AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Jeg klikker snart. Jeg og samboeren min krangler stort sett hele tiden. Eller rettere sagt så er det jeg som krangler, mens han er passiv og gir faen. Det at han gir faen, gjør meg bare enda mer irritert og får meg til å føle at han ikke bryr seg. Jeg har flere ganger prøvd å prate med han og ting som bør forandres, men det nytter ikke. Ingenting skjer, ingen forandring. Et annet stort problem er at han ikke kan prater om følelser, eller hva han tenker. Hver gang vi krangler eller diskuterer ønsker jeg selvsagt å vite hva han tenker om saker og ting, og da svarer han bare "joda, greit det", "nei, det er ikke bra" og så går han eller begynner å prate om noe HELT annet typisk "Har du fått lønn i dag?" I dag har vi sikkert kranglet og slengt med leppa om 5 forskjellige ting. Den ene tingen gjaldt faktisk at han hadde tenkt å gi meg en overraskelse i påsken, men fortalte meg i dag at han ville utsette den til vi skal på ferie i sommer. Da tenkte jeg automatisk at det var en ring han ville gi meg, og han bekreftet at det stemte. Senere påpekte han at det ikke var giftering jeg skulle få, men forlovelsesring. Det skulle "ikke bety for alltid liksom, men en kjærestering". Jeg ble rasende og forklarte han hva en forlovelse betyr, at man da lover hverandre å gifte oss normalt innen ett år. Han ble paff og hadde egentlig ikke tenkt det. Ellers krangler vi nesten om alt. Jeg blir sur på han heletiden. Jeg føler at jeg har ett elsk/hat forhold til han, mens han har passiv kjærlighet til meg. Han reagerer ikke en gang dersom jeg sier at jeg vil gjøre det slutt. Da sier han bare "neida", og så stikker han på jobb. Jeg føler seriøst av og til at han er litt tilbakestående. At han ikke forstår noen ting. Han bare går rundt å driter i alt. Virker som han driter i meg. Anonym poster: a40c63132be048c62a5d1e27f3bfe75d Anonym poster: a86b43292a648e42e0dc51e505aa4a20
Gjest Sakone Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Jeg tror at om du leser innlegget ditt en gang til, så får du vel hvertfall svar på om du burde forlove deg eller ikke, og synes også du får svar på om det er et forhold du bør satse videre på eller ikke. 27
funfacts Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 Kanskje han venter fordi han er usikker på om det vil vare? Jeg hadde ikke villet gifte meg med noen som ville krangle hele tiden. 15
lillevill Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Man gifter seg jo om begge vil..vil han ikke så er det ikke så mye å gjøre med det. 2
Suss81 Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 Kanskje han venter fordi han er usikker på om det vil vare? Jeg hadde ikke villet gifte meg med noen som ville krangle hele tiden. Støtter denne!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Det er mange der ute som ikke er så glad i å prate om følelser. Men det betyr ikke at de er følelsesløse for det. Kan du ikke be han skrive ned tankene sine? Kanskje det er lettere for han å sitte i fred å skrive ned det han tenker og føler. At han vil gi deg en ring så betyr det at han er glad i deg, ikke snu alt til det negative. Anonym poster: 3a59ed499861fde8d79e9c0af054466b 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #7 Skrevet 26. mars 2013 Mistenker at dette ikke akkurat er en objektiv fremstilling - og likevel får jeg mer sympati for mannen enn TS. Anonym poster: be30cfe45e7b5dd8606bfbcd07c3138f 16
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 Vi krangler stort sett hver dag om ulike ting, så jeg skjønner at han kanskje vil vente med en ring. Jeg har også nevnt at vi kanskje bare burde gjøre det slutt, men da reagerer han ikke. (Ingen protester, usikkerthet, grining ect.) Han svarer bare "nei, hvorfor sier du det?". Hvorpå jeg svarer "fordi vi hele tiden krangler og du ikke klarer å prate om ting?!" og han tilslutt svarer "joda, det går bra". Jeg får ingen reaksjon, og jeg tror det er det jeg holder på å klikke av. Jeg vil at han skal sette ned foten og fortelle meg akkurat hva han føler og tenker. Men det nytter ikke, mannen vil ikke prate eller skrive. Jeg har faktisk truet med å gå i fra han, men ingenting skjer. Han ligger bare på sofaen apatisk å ser ut i lufta. -trådstarter Anonym poster: a86b43292a648e42e0dc51e505aa4a20
Gjest BettyBoop Skrevet 26. mars 2013 #9 Skrevet 26. mars 2013 Gå fra han. Dette forholdet høres usunt ut for dere begge 4
Lille Blåklokke Skrevet 26. mars 2013 #10 Skrevet 26. mars 2013 Dette hørtes ut som slik jeg var da jeg var 16-17 år å ønsket forferdelig at kjæresten skulle gifte seg med meg... Hvor gammel er du? Og foresten, hvor står det skrevet en lov om at man må gifte seg innen et år etter forlovelsen? Jeg og mannen var forlovet i overkant av tre år før vi giftet oss. En annen ting er, hvorfor vil du gifte deg med en du føler du har et elsk/hat forhold til? Og som du krangler med hele tiden og hele dagen? Hva med å vente til du finner en kar du har et rolig stabilt forhold til, som du ikke trenger krangle med over filleting? Kanskje bare lukke øynene opp og inse at dere kanskje ikke passer hverandre så godt? Eller start å jobb med forholdet. Kanskje du er urimelig i hans øyne? Sett deg ned og se han i øynene en kveld og prat rolig uten å hisse deg opp (rope å skrike) til han. Fleste menn lukker ørene når vi damer roper og skriker De fleste av dem ser ikke helt vitsen med lange samtaler og analysering av ditt og datt. Et enkelt ok, ja, vet ikke, kanskje det etc er helt ok svar for de. Lykke til 3
up! Skrevet 26. mars 2013 #11 Skrevet 26. mars 2013 Når menn stirrer apatisk ut i luften konsentrerer de seg om å forsøke å løse et problem. De snakker ikke om tankene og følelsene på den måten vi gjør. De kverner på det alene, til de finner en løsning og så er de så stolte over at de har fikset problemet, og skjønner ingenting når det ikke var det vi mente. Dette her er helt klassiske kommunikasjonsproblemer rett ut fra læreboka. Du må slutte å true med å gjøre det slutt. Det er stygt og det har ikke den effekten du tenker deg at det har. Det er på nivå med å skrike i butikken fordi man ikke får is. Slutt. Han vil gi deg en ring. Uansett hva dere kaller den, så betyr det at han er veldig glad i deg. Hvis du er glad i ham, så har dere en god såle å bygge et forhold på. Dere jobbe med kommunikasjonen og det krever tid, øvelse og tålmodighet. Det betyr at du må forklare i detalj hva det er du mener med det du sier. Ingenting er innlysende. Tenk på det som at han snakker et annet språk. Det samme gjelder andre veien. Du skjønner ikke hva han sier heller. Det er akkurat dette som er utfordrende i et parforhold. Kommer dere gjennom, kan dere fortsette å bygge sammen gjennom livet 3
Steinar40 Skrevet 26. mars 2013 #12 Skrevet 26. mars 2013 Du skal ikke se bort ifra at fyren faktisk er litt tilbakestående. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 26. mars 2013 #13 Skrevet 26. mars 2013 Du skal ikke se bort ifra at fyren faktisk er litt tilbakestående. Jævlig bra Steinar. Jeg ler og ler. Av og til så er du så morsom
lillevill Skrevet 26. mars 2013 #14 Skrevet 26. mars 2013 Hmmm Skulle gjerne hatt meg en sånn derre kjærestering :-)
Gjest BettyBoop Skrevet 26. mars 2013 #15 Skrevet 26. mars 2013 Hmmm Skulle gjerne hatt meg en sånn derre kjærestering :-) Hva skal du med det egentlig?
lillevill Skrevet 26. mars 2013 #16 Skrevet 26. mars 2013 Hva skal du med det egentlig? Hadde vært koselig det da. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #17 Skrevet 26. mars 2013 Mistenker at dette ikke akkurat er en objektiv fremstilling - og likevel får jeg mer sympati for mannen enn TS. Anonym poster: be30cfe45e7b5dd8606bfbcd07c3138f Jeg også. Anonym poster: 065287093befc08526ff879eb4fb6639 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #18 Skrevet 26. mars 2013 Jeg klikker snart. Jeg og samboeren min krangler stort sett hele tiden. Eller rettere sagt så er det jeg som krangler, mens han er passiv og gir faen. Det at han gir faen, gjør meg bare enda mer irritert og får meg til å føle at han ikke bryr seg. Jeg har flere ganger prøvd å prate med han og ting som bør forandres, men det nytter ikke. Ingenting skjer, ingen forandring. Et annet stort problem er at han ikke kan prater om følelser, eller hva han tenker. Hver gang vi krangler eller diskuterer ønsker jeg selvsagt å vite hva han tenker om saker og ting, og da svarer han bare "joda, greit det", "nei, det er ikke bra" og så går han eller begynner å prate om noe HELT annet typisk "Har du fått lønn i dag?" I dag har vi sikkert kranglet og slengt med leppa om 5 forskjellige ting. Den ene tingen gjaldt faktisk at han hadde tenkt å gi meg en overraskelse i påsken, men fortalte meg i dag at han ville utsette den til vi skal på ferie i sommer. Da tenkte jeg automatisk at det var en ring han ville gi meg, og han bekreftet at det stemte. Senere påpekte han at det ikke var giftering jeg skulle få, men forlovelsesring. Det skulle "ikke bety for alltid liksom, men en kjærestering". Jeg ble rasende og forklarte han hva en forlovelse betyr, at man da lover hverandre å gifte oss normalt innen ett år. Han ble paff og hadde egentlig ikke tenkt det. Ellers krangler vi nesten om alt. Jeg blir sur på han heletiden. Jeg føler at jeg har ett elsk/hat forhold til han, mens han har passiv kjærlighet til meg. Han reagerer ikke en gang dersom jeg sier at jeg vil gjøre det slutt. Da sier han bare "neida", og så stikker han på jobb. Jeg føler seriøst av og til at han er litt tilbakestående. At han ikke forstår noen ting. Han bare går rundt å driter i alt. Virker som han driter i meg. Anonym poster: a40c63132be048c62a5d1e27f3bfe75d Anonym poster: a86b43292a648e42e0dc51e505aa4a20 deilig med en mann som ikke har lyst å krangle. Er misunnelig, hehe. Anonym poster: 065287093befc08526ff879eb4fb6639 2
Gjest Fleecejakke Skrevet 26. mars 2013 #19 Skrevet 26. mars 2013 Alt munner vel ned i at du er usikker på om han elsker deg og det vil du ikke få svar på om du krangler med han. Du må nok gå i deg selv før du får mannen til å snakke med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #20 Skrevet 26. mars 2013 Skulle trudd vi var sammens med samme type, ts! Anonym poster: fbd180ec083cc5a2bd960ce33573d4af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå