Gå til innhold

Min samboer er overvektig - Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei og hopp! Jeg har et problem som sikkert flere kan relatere seg til! Min samboer er kraftig overvektig og det blir bare værre og værre. Dette er et sårt tema, og jeg synes det er vanskelig. Vi slanket oss samtidig høsten for to år siden. Da gikk jeg ned 12kg, til idealvekt (som jeg fortsatt holder). Han gikk ned et par kilo, og mistet motivasjonen igjen straks jeg ikke var så hard på treningen lenger. Siden den gang har han gått oppover.

Jeg skjønner at det jeg bør gjøre er å ta over all matlaging, og slutte å kjøpe inn snop. Men jeg føler at dette ikke kommer til å hjelpe nok siden han jobber skift og er mye borte rundt middagstider. Jeg har mistanker om at store deler av hans overvekt kommer av pølser og sjokolade på bensinstasjoner.

Hvordan kan jeg få ham til å bli motivert? Jeg bør kanskje legge til at vi trente mye sammen før, men at dette ikke er så lett lenger, da vi har fått barn, og ikke kan dra på treningen samtidig på kveldstid lenger.

Anonym poster: 685fa4419988db4a3c89352e25e86db6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utfordre han? Sette opp et mål om å løpe et løp på en mil? F.eks. Lage en konkurranse ut av dette.

Å si at han er feit og må trene, må du i hvert fall ikke gjøre. Det er utrolig demotivernde.

Anonym poster: c6eb6b2bcd3a9bd0f9bdfb7650ff0e96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...