Rakel Skrevet 27. mars 2004 #1 Skrevet 27. mars 2004 jeg skal holde konfirmasjonsselskap for min datter den 24. April. Dette er første gang i mitt liv jeg lager noe flott selskap. Jeg har aldri likt slike formelle tilstelninger med alle ting som er forutbestemt og "bør" gjøres, men nå har jeg frivillig hoppet i det og akter å gjøre dette til en fin dag for min datter. Vi blir mellom 28-34 gjester, og noen kommer langveisfra. Jeg har leid lokale for lenge siden. jeg trodde jeg hadde alt under kontroll, men i natt har jeg ikke fått sovet. Jeg har tenkt på kjole og sanger som ennå ikke er klar. Påsken kommer imellom så det blir bare noen uker igjen. Har badet i svette, og sett for meg at det sikkert er 1000 ting jeg ikke har tenkt på, og som jeg ikke får ferdig....... Dette er helt forferdelig, jeg føler det er angst som kommer om natten . (Er ellers psykisk sterk og har aldri hatt slike problemer) Jeg henvender meg derfor til dere i nød....he,he. Fortell meg hva som er vanlig i en konfirmasjon. Hva forventes det av gjest...Er det mest å spise, prates og gå...? "underholdning" flotte taler, kaffesanger og velkomstsanger. Hva mener dere bør være med? Jeg skal nå lage sang, tale, og scanne bilder osv. Mat, kaker, dessert og borddekning er under kontroll. Det er også fotograf og frisør. Er det noe som er glemt her? Har dere noen lure forslag på noe kjekt som kan gjøres? Vær så snill og hjelp meg litt!!
Thomasine Skrevet 27. mars 2004 #2 Skrevet 27. mars 2004 Jeg synes det høres ut som om du har alt under kontroll, jeg!! *Skal du ha bestemt bordsettig, er det greit å huske på bordkort eller annen form (plakat på døra inn til lokalet, f.eks) som viser hvor man skal sitte. *Blomster/pynt på bordene? Dette har du kontroll på, *jeg vil også i konfirmasjon!!* :)
Gjest Lea Skrevet 27. mars 2004 #3 Skrevet 27. mars 2004 Jeg forventer kaker og kaffe. Ikke overdriv sanger og taler. Det blir fort for mye. Husk at det enkleste ofte er det beste. Spør evt. konfirmanten hva som er ønsket/uønsket. La henne være med på forberedelsene. *sier hun som ikke er konfirmert eller har barn*
liv Skrevet 27. mars 2004 #4 Skrevet 27. mars 2004 Høres ut som om du har alt under kontroll. Har du laget bordplan?(sitteplan) og bordkort? Dette kan gjøres både enkelt og greit med at en skriver navn på sanghefte eller det kan gjøres på andremåter. Du finner mange tips på bryllup som du sikkert kan bruke. Overnatting til gjester som kommer langveisfra. Om de ikke har et sted å sove så finn eksempler, navn og telefon nr på hoteller. Ikke glem å ordne, i lokalet med et lite bord så alle kan se hva konfirmanten har fått. Vi hadde ingen underholdning bortsett fra sanger og taler.. Sanger fra søsken er veldig morsomt, og så bør det være en takkesang fra konfirmanten.
Gjest Nicoline Skrevet 27. mars 2004 #5 Skrevet 27. mars 2004 Jeg hadde hverken sang eller tale i min sønns konfirmasjon - vi hadde familiselskap - that`s it. Det viktigste er at du gjør det som føles naturlig for deg og din familie. Jeg laget ikke sanger fordi vi har en veldig liten familie og allsang rundt bordet hadde rett og slett blitt litt for flaut for konfirmanten. God mat og drikke - samtaler og samvær har alltid vært viktigst ved selskaper i vår familie. Det er ikke til å stikke under en stol at for konfirmanten er det mat og gaver som er det viktigste på en slik dag.
Gjest 3llie Skrevet 27. mars 2004 #6 Skrevet 27. mars 2004 Jeg hadde stort selskap med rundt 80 gjester, kun familie. Etter kirken møttes vi ved lokalet og alle gikk litt rundt i "før lokalet" og pratet litt og sånn før det ble annonsert at man kunne sette seg. Min mor hadde laget flotte bordkort. Vi spiste middag, kan ikke huske at vi hadde noe sang. Etter middagen gikk vi hjem til oss rett ved siden av lokalet hvor det ble servert kaffe og kaker mens jeg pakket opp gavene, fikk takket alle og stilt dem opp. ~bordplan ~bordkort ~bord dekorasjon ~eventuelt sanger og da sanghefte ~middag og drikke ~meny ~tale ~program (om det er fler som skal holde tale og flere sanger) ~noen til å servere ~kaffe og kaker ~gavebord
Quinden Skrevet 27. mars 2004 #7 Skrevet 27. mars 2004 Jeg skal ha dagen etter deg Vi skal ikke ha sanghefte, vet ikke hvor mange ganger jeg har kjedet vettet av meg rundt sånne bord, noen kan ikke synge, noen synger jæ... det eneste som skjer er at vi starter og ender samtidig på versene om vi er heldige. Jeg spurte min datter og hun ville helst slippe disse sangene, små barn tilstede også, og de blir utålmodige. Men vi skal si noen ord, bordet blir pyntet med fine friske farger som hun har valgt selv. Jeg har ikke lagt noen planer og vet av erfaring at det blir det beste. Så ikke stress så mye, kos deg sammen med familien på denne dagen, det får du mest igjen for. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå