Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne og date igjen snart. Jeg lurer litt på hvordan dette fungerer når man har et barn.

Det er kanskje litt teit å slenge "jeg har barn" i trynet på en person med en gang man møter dem. Men det er også dumt å vente for lenge, sånn at personen føler seg lurt.

Hvor sent, eller hvor tidlig i en datingfase skal man fortelle at man har et barn?

Anonym poster: 3a759d30289e852709957162b7ba4667

Videoannonse
Annonse
Gjest Trolletrine
Skrevet

Det hadde jeg sagt så fort det ble naturlig - og i datingverden betyr vel det nærmest i åpningsdialogen.

Skrevet

Så fort som mulig der det finnes naturlig, på første date. Det er jo en stor del av livet ditt.

• Liker 1
Skrevet

Så fort som mulig!

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Fort !

For mange vil den informasjonen endre noe, og da er det greit å ha det 'på bodet' så raskt som mulig :)

• Liker 3
Skrevet

helt klart FØR første date. Jeg hadde følt meg lurt om noen holdt det tilbake da jeg overhodet ikke ønsker å være involvert med noen med barn. Da hjelper det ikke hvor pen, hyggelig osv daten er.

Å du er tjent med å ikke kaste bort din egen og andres tid.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg tenker det kanskje er lurt å si det før det blir noen eventuell date. Men jeg har jo lyst til at folk skal bli kjent med meg som meg, ikke bare en mamma. Har så klart ikke tenkt til å holde tilbake informasjonen..

-TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri ha datet en person med barn, det er totalt uaktuelt. Så jo fortere jo bedre!

Anonym poster: ffb825de0571611aeb1e902107701421

• Liker 7
Skrevet

Ja jeg tenker det kanskje er lurt å si det før det blir noen eventuell date. Men jeg har jo lyst til at folk skal bli kjent med meg som meg, ikke bare en mamma. Har så klart ikke tenkt til å holde tilbake informasjonen..

-TS

For enkelte av oss er det HELT uaktuelt å date en person med barn uansett hvor fantastisk og flott den personen måtte være. Så det lureste er å si det fort som f, så vet du at du dater en som "godtar" at du har barn:)

• Liker 6
Skrevet

Det spiller ingen rolle om jeg blir kjent med deg og den fantastiske personligheten din først.

Om du sier på tredje date at du har et barn, vil du fortsatt være uaktuell for meg da jeg ikke ønsker å inngå forhold til en forelder. I tillegg vil jeg føle meg lurt, at jeg har kastet bort til og krefter på noe som aldri vil bli noe av, i tillegg vil jeg nok bli litt trist fordi jeg kanskje har rukket å bli litt glad i deg og den fantastiske personligheten din.

Det vil også være bortkastet tid fra din side, å date menn som ikke vil mer med en gang de hører du har barn.

Gjest badeand1
Skrevet

Helst før første date for min del, så jeg slipper å kaste bort tiden på en som har barn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forteller det alltid på første date. Det er kjipt å begynne å like en person, for så å bli avvist fordi man har barn.

Anonym poster: e6982c91846e6ec3a989354d68a3dc78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har absolutt ingenting i mot å date noen med barn. men jeg datet en fyr som ikke fortalte det til meg før leeeenge etter vi hadde begynt å date da følte jeg meg bare lurt.

så helst så fort som mulig.

Anonym poster: e4b43ffef6297e27ff057b6c14acf812

• Liker 1
Skrevet

Som andre sier: så fort som mulig. Også før en evt første date :)

• Liker 2
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Helst før første date for min del, så jeg slipper å kaste bort tiden på en som har barn.

Enig. Det er helt klart noe jeg vil vite på første date.

• Liker 2
Skrevet

Fortelle det FØR flrste date? Det må da veldig fort bli svært merkelig, litt avhengig av settingen. Med mindre man er på sukker.no og skriver det i profilen sin, når sier man det? Hvis man treffer en hyggelig fyr på trening, hos felles kjente, eller ute på byen uten at man vil ha en ONS, men avtaler å møtes til uken for en kaffe/luns/middag, må man rope "forresten, jeg har barn! Vil du fortsatt?!". En date er jo ofte ikke noe seriøst man bruker en evighet på å pplanlegge.

Vil ikke mannen holde på seriøst med noen med barn, og får vite om barnet på første date, kan man jo alltids si at man ikke er klar for noe seriøst forhold til noen med barn, men spørre om et friends with benefits-opplegg tilfredsstiller hennes umiddelbare behov... :P

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Erfaringsmessig føles det både kleint og virker veldig merkelig om dette dras frem helt ute av sammenheng. Synes det virker mest normalt å ta opp etter spørsmål som "hva liker du å bruke tid på?". Eller "hva gjør du ellers vedsiden av jobb?" for eksempel.

Om det er kun noen jeg har møtt i forbifarta og bare snakket ovefladisk har jeg aldri følt det har vært naturlig å slenge ut. Da jeg selv var uten barn syntes jeg også det var snodig å få slengt i trynet. Virket mest som en slags advarsel "hei jeg er kun ute etter noe superseriøst så kom deg vekk hvis ikke du er det selv!" :)

Men nå er ikke jeg så desperat og har det så sjukt travelt at jeg ser på det å slå av en prat med et nytt menneske som "borktkastet tid".

Anonym poster: 75729f4fae4a75033d0a8663078cb78a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så fort som mulig. Det er utrolig dårlig gjort å unngå å nevne dette, hadde helt klart følt meg lurt. Å ha barn er en stor greie, og en person som unngår å fortelle meg dette, hadde jeg jeg blitt skeptisk til.

Anonym poster: 377f51d584cde4a17cc88d6b90a58125

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det kommer an på hvordan den første daten arter seg og at det finnes sammenhenger hvor det er rart å si det. Og jeg synes ikke en trenger å si det når en blir invitert på date - men jeg tenker at det er såpass viktig at om man ikke kommer innpå temaet i løpet av første date, kan en nesten lure på om det er grunnlag for å bli godt kjent med hverandre? De fleste snakker vel om barna sine med folk de omgås, enten det er kolleger eller venner eller potensielle kjærester? For meg er det ok om den andre har barn. Kjæresten min har en sønn fra tidligere, noe jeg visste før jeg møtte ham (vi ble kjent via nett). Hadde han ikke fortalt at han hadde barn før etter masse brevveksling og evt etter flere treff ville jeg faktisk blitt ganske skeptisk. Hvis han ønsker et seriøst og langvarig forhold må han jo uansett finne ei som aksepterer at han har barn? Ikke en som er sammen med han fordi hun ble forelska på TROSS av at han hadde barn...

Anonym poster: 7a19ec075a3bd7a236ac45e1dc57883c

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringsmessig føles det både kleint og virker veldig merkelig om dette dras frem helt ute av sammenheng. Synes det virker mest normalt å ta opp etter spørsmål som "hva liker du å bruke tid på?". Eller "hva gjør du ellers vedsiden av jobb?" for eksempel.

Om det er kun noen jeg har møtt i forbifarta og bare snakket ovefladisk har jeg aldri følt det har vært naturlig å slenge ut. Da jeg selv var uten barn syntes jeg også det var snodig å få slengt i trynet. Virket mest som en slags advarsel "hei jeg er kun ute etter noe superseriøst så kom deg vekk hvis ikke du er det selv!" :)

Men nå er ikke jeg så desperat og har det så sjukt travelt at jeg ser på det å slå av en prat med et nytt menneske som "borktkastet tid".

Anonym poster: 75729f4fae4a75033d0a8663078cb78a

Likte dette svaret. ja.. jeg føler det rett og slett blir for teit å slenge ut at man har barn ved første møte. Ikke at man skal holde tilbake informasjonen lenge..det er ikke det jeg sier

Så klart har jeg lyst til å finne meg en partner, men det er ikke så høyt prioritert at jeg føler at jeg "Kaster bort tiden" ved å bli kjent med en person som kanskje ikke er klar for et ekstra barn, men jeg vil heller ikke ha en person som er så desperat at de føler de "kaster bort tiden" ved å bli kjent med meg :)

-TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...