blir gift og nesten 30. Jeg ELSKER å henge sammen med min familie, og jeg er 25. Foreldre, søsken, onkler og tanter. Det er de eneste jeg kan være sammen med og ikke føle noe prate-press eller andre slitsomme greier. Vi kan bare være 100% oss selv, og det er deilig! Etter at det ble slutt med min kjæreste tilbringer jeg så si alle høytider, ferier og helger hjemme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå