SimoneB Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Jeg trenger virkelig hjelp til å se denne situasjonen klarere. Eller ihvertfall å lufte ut en stor frustrasjon for meg. For ett og et halvt år siden møtte jeg en mann. Han hadde da vært skilt i to år. I disse to årene hadde han hatt noen kortere forhold. Han er temmelig radikal når det gjelder sex, og har nok eksperimentert med det meste. Han er relativt åpen om det. Så til saken. Mannen har hatt en fast elskerinne i 6 år ( altså også under ekteskapet sitt, siden kona ikke var så interessert i sex, hans forklaring). Vel, det er ikke min sak å dømme, jeg har ikke vært overstadig kritisk til det, jeg vet livet kan være komplekst, selv om jeg selv misliker sterkt utroskap med smerten det kan påføre. okke som... Jeg ble forelsket i mannen. Mannen fortalte om elskerinnen til meg, som han sier han har utviklet et nært forhold til. Hun er selv gift, men har vært, ifølge han, lidenskapelig forelsket i ham. Trolig er hun det enda. For en stund siden hadde hun sagt at hun elsket ham, men forsto at det aldri kom til å bli dem to. Mannen sa at han var glad i henne, men nå som en venn, og at de heretter bare skulle være venner, og at hun godtok dette. Han har sagt at han er trofast mot meg, men trenger henne som en venn. Jeg godtok dette, men ønsket å treffe henne, slik at det ikke ble så truende for meg og at ting ble normalisert. Hun sender han mange sms hver dag ( han var åpen om det først, nå sier han ingenting, siden han ser jeg blir nedstemt av det). Etter veldig mye om og men, ble det avtalt et møte. Dette møte ble noe av det rareste jeg har opplevd. Hun krevde å møtes på en parkeringsplass, og vi skulle gå en tur derfra forsto jeg. Der sto vi og ventet, hun var sen. Så kom hun, gikk ut av bilen, og begynte å kjefte på ham, at hun ikke ville treffe meg etc, hun tok virkelig av og jeg var bare himmelfallen... Ingen av oss fikk sagt nesten noe, hun var så bokstavelig talt så rasende, virket nesten psykisk syk og helt ubalansert. Vi må bare dra derfra. Senere sier mannen at han er stolt av måten jeg håndterte dette på, at jeg var så rolig. Det var jeg forsåvidt, men innvendig var jeg temmelig rystet. Jeg trodde da at han også så at dette ikke ville fungere. Slik ble det ikke. Situasjonen i dag. Hun vil ikke treffe meg, men han sier hun har roet seg og aksepterer at han er sammen med meg. Han vil fortsatt ha kontakt med henne, og treffer henne ca en gang i uken. De går på skiturer sammen og annet. Jeg hører meldinger som tikker inn med jevne mellomrom, og tror etter tidligere erfaring at en del av dem er fra henne. Men nå holder han det skjult for meg og snakker ikke om henne lenger til meg. Jeg har snakket til han at jeg har problemer med dette forholdet, siden det ikke virker på meg at situasjonen er avklart. Jeg ønsker fortsatt at hvis han skal ha et slikt forhold til henne, bør det være åpent og at hun og jeg treffes på en ordentlig måte, iallfall en gang. Han sier nå at han må få bestemme selv hvem han omgås med, og at jeg må bare stole på ham. Jeg har prøvd, men denne saken tærer på meg. Vi bor ikke sammen nå, men har diskutert det. Jeg vet hun har brukt å være hos ham, de har drukket vin og spist sammen. Han har spurt om det fortsatt er greit for meg. Jeg har svart nei. Tidlig i forholdet vårt hadde hun vært hos han, og klipt i stykker en genser jeg hadde lagt igjen. Jeg fikk vite det av en tilfeldighet, han forsøkte å skjule det for meg. Nå er jeg veldig på vakt. Situasjonen virker fastlåst. Han sier han trenger henne som en venn nå, at det er bare det. Når det gjelder henne så kan jeg ikke annet tro at hun venter på en sjanse til noe annet. Jeg vet, etter å hørt på en samtale han fikk, at hun kaller meg mange stygge ting, som bare vil utnytte han (har ikke forstått på hvilken måte egentlig, jeg er en selvstendig kvinne med god økonomi og det meste i orden). Vel, det er langt flere merkelige hendelser som har skjedd med denne damen, men dere får et lite innblikk. Jeg har blitt glad i denne mannen, og vi har det fint ellers. Men han kaller meg syklig sjalu fordi jeg ikke bare kan stole på han. Nå har jeg blitt forvirret. Hvordan ville dere reagert? Er det greit at partner har slike nære forhold til en annen, uten at man kan ha det åpent? Hvor mye privatliv er ok når en er sammen? Vet bare at dette gjør meg veldig ulykkelig. Har aldri opplevd noe lignende. Jeg er skilt etter mange års ekteskap og husker det annerledes dengang. Kjenner meg bare trist og bortkommen...
Gjest Adera Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Nøyaktig hvorfor "trenger" han denne kvinnen som venn? Når han veit at ho er interessert i han og når han ser hvordan ho oppfører seg mot deg? Eg hadde ikkje orket det der og gått min vei ganske kjapt. 8
beige Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 Synes han burde respektere ditt ønske om at han skal kutte kontakten med henne. Hvorfor trenger han henne som venninne? Har han ikke kamerater han kan finne på ting med i stede?
frøkna Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Syns det høres veldig rart ut. Jeg ville ikke tolerert det og blitt ganske sjalu. Men virker som om denne dama er mye mer sjalu enn hva du er! Klipper i stykker genseren din og klikker i vinkel.. Du krever jo ikke akkurat mye. Er jo hun som ikke vil møte deg på halvveien her å møte deg på en ordentlig måte! Hun er jo gift i tillegg, vet mannen hennes om at de er venner? Syns det er veldig merkelig at han mener det er du som er den sjalue og urimelige her, når det er helt tydelig hennes problem! 1
Gjest forvirretvegglus Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 Hvor naiv går det egentlig an å bli? 7
Miller Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Les nøye gjennom det du har skrevet, og prøv å være objektiv. Hun klippet i stykker genseren din! Det er skremmende. Ingen bør finne seg i noe slik.
SimoneB Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2013 Hei, takk for innspill. Nei, mannen hennes vet ikke om det, det hele er en klassisk utroskap historie. Ja hun viser en veldig sjalusi, det er derfor jeg synes det er så ugreit. Mannen selv er ganske ignorant mht til dette, han sier hun vil venne seg til det etterhvert . Men spørsmålet et jo, hvorfor er hun så viktig for han? Selv sier han det er en prinsippsak, han må få omgås hvem han vil. Han sier også at de snakker så godt sammen, og at det er ikke mulig med menn. Han har mannlige venner. Jeg tror jeg må gå i tenkeboksen her om jeg kan leve med det
Steinar40 Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 Jeg må bare si at jeg virkelig lurer på hvorfor TS orker denne tullingen av en psyko fyr? At denne elskerinna hans er minst like psyko er en annen sak. Men denne fyrens "rasjonaliseringer" høres like rasjonelle og sannsynlige ut som at jeg skulle se noen flyvende griser utenfor vinduet mitt her nå. Og jeg ser ingen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #9 Skrevet 26. mars 2013 Hvor naiv går det egentlig an å bli? Kvinner i forelskelsesrus er helt vanvittig naive og godtar det meste. Anonym poster: 25e470e01f04cd90ecde9c727697e4d1
Steinar40 Skrevet 26. mars 2013 #10 Skrevet 26. mars 2013 Hei, takk for innspill. Nei, mannen hennes vet ikke om det, det hele er en klassisk utroskap historie. Ja hun viser en veldig sjalusi, det er derfor jeg synes det er så ugreit. Mannen selv er ganske ignorant mht til dette, han sier hun vil venne seg til det etterhvert . Men spørsmålet et jo, hvorfor er hun så viktig for han? Selv sier han det er en prinsippsak, han må få omgås hvem han vil. Han sier også at de snakker så godt sammen, og at det er ikke mulig med menn. Han har mannlige venner. Jeg tror jeg må gå i tenkeboksen her om jeg kan leve med det Her har du rene ord for penga: han juger så det renner a'n. Sånn er det i virkeligheten. 2
SimoneB Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 26. mars 2013 Les nøye gjennom det du har skrevet, og prøv å være objektiv. Hun klippet i stykker genseren din! Det er skremmende. Ingen bør finne seg i noe slik. Takk for innspill. Ja jeg er skremt! Og forbasket fortvilet. Har blitt glad i ham, men er redd og enda handlingslammet. Håper vel enda at det kan løse seg. Ja er kanskje naiv
Miller Skrevet 26. mars 2013 #12 Skrevet 26. mars 2013 Hei, takk for innspill. Nei, mannen hennes vet ikke om det, det hele er en klassisk utroskap historie. Ja hun viser en veldig sjalusi, det er derfor jeg synes det er så ugreit. Mannen selv er ganske ignorant mht til dette, han sier hun vil venne seg til det etterhvert . Men spørsmålet et jo, hvorfor er hun så viktig for han? Selv sier han det er en prinsippsak, han må få omgås hvem han vil. Han sier også at de snakker så godt sammen, og at det er ikke mulig med menn. Han har mannlige venner. Jeg tror jeg må gå i tenkeboksen her om jeg kan leve med det Om han kutter henne ut, burde du passe deg. Jeg ville vært livredd, bokstavelig talt, hun er jo tydeligvis ikke stabil. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #13 Skrevet 26. mars 2013 Kvinner i forelskelsesrus er helt vanvittig naive og godtar det meste. Anonym poster: 25e470e01f04cd90ecde9c727697e4d1 Hehe, som om dere menn er noe bedre? Husker min eks (som var ihjelforelsket i meg) fant noen meldinger på telefonen min hvor jeg temmelig åpenbart avtalte å treffe en mannlig venn for sex. Jeg bortforklarte det med at det bare var "uskyldig tøys", og eksen trodde meg. Det ble aldri tatt opp igjen. Jeg lå med denne mannlige vennen i hemmelighet sikkert tyve ganger under vårt forhold. Anonym poster: 93df635ad60f25f76a0128e080408cd6
Steinar40 Skrevet 26. mars 2013 #14 Skrevet 26. mars 2013 Hehe, som om dere menn er noe bedre? Husker min eks (som var ihjelforelsket i meg) fant noen meldinger på telefonen min hvor jeg temmelig åpenbart avtalte å treffe en mannlig venn for sex. Jeg bortforklarte det med at det bare var "uskyldig tøys", og eksen trodde meg. Det ble aldri tatt opp igjen. Jeg lå med denne mannlige vennen i hemmelighet sikkert tyve ganger under vårt forhold. Anonym poster: 93df635ad60f25f76a0128e080408cd6 Så beundringsverdig! 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #15 Skrevet 26. mars 2013 Jeg lå med denne mannlige vennen i hemmelighet sikkert tyve ganger under vårt forhold. Ha ha for en fjott! Var han så dum at han trodde deg så fortjente han det. Anonym poster: 25e470e01f04cd90ecde9c727697e4d1
Gjest -Ninni- Skrevet 26. mars 2013 #16 Skrevet 26. mars 2013 Når de har holdt på så lenge, og hun attpåtil kan oppføre seg på denne måten uten at han reagerer, så har hun et eller annet tak på han. Skjønner godt at denne situasjonen gjør deg ulykkelig Tror nok jeg ville latt denne mannen seile sin kos først som sist, deppe meg gjennom sorgperioden og heller finne en mann som satt pris på meg. Synes det er godt gjort av deg å ha holdt ut såpass lenge, og samtidig prøvd å løse situasjonen ved å møte henne osv. Men du fortjener bedre! 5
Rucula Skrevet 26. mars 2013 #17 Skrevet 26. mars 2013 TS: kjære deg.... Mannen din har sex med denne dama! G A R A N T E R T! Her må du sette ned foten....Enten bryter han kontakten med dette mennesket, ellers er det slutt. Jeg har selv måtte gjøre dette for min mann, han brøyt kontakten på dagen og har har ikke noe mer kontakt med dama det gjaldt. Dette er 5 år siden. 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #18 Skrevet 26. mars 2013 Pose og sekk mann. Han har det jaggu meg fint. 2 damer som elsker han. Må jo være drømmelivet det Anonym poster: 65f96ab0b369f6f99fc749191ed7bf4d 2
SimoneB Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #19 Skrevet 26. mars 2013 Når de har holdt på så lenge, og hun attpåtil kan oppføre seg på denne måten uten at han reagerer, så har hun et eller annet tak på han. Skjønner godt at denne situasjonen gjør deg ulykkelig Tror nok jeg ville latt denne mannen seile sin kos først som sist, deppe meg gjennom sorgperioden og heller finne en mann som satt pris på meg. Synes det er godt gjort av deg å ha holdt ut såpass lenge, og samtidig prøvd å løse situasjonen ved å møte henne osv. Men du fortjener bedre! Takk, det varmer. Det blir vel antagelig slik i enden..... Men det er tungt med smerten. Overlever nok med noen flere arr 2
SimoneB Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #20 Skrevet 26. mars 2013 TS: kjære deg.... Mannen din har sex med denne dama! G A R A N T E R T! Her må du sette ned foten....Enten bryter han kontakten med dette mennesket, ellers er det slutt. Jeg har selv måtte gjøre dette for min mann, han brøyt kontakten på dagen og har har ikke noe mer kontakt med dama det gjaldt. Dette er 5 år siden. Det har selvfølgelig streifet meg også. Jeg er rimelig oppegående. Bare sliten av å ikke kunne stole på folk. Synes nå det hele er så unødvendig og meningsløst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå