Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bare må, sorry!

Dere vet forskjellen på rett og riktig eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere vet forskjellen på rett og riktig eller?

ja, men det ser ikke ut til at du vet det i og med at du har skrevet " ha riktig" (noe som er feil!) ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
Men noen kunder setter latterlige krav, og blir gjerne fornermet når kravene deres ikke bli innfridd med en gang. Dette gjelder av en eller annen grunn, primært Oslo folk. Gjerne foretningsfolk med syrlig oslodialekt, som er vant med å få ting deres vei.

...og her i Oslo er det primært bergensere som er de vanskelige kundene -- krever kvalitet, men er ikke villige til å betale for det; og snakker gjerne nedsettende om varene og fornærmende til betjeningen når de ikke kommer noen vei med prutingen.

Lurer på om bergensere ser på trøndere som vanskelige kunder? :-)

Skrevet

Håper nesten de gjør det. Da har vi treangelen i gang.

Men for å være helt ærlig, så er det stavangerfolk jeg har mest problemer med (hvis vi først skal dele opp kundene i landsdeler). Folk ifra stavanger blir av en eller annen grunn bare sint på meg, samme hva jeg gjør, uten at jeg helt vet hvorfor. Og jeg sliter med å få med meg det de sier, siden de snakker fort og rart.

De snilleste kundene, etter min erfaring, kommer enten ifra Lindesnes eller Mandal. Virker som det bare er kos å få ifra sør-landet. :-) :ler:

Skrevet

Må bare slenge meg litt på her.

Jeg synes Bergensere som oftest er sure og umulige og komme noen vei med..

Derimot folk fra Nord er saklige og slenger ikke bare dritt.

Selv om jeg bor i Oslo er jeg enig med att Oslo folk kan være litt jævlige... Sikkert samme i de fleste hovedsteder.

Gjest lekebøll
Skrevet

:ler: Dette blir litt usaklig, men jeg må bare få slenge inn at gjengangeren blant vanskelige kunder ER bergensere!

De roper høyt om ingenting, og brøler rundt om JEG, JEG og JEG. Eller EEEEG, EEEEEG, og EEEEGGGG!!! :ler:

Trøndere pleier å være hyggelige og medgjørlige.

(jada - jeg generaliserer, ikke kommenter det engang!)

Skrevet
Trøndere pleier å være hyggelige og medgjørlige.  

Det synes jeg også.. ;)

Jeg går generelt bedre over ens med trøndere, hedemarkinger og opplendinger.. De har litt min type "mentalitet"..

Gjest Anonymous
Skrevet

Kunden har ALLTID rett..... inntil det motsatte er bevist!

Uansett så fortjener vedkommende en serviceinnstilt medarbeider, som kan kjefte så mye h*n vil.........etter at kunden har gått!

(Hilsen en som har vært på begge siden av kassa! )

Skrevet
Kunden har ALLTID rett..... inntil det motsatte er bevist!

Uansett så fortjener vedkommende en serviceinnstilt medarbeider, som kan kjefte så mye h*n vil.........etter at kunden har gått!

(Hilsen en som har vært på begge siden av kassa! )

Feil!!!

Hvordan kan en kunde alltid ha rett?

Går de på spesialskoler/kurs for å lære alt om alt?

Jeg har utdannelse innen det jeg driver med og laaaang arbeidserfaring, teller det ikke noe?

En kunde vet sjelden mer om "mitt" fagfelt en det jeg selv gjør. Det er et faktum.

Selvfølgelig venter jeg med å klage til etter at kunden har gått/lagt på.

Hvis denne personens eneste argument er "kunden har alltid rett", og har sett på FBI og TV2 hjelper deg, og truer med å kalle inn dem, så forteller jeg hvordan loven er, og at den i deres tilfelle ikke engang er diskutabel.

Kunden har som oftest feil i min jobb (det er faktisk sant), men vi kan jo komme til en løsning som er god for begge parter.

Men kom ikke hit og forlang gratis produkt/tjeneste, fordi du har gjort en feil og mener vi skal betale for det!

Skrevet

Feil!!!

Hvordan kan en kunde alltid ha rett?

Anonym her sier ikke at kunden alltid har rett.. H*n sier bare at kunden har rett med mindre du kan "bevise" at det ikke stemmer..

Dvs at dersom kunden vil klage på et produkt har h*n selvfølelig rett til det med mindre du kan vise til noe som gjør at kunden "tar feil".. See?

Skrevet

Yepp. Blir bare litt provosert av den setningen; Kunden o.s.v.

Skal lese nøyere neste gang.

Skrevet
Yepp. Blir bare litt provosert av den setningen; Kunden o.s.v..

Du blir så provosert av uttalelsen "kunden har alltid rett" at du buser ut med diverse og må ta deg inn igjen etterpå??

Er ikke det en noe plangsom egenskap dersom du arbeider i et service-yrke?

Skrevet

Du blir så provosert av uttalelsen "kunden har alltid rett" at du buser ut med diverse og må ta deg inn igjen etterpå??

I mitt tilfelle hører jeg ofte den kommentaren om kunden som alltid har rett. Jeg tror, uten å overdrive, at det er i 97% av tilfellene at kunden har feil og ikke har peiling på det den driver med, men gjemmer seg bak at h*n har rett og forventer at vi skal dekke h*ns regning og levere "varen"+ gi h*n en kompensasjon for h*ns feilbestilling i tillegg.

Er ikke det en noe plangsom egenskap dersom du arbeider i et service-yrke?

Jeg jobber ikke direkte i et serviceyrke. Men ja, jeg blir provosert av den kommentaren. Hvor er det lovfelt at kunden alltid har rett?

Skrevet
Hvor er det lovfelt at kunden alltid har rett?
:roll:

Det er vel ingen som har snakket om lov her..

Det er snakk om et prinsipp..

Og etter min mening er prisippet om at selgeren har bevisbyrden i forhold til kunders klager ol et godt prisipp, da selgeren (eller hva du nå vil kalle denne rollen) er den profesjoelle.

Skrevet
:roll:

Det er vel ingen som har snakket om lov her..

Det er snakk om et prinsipp..

Og etter min mening er prisippet om at selgeren har bevisbyrden i forhold til kunders klager ol et godt prisipp, da selgeren (eller hva du nå vil kalle denne rollen) er den profesjoelle.

Jeg sitter med kunden skriftlige bestilling, med tegninger. Jeg faxer kunden og sier at dette går ikke. Du kan ikke bruke dette, med derimot dette (og dermed sparer kunden ofte 1/2 prisen). Men neida. Kunden sier h*n har rett, jeg ber om ny bekreftelse på min fax (og da har jeg som regel også ringt for igjen for å forklare min løsning), og lager kundens ordre. Så når kunden får jobben utført og den ikke er riktig for h*n blir det megahyling og denne kommentaren "kunden har.....".

Hva skal jeg bevise da? Det er jo opplagt at det ikke kunne gå!

Jeg har forklart grundig i første fax og ofte også pr. tlf.

Skal jeg da "gidde" å bruke mere tid på denne kunden? Jeg har faktisk en arbeidsgiver jeg skal forholde meg til, og det er de som betaler for min ueffektive arbeidstid med kunder som "alltid har rett".

Selvfølgelig "gidder" jeg å bruke mere tid på kunden, men det finnes grenser... Og jeg har vært profesjonell til fingerspissene og mer til.

Gjest Nicoline
Skrevet

Det betyr at man aldri skal begynne å krangle med en kunde - man skal heller gi kunden rett.

Man skal ha veldig mange fornøyde kunder for å oppveie en misfornøyd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er sant! Jeg har lært at en fornøyd gjest (jeg jobber på hotell og har altså ikke kunder, men gjester...) forteller det til tre venner, mens en misfornøyd gjest forteller det til elleve venner. Sier seg selv at du må strekke deg langt for å få en misfornøyd gjest til å bli fornøyd likevel....

Skrevet

Kunden har ikke alltid rett.

Jeg synes at en del kunden ofte kan tenke seg om en eller to ganger før de skjeller og smeller.Man kan nesten ikke forvente noen hyggelig behandling når man starter med å kjefte ?

Ellers er jeg enig i at det beste er å la kunden rase fra seg og prøve på en saklig måte å forklare/hjelpe til.

Synes det i dagens samfunn dreier seg mer og mer om MEG og MEG. Det koster så lite å være litt hyggelig/vennlig innstilt når man står i køen på Rimi, eller skal bytte gensern som ikke passer. Grinte kunder fører ofte til grinte medarbeidere.

Dog har kundene "krav" på å bli hørt og ikke overkjørt. Skal man klage på noe/ spørre om noe bør man få snakke ut og få den hjelpen man trenger. Og at det man sier blir tatt hensyn til, som eks med sminkehandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...