Jotunjenta Skrevet 27. mars 2004 #1 Skrevet 27. mars 2004 Denne tråden handler kanskje om det at en bryr seg om hva andre synes. Jeg synes folk er veldig tøffe som sier "jeg driter i hva folk synes, jeg gjør som jeg vil". Hvis din hemmelige dagdrøm var å dra til australia og klappe en kengruru. Eller, reise til et fjernt land i en måned. Eller, bo og gå i Rondane en måned. Eller, sykle lindesnes-nordkapp. Eller, ta dykkersertifikatet. Lista er kjempelang. Ville du gjort det? Eller, vil det bli for mange hindere å komme forbi. En må jo forklare alle. Av og til virker det som folk skal ha en forklaring på alt du foretar deg.. *sukk*. * skal du ikke ut i helgen??? hvorfor ikke? * hva i all verden skal du til usa for? hvor i all verden har du fått alle pengene fra? * å, ja.......... du skiter penger skjønner jeg. (hallo, det går an å prioritere!) * hva, skal du det? jaha..? oki................ (stillhet) Jeg har en hemmelig drøm om å dra til fjellene i Nepal, eller Kilimanjaro i Afrika. Noe sånt. Men jeg tør liksom ikke se på mye på det, for det er litt skummelt også. Fallhøyden er liksom så stor. En kan jo bli rammet av høydesyke og ikke komme opp. For meg virker det som noe naturlig som kan skje. Men er bombesikker på at folk får det til å høres som en mislykket greie og at jeg er mislykket. "hva var det jeg sa? ikke noe vits i å dra dit, vel....?? åå, tenk på hva du kunne ha brukt de pengene til nå da?". Noen som vil dele sine drømmer og om de har/skal gjennomføre de? Og tar gjerne imot litt synspunkter på det jeg har skrevet her. Takk!
Gjest Seleena Skrevet 27. mars 2004 #2 Skrevet 27. mars 2004 Fin tråd! Eg har opplevd at eg snakkar om mine framtidsdraumar, og fått nokre løgne blikk og komentarar, men det har aldri brydd meg kva andre seier om det. Men eg er jo ein realist og, og veit at alt ikkje kan gjerast... * Bu i Australia i minst 3 mnd, der eg jobbar eller studerar. Gjerne eit heilt år med foto eller dans. * Få jobb på ein folkehøgskule. * Gå Norge på langs * Få klappe ein kvit tiger * Bli ein god dansar i revy og få gode summar for jobben Lista er veldig lang, men dette var nokre få.
Gjest Moonshadow Skrevet 27. mars 2004 #3 Skrevet 27. mars 2004 Jeg drømte om å dra til Hellas for å bo og jobbe. Det gjorde jeg. Så det neste må vel være en reise rundt jorda og jeg tørr bare jeg får råd :-)
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #4 Skrevet 27. mars 2004 Jeg fulgte en av mine drømmer, å komme ut av Oslo. Det ble et mareritt...
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #5 Skrevet 27. mars 2004 Jeg fulgte en av mine drømmer' date=' å komme ut av Oslo. Det ble et mareritt...[/quote'] Får vel også tilføye at jeg har nådd de fleste av mine drømmer(og jeg gir de ikke opp så lett, men at ikke alle har vært like vellykket altså...
VesleBråka Skrevet 27. mars 2004 #6 Skrevet 27. mars 2004 Men du må da ikke til toppen av fjellet i nepal eller kilimanjaro?? Det er da selve opplevelsen av å gjøre det som teller. Jeg er ikke så begeistret for sånne topp-erobrere. Hører om det i påska også, noen synes visst ikke det er verdt å ut på ski hvis man ikke erobrer en eller anna fjelltopp. Jeg bryr meg særs lite om hva folk mener om det jeg gjør. Og hvis folk begynner å spørre dumt "hva skal du i USA da?" så blir jeg helt oppgitt. Sier ikke det seg selv? Jeg skal reise og se meg litt rundt! Ting jeg kunne tenkt meg men sannsynligvis ikke vil gjennomføre (ikke fordi jeg ikke tørr, men det er litt vanskelig å gjennomføre..): - starte barnehjem for foreldreløse barn i sør amerika eller afrika, leve på minimal lønn selv. Passe på dem og være glad i dem. - selge alt og flytte fra norge, bosette meg på en sydhavsøy og leve av noe enkelt der. Droppe alt peset i vår moderne sivilisasjon. - ha en elefant i hagen som kjæledyr, helst med elefantbaby. Så et program på tv om en dame som kjøpte gamle slitne sirkuselefanter, og puttet dem i en svær deilig hage hvor de kunne kose seg sammen som pensjonister. Det så helt topp ut. - bo på gård og ha masse dyr (men ikke drive konvensjonelt landbruk, alt for mye jobb og lite penger) - omskolere meg til social worker sånn som maxine gray, eller jordmor - reist verden rundt, vil se hva den har å by på
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2004 #7 Skrevet 27. mars 2004 Mange drømmar ja, kan nevne noen; *hoppe i fallskjerm (det skal eg i mai!) *bli frisk i ryggen og begynne å trene att.. reise på interrail *ikkje bry meg så mykje om kva andre meiner, og gjere som eg vil *jobbe meir med revy *lære meg å danse *synge meir * fullføre masterstudiet mitt og få meg ein jobb eg trives i *gifte meg med mannen i mitt liv (berre han frir... ) *få ein to, tre, fire herlege ungar (utan å bli ei s ur gammal f***e, mt pågrilldress"-tråd .... og leve livet mens ein har det, og ta dei utfordringane det byr på! :enig_animasjon:
:-) anna Skrevet 27. mars 2004 #8 Skrevet 27. mars 2004 Eg gir igrunn blaffen i kva folk meiner om dei valga eg gjer. Men eg bryr meg om kva folk meiner om meg på andre nivå. Har fleire store draumar - skrive ei bok - utvikle mine kunstneriske evner - greie å vere den personen eg gjerne vil vere... foredle dei gode sidene mine... og fjerne de sidene jeg skammer meg over.
Nabodama Skrevet 28. mars 2004 #9 Skrevet 28. mars 2004 Har en drøm om å bo i utlandet et halvt års tid. Det er noe jeg må vente med. Problematisk nå som ungene er begynt å bli store, og den eldste er ferdig med 10. klasse til sommeren. Jeg har ikke noen drømmer som er vanskelige eller umulige å gjennomføre, og stort sett er jeg fornøyd med livet som det er. Har forresten en leveregel som sier at drømmer skal gjennomføres så sant det er mulig, og det har jeg gjort.
Rapitap Skrevet 28. mars 2004 #10 Skrevet 28. mars 2004 Synes hovedinnlegget til deg Jotunjenta er litt sånn:...ehmm...vanskelig å finne ord..men..at du omgir deg med personer som trekker deg ned. I det mijøet du er i nå tror jeg ikke du klarer å utvikle deg som person og nå ditt egentlige potensiale. Personer rundt er støttespillere i livet som skal gi deg energi til utvikling. Ikke få deg til å stoppe helt opp! Men muligens drømmene dine eller dine framtidsvisjoner kan bli en pådriver til å forandre mye ved deg selv? En slags abstrakt dør, hvor du i bunn og grunn har nøkkelen, men spørsmålet er om du har mot til å snu den? Skjønner du ? Eller er jeg helt oppslukt og klarer ikke å videreformidle hva jeg tenker her...?
Rapitap Skrevet 28. mars 2004 #11 Skrevet 28. mars 2004 Ugg. Må jo prøve å definere mine egne. Og jeg kommer fraktisk ikke på noen aktive ting jeg vil gjøre.....ut på fottur,?, henge opp ned i skogen, ?, eller hoppe etter båter, vel det er ikke helt min greie. "Pågående arbeid: Egenutvikling."
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2004 #12 Skrevet 28. mars 2004 Jeg vil, og skal prove aa faa gjennomfort: - finne ut hva jeg skal studere, og ha ett yrke som man kan "ta med seg" - flytte til utlandet... - besoke Graceland... ellers har jeg lyst til aa barbere av meg alt haaret og tatoere skallen, men det toer jeg ikke.... Clea
Gjest Myumi Skrevet 28. mars 2004 #13 Skrevet 28. mars 2004 Jeg drømmer om å tørre å gi ut boken min under mitt eget navn.
Gjest Rio Skrevet 28. mars 2004 #14 Skrevet 28. mars 2004 har ingen drømmer, aldri hatt det. kaller ikke mitt ønske om utdanning for en drøm. men er det det? og bli gift med kjæresten min er også en teit drøm.
Gjest Poirot Skrevet 28. mars 2004 #15 Skrevet 28. mars 2004 Jeg hoppet av studiene ett år for å ta et år med kosestudier hvor vi var store deler av tiden i India. Angrer ikke ett sekund! Så om du vil til Nepal eller Kilimanjaro: REIS! Drit i andre! Blir du syk har du like fullt kommet deg et stykke og opplevd masse. Og jeg kjenner ingen som har vært høydesyke i Nepal og vet om flere som har gått opp kilimanjaro.
:-) anna Skrevet 28. mars 2004 #16 Skrevet 28. mars 2004 Jeg drømmer om å tørre å gi ut boken min under mitt eget navn. Da har vi samme drøm. Jeg er helt sikker på at du har et stort skrivetalent, og jeg ville synes det var veldig synd om du ikke prøvde. (Faktisk så er jeg sikrere på ditt talent enn mitt eget) Sett i gang... jeg tør hvis du tør. :-) anna
Veslejenta Skrevet 28. mars 2004 #17 Skrevet 28. mars 2004 Jeg drømte om å ta hele utdannelsen i utlandet. Jeg fortalte dette til familien, og særlig mormor sa at det var bare en drøm og at jeg ikke burde dra. Men jeg jobbet et år etter videregående for å spare opp penger, jeg lette etter all den informasjon jeg kunne finne og jeg fullførte drømmen min. Var veldig skremmendes den dagen på Gardemoen når jeg sa hade til familie og kjæresten og gikk mot avgang utland. Helt alene og det eneste jeg visste var sånn ca hvordan jeg skulle komme meg til universitetet. Jeg hadde lyst til å dra alene over for første gang, for å bevise det for meg selv. Jeg tror at hvis man tør å leve ut drømmene sine så gir det en bedre selvtillit. Avhengig av hva man gjør så tror jeg også at man blir bedre kjent med en selv. Hvordan man takler ukjente situasjoner osv. Jeg har ikke noen drømmer for tiden. Jeg liker å reise, men har ikke sett så mye av verden ennå. Derfor har jeg en drøm om at innen jeg dør så skal jeg ha besøkt minst 3 land på hvert kontinent og besøkt så og si alle land i Europa.
Gjest Madley Skrevet 29. mars 2004 #18 Skrevet 29. mars 2004 Jeg har ingen konkrete drømmer, og kanskje er det litt dumt. For da har jeg ingenting å strekke meg etter... Men jeg er en sånn som trives best på hytta i ferien, som synes utlandet er pes og mas og at livet jeg lever akkurat nå er helt topp og spennende nok. Og det er ikke kult nok i dag. Nå skal man helst ha minst et studieår i usa/australia før fyllte 25. Ha backpacket i asia. Være gourmetkokk og like all slags merkelig mat fra utlandet. Så det at jeg liker meg best på hytta er det jeg får pes for da, ikke at jeg har en drøm om å dra til Nepal. Det hadde vært kult. I følge mine venner. Man må tørre å være seg selv litt nok. Ikke bry seg så mye om hva andre mener. For det er ditt liv og dine valg.
Jotunjenta Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #19 Skrevet 29. mars 2004 Synes hovedinnlegget til deg Jotunjenta er litt sånn:...ehmm...vanskelig å finne ord..men..at du omgir deg med personer som trekker deg ned. I det mijøet du er i nå tror jeg ikke du klarer å utvikle deg som person og nå ditt egentlige potensiale. Personer rundt er støttespillere i livet som skal gi deg energi til utvikling. Ikke få deg til å stoppe helt opp! Men muligens drømmene dine eller dine framtidsvisjoner kan bli en pådriver til å forandre mye ved deg selv? En slags abstrakt dør, hvor du i bunn og grunn har nøkkelen, men spørsmålet er om du har mot til å snu den? Skjønner du ? Eller er jeg helt oppslukt og klarer ikke å videreformidle hva jeg tenker her...? Du traff nok spikeren på hodet der, gitt. Er veldig takknemlig for alt som er skrevet i denne tråden. Jeg føler at jeg skal tillate meg selv å drømme litt mer. Kilimanjaro er noe jeg virkelig har lyst til. Hvis jeg tør. Men det er også så mye annet jeg kan tenke meg. Men jeg er en sånn som trives best på hytta i ferien, som synes utlandet er pes og mas og at livet jeg lever akkurat nå er helt topp og spennende nok. Og det er ikke kult nok i dag. Nå skal man helst ha minst et studieår i usa/australia før fyllte 25. Ha backpacket i asia. Være gourmetkokk og like all slags merkelig mat fra utlandet. Så det at jeg liker meg best på hytta er det jeg får pes for da, ikke at jeg har en drøm om å dra til Nepal. Det hadde vært kult. I følge mine venner. Jeg forstår godt hva du mener. Og dette blir helt feil, at en skal presse seg gjennom "konstruerte" drømmer fordi andre vil synes det er kult. Men det er ikke dette som er problemet mitt. Heller motsatt, det er jeg som har lyst til ditt og datt, men så lar jeg meg bremse av folk rundt meg. Men jeg skal skjerpe meg på dette. Lære meg å ikke ta til meg alle negative reaksjoner som gjør at jeg legger planen død. Er det flere som har lyst til å skrive noe til meg? Det er jo litt sånn egenutvikling dette. :-) Men jeg trenger visst hjelp på veien.
Bokalven Skrevet 29. mars 2004 #20 Skrevet 29. mars 2004 Jeg mistrivdes i jobben jeg hadde før. Drømte om å gjøre noe mer givende. I tillegg hadde jeg en barnedrøm om å bibliotekar. Jeg sluttet i jobben og begynte på bibliotek- og informasjonsvitenskap. Noe av det smarteste jeg har gjort, og jeg har definitivt realisert et par drømmer. Andre drømmer jeg har realisert: - bo en tid i Storbritannia - reise til Australia - besøke et asiatisk land En drøm jeg er i ferd med å realisere: - ta andreårspraksisen min i utlandet (Storbritannia)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå