Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er i 20-årene, å sliter litt med huden. Jeg har til tider en del kviser rundt munn/hake (bitte små), og røde prikker/flekker i kinn, og noe i pannen. Ser mest ut som utslett/urenhet?

Hva kan det være, og hva kan jeg gjøre? Klør eller irriterer ikke, det er bare utseendemessig det tærer på meg.

Anonym poster: 1b7ad517e6e7ea71bed7929d571e4e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det hende du reagerer på ansiktsprodukter du bruker? Parfyme? Eller kanskje matallergi? Stress kan også få kroppen til å gjøre mye man ikke ønsker, og hvis man er følsom for hormonforandringer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende du reagerer på ansiktsprodukter du bruker? Parfyme? Eller kanskje matallergi? Stress kan også få kroppen til å gjøre mye man ikke ønsker, og hvis man er følsom for hormonforandringer.

Takk for svar. :)

Jeg har nok sensitiv hud ja. Men jeg prøver å bruke så lite som mulig produkter på huden, kan gå dagesvis uten sminke, men allikevel blir det ikke borte. :-/

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Men så vidt jeg kan se, er det noe man får rundt munn og øyne? jeg har prikker/eksem/utslett (vet ikke hva jeg skal si) i kinnene. og noen bittesmå kviser rundt hake/munn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville oppsøkt en lege, for jeg tror neppe du kan få diagnostisert tilstanden riktig her inne. :)

Anonym poster: 4c5f618c92409170335ce10e0e09ae83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville oppsøkt en lege, for jeg tror neppe du kan få diagnostisert tilstanden riktig her inne. :)

Anonym poster: 4c5f618c92409170335ce10e0e09ae83

Det har du vel egentlig rett i, tenkte kanskje bare om det var noen som kjente det igjen, og kanskje hadde noen forslag. :) Og jeg må egentlig til legen i en annen forbindelse snart. Men føler på em måte at det er så "lite" å gå til legen for, det plager meg jo ikke fysisk, men er selvfølgelig ikke gøy å gå rundt med sånn hud i mange år, når jeg tidligere hadde nermest 'perfekt' hud. :-/ Men kunne kanskje tatt det opp når jeg allikevel skal dit.

Skrevet

Jeg hadde samme type utslett som deg. Var perioral dermatitt. Hadde kun rundt munn og i kinnene. Begynte som små røde nupper, og utviklet seg til å bli skikkelig aggresivt. Dra til legen, du;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...