Gjest gjest Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Noen som har noen gode råd for å få han til å invitere meg med på familiemiddagene? Etter åtte år som samboere kjenner jeg fremdeles ikke familien hans som bor i samme bygda som oss. Har fått blitt med på noen selskap tidligere, men siste årene har han unngått å be meg med. Vet etter å ha snakka med søstra hans at de lenge har trodd at jeg ikke vil vite av dem, men jeg har fortalt at invitasjonene ikke blir videreformidla til meg. Så det er ikke familien hans,,,men han som ikke vil ha meg med.
Marsipan Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Jeg håper faktisk du tuller... Hvis dette er reelt, skjønner jeg ikke at du vil bruke mer tid på fyren, for dette er drøyt!! 5
Hulderen Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Det høres merkelig ut. Antagelig skammer han seg over noen, enten deg eller familien sin. 1
Tussilago_2 Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 eller så tenker han at du helst ønsker å slippe - jeg glemmer ofte å invitere mannen min med på familiemiddager fordi jeg tenker at skal få lov til å slappe av litt også innemellom... (synes selv det kan bli litt mye og slitsomt i blant...) 1
Gjest ts Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Spør han rett ut? Har spurt mange ganger. Han sier det er jeg som ikke vil være med, men jeg blir ikke spurt. Eksempel,,i dag skulle hans barn på overnatting hos hans foreldre, han skal kjøre dem dit, jeg passer barna hans mens han er på jobb når han kommer hjem ungår han å komme inn i stua hvor jeg er, men jeg hører han forteller barna at de må skynte seg for alle venter. Så han prøver å "snike " seg avgårde uten meg under påskudd levere barn. Jeg forstår jo at det er snakk om familietreff (ser på facebook at hele familien er der).
Gjest ts Skrevet 26. mars 2013 #7 Skrevet 26. mars 2013 eller så tenker han at du helst ønsker å slippe - jeg glemmer ofte å invitere mannen min med på familiemiddager fordi jeg tenker at skal få lov til å slappe av litt også innemellom... (synes selv det kan bli litt mye og slitsomt i blant...) ts Har fortalt han at jeg vil være med. Har ikke egen familie her, så jeg hadde ett håp om å ta del i hans.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 han vil ihvertfall ikke ha med deg da når han mener at du ikke vil selv om du sier motsatt. du kan jo prøve å invitere deg selv gjennom familien hans da Anonym poster: f65dd306ecc621a5ba41ffa28b141797
Gjest Blondie65 Skrevet 26. mars 2013 #9 Skrevet 26. mars 2013 Du: hvorfor får jeg ikke være med til famileitreffene hos din familie. Han: det er du som ikke vil det. Du: det stemmer ikke - dessuten vet jeg at du ikke forteller meg når det er. Så jeg spør igjen: hvorfor får jeg ikke være med på familiemiddagene? Og ikke gi deg før han har svart. Hvis han svarer unnivkende eller slår i deg en plate om at familien hans ikke vil ha deg der, plukk opp telefonen og begynn å slå opp telefonnummeret til moren hans mens du sier: vil jeg få samme svaret hvis jeg nå ringer din mor og spør?
Gjest ts Skrevet 26. mars 2013 #10 Skrevet 26. mars 2013 Du: hvorfor får jeg ikke være med til famileitreffene hos din familie. Han: det er du som ikke vil det. Du: det stemmer ikke - dessuten vet jeg at du ikke forteller meg når det er. Så jeg spør igjen: hvorfor får jeg ikke være med på familiemiddagene? Og ikke gi deg før han har svart. Hvis han svarer unnivkende eller slår i deg en plate om at familien hans ikke vil ha deg der, plukk opp telefonen og begynn å slå opp telefonnummeret til moren hans mens du sier: vil jeg få samme svaret hvis jeg nå ringer din mor og spør? Har prøvd den mange ganger. Og det ender alltid likedan... Han: Det er du som innbiler deg at jeg aldri vil ha deg med. Denne gangen var jeg litt sur på deg og ville ikke at du skulle være med. Men det er egenlig du som ikke vil. Jeg: Men jeg vil være med,,,jeg sier jeg vil være med,,,Det er du som ikke ber meg med. Han: Du bare innbiler deg ting. Klart jeg vil du skal være med,,, Jeg: Men det er jo det samme hver gang,,og nå er det snart to år siden sist jeg var der (de bor ti minutter unna). Han: Det er bare innbilning. Og nå legger jeg meg.
plix Skrevet 26. mars 2013 #11 Skrevet 26. mars 2013 Ta initiativ på å dra dit- alene. Bli kjent med dem uten hans "hjelp". Kanskje dette er noe du kunne prøvd ut, om du ikke dumper ham? 2
leirbål Skrevet 26. mars 2013 #12 Skrevet 26. mars 2013 Inviter familien hans hjem til dere. (Husk å invitere dem selv, ikke via ham. da får de den ikke.) Gjør dette ofte. 5
Gjest Blondie65 Skrevet 26. mars 2013 #13 Skrevet 26. mars 2013 Jeg skjønner ikke at du gidder et forhold med en mann som driver denne typen manipulering,
Gjest ts Skrevet 26. mars 2013 #14 Skrevet 26. mars 2013 Tenker jeg får begynne å møte opp uten han. Jeg er sikker på at mora hans ville blitt glad hvis jeg bare møtte opp. Men det føles ekkelt å "brøyte" meg inn i familien mot hans ønske. Kunne virkelig ønske at jeg kunne fått han til å forstå hvordan hans ønsker om å holde familien og meg fra hverandre bare sårer alle parter. Og selv om jeg har nevnt disse manglende invitasjonene for søstra synes jeg det er hjerterått å fortelle dette til hans mor,,,samtidig er det grusomt at hun skal sitte og tro at jeg ikke vil ha noe med henne å gjøre siden jeg ikke møter opp når vi er invitert. Hun stoler selvfølgelig på at hennes egen sønn videreformidler meldingene hennes.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #15 Skrevet 26. mars 2013 du får vel bare si til henne at samboeren din er flau over deg og ikke inviterer deg med til familien. spørsmålet er om han er like manipulerende i andre settinger? han overkjører jo deg totalt og får deg til å tvile på ting som er helt selvsagt. det høres jo ikke ut som dere har et sunt forhold Anonym poster: f65dd306ecc621a5ba41ffa28b141797 1
Anglofil Skrevet 26. mars 2013 #16 Skrevet 26. mars 2013 Det virker jo som han er flau over deg eller noe slikt. Jeg skjønner ikke at du orker, det virker jo helt surrealistisk. Mvh Yvonne 1
Gjest ts Skrevet 26. mars 2013 #17 Skrevet 26. mars 2013 Har spurt om han er flau over meg ,,,han sier nei,,tror egentlig ikke det heller for ellers er han typen som alltid skal leie på meg i offentlighet. Det er heller ikke noe problem for han at jeg prater med vennen og kollegaene hans. Har lurt på om det er redsel for at jeg skal "overta" hans plass i familien, en sjalusi kanskje. Han vil bare ha dem for seg selv, og greier ikke å forstå at dette blir sårt for alle parter. Jeg har spurt hvordan han kan la mora si sitte der og være skuffet og tro at jeg ikke liker henne i år etter år, men greier ikke nå gjennom til han.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #18 Skrevet 27. mars 2013 Dette høres jo helt merkelig ut. Jeg tror jeg hadde slitt med å være i det forholdet, for å være helt ærlig. Familien min er veldig viktig for meg, og jeg ønsker at min kjære skal være en del av den. På samme måte ønsker jeg å være en del av hans familie. Da jeg var sammen med min eks fikk jeg knapt hilse på hans foreldre i løpet av de ca. to årene vi var sammen. det ikke var slik. Han hadde ikke det samme forholdet til sin familie som jeg til min, men jeg vet ikke om de inviterte meg eller ikke. Jeg følte uansett aldri at jeg ordentlig var en varig del av hans liv. Min nåværende kjæreste og jeg har veldig likt forhold til våre familier, og her blir både jeg og han invitert på familiemiddager og sammenkomster. For meg gjør dette faktisk også noe med forholdet vårt; at vi integreres i hverandres familier betyr for meg at dette er ment å vare. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon. Kanskje først gjort som andre her foreslår, å integrere deg selv, dra på besøk uten å vente på invitasjon gjennom han. Men ikke overkjør eller treng deg på, vær ydmyk, og vis at du ikke har tenkt å overta hans plass i familien (dersom du er redd for at sjalusi kan ligge bak).
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #19 Skrevet 27. mars 2013 Kanskje han er flau over familien sin? At de har et problem eller noen greier som han ikke vil at du skal vite om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå