Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om noen har gode råd om hvordan jeg skal få min jente på to mnd til å ta smokk mottas det med stoooooor takk... hun vil ikke ha, jeg føler jeg har prøvd det meste jeg kan komme på. hun er begynt å finne tommelen.. dette ønsker jeg ikke at hun skal begynne med. det fordi jeg brukte tommelen selv og vet hvor vanskelig det kan være å slutte og ønsker ikke dette for henne.

hun har ikke et enormt suttebehov men av og til. no skal hun bare ha pupp men hun spiser ikke bare sutter.. på sånne dager hadde det vært greit med smokk sånn at jeg ikke må sitte i stolen med hun på puppen hele kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag kan inte ge dig de råd du vill ha men andra.

Ingen av mina barn ville ha smokk och jag förstod nog aldrig hur, när eller varför jag skulle ge dem den.

Jag kan dock trösta dig med att alla barn suger på händer i olika perioder. Får hon in tummen så dra ut den. Igen och igen. Har hon klarat sig utan smokk i två månader borde hon göra det framöver också. Och du slipper vänja henne av med den, du slipper leta smokker i panik på natten när de spottats ut och inte kan hittas.

Barn som inte använder smokk börjar nödvändigtvis i te automatiskt med tommel

• Liker 2
Skrevet

Har du testet ut ulike typer smokker?

Silikon, naturgummi og forskjellige former?

Vi kjøpte inn mange ulike til snuppa vår og så an reaksjonen hennes.

Det var kun en type hun likte. Alle de andre ble spyttet rett ut igjen.

AnonymBruker
Skrevet

sprut litt morsmelk på smokken ;) ellers er det bare å prøve og prøve om igjen. Her har vi prøvd i maaange dager nå, og i dag tok hun den, endelig!

Anonym poster: ebfbbdaf8bdb5753ed1ccc116d83d24c

Skrevet

Vår datter likte absolutt best NUK sine smokker. Vet mange har lyktes med det. Har du forsøkt det?

Skrevet

Nuk er favoritten her også, men ikke til noe annet enn tygging og litt sutting en sjelden gang når hun glemmer seg.

Gjest navnelapp
Skrevet

Litt sirup innerst ved overgangen mellom gummien og plata gjorde susen på natta hos oss. Eg holdt på å bli sprø, og var klar til å prøve alt. Mine sov på sida, så ein stor klut rulla saman til ei pølse som låg under kinnet stimulerte sugerefleksen og holdt smokken på plass på same tid.

Skrevet

Putt en tyggeleke i hånden hennes og hun vil føre den til munnen i ren refleks. Så får hun tilfredsstilt suttebehovet uten bruk av smokk.

• Liker 1
Gjest snuppelura
Skrevet

Min var ikke interessert i smokk, kavet og spyttet ut alle som en i mange måneder. Tilslutt fant vi en hun likte litt i allefall, men noen ivrig smokkebruker ble hun aldri og det er det ikke alle barn som blir. Men du kan jo prøve deg fram med noen forskjellige merker og fasonger og se om du finner en hun liker. Hos oss var det de litt tynne, flate som er bøyd oppover ytterst som falt mest i smak (nuk sine og noen fra navnesutten). Likte ikke de runde og abslutt de som er "åpne" for å slippe til mest mulig luft. Dessuten måtte vi ha smokk uten "håndtak/ring" fordi lille frøken klåfinger hele tiden klarte å putte fingrene i den ringen og dermed dro smokken ut av munnen sin uten å mene det.

Gjest RockOn
Skrevet

Min tok aldri smokk, prøvde i flere måneder (råd fra ha fordi han hadde stort sugebehov) og vi prøvde forskjellige typer smokker, vi prøvde å dyppe den i sukkervann, morsmelk osv ingenting hjalp. Han tok heller aldri flaske uansett hvilken flaske, uansett hvem som ga og uansett hvor sulten han måtte være (enda han skjønte hvordan han skulle suge på den så det kom melk). Så her har puppen blitt brukt som smokk hele veien..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...