Gå til innhold

venn fra utlandet kommer til oslo - romantiske steder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er såååå spent!

Første gang vi skal møtes og han kommer til sommeren.

Jeg er ikke så godt kjent i Oslo, så vet du om noen idylliske/romantiske steder eller restauranter i Oslo?

Og er det et flott sted man kan få en skikkelig panoramautsikt over Oslo?

Skriv ned så mange forslag du kan! :)

Vil gjøre et meget godt inntrykk!

Anonym poster: de53770719e9f6db00d9328a5fdefeb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frognerseteren :) Ta banen opp, det er en opplevelse i seg selv, utsikt over hele byen. Jo tidligere på dagen dere klarer å være der, dess bedre, det blir fort fullt der, og det er så fint når man får noen av vindusbordene :)

Ellers anbefaler jeg toppen av St. Hanshaugen :) Kjøp kaffe og makroner på Pascal og rusle opp til toppen. Sett dere på en av benkene og sitt og se utover byen :)

Kommer sikkert på mer etterhvert :) Sikker på at den gleden du føler som nærmest popper ut av skjermen her, er mer enn nog til å gi et meget godt inntrykk ;)

Kos dere! :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Frognerseteren :) Ta banen opp, det er en opplevelse i seg selv, utsikt over hele byen. Jo tidligere på dagen dere klarer å være der, dess bedre, det blir fort fullt der, og det er så fint når man får noen av vindusbordene :)

Ellers anbefaler jeg toppen av St. Hanshaugen :) Kjøp kaffe og makroner på Pascal og rusle opp til toppen. Sett dere på en av benkene og sitt og se utover byen :)

Kommer sikkert på mer etterhvert :) Sikker på at den gleden du føler som nærmest popper ut av skjermen her, er mer enn nog til å gi et meget godt inntrykk ;)

Kos dere! :rodmer:

Hehe! :laugh:

Tusen takk for tips :blomst:

Skal skrive det ned og definitivt sjekke det ut :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Noen fler som har forslag?

Setter stor pris på det :)

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Når på sommeren er dette? Hvor lenge skal han være? Og kan jeg spørre hvor han kommer fra? =)

HMKGs musikk- og drilltropp har vaktparader på vår/sommern. Da marsjerer de opp Karl Johan og opp til slottet, så er det vaktskifte på slottsplassen. Deretter er det som oftest drilloppvisning. Det synes jeg er kult, imponerendes, og verdt å få med seg=) Mange turister som blir helt "WoooW!" når de ser på.

Ta han med i Frognerparken/Vigelandsparken. Er fint bortover der, og litt artig med alle de nakne menneskekroppstatuene.

Ta en is på Aker Brygge. Det får man veldig sommerstemning av!

Ellers så har jo Ben & Jerry's i Karl Johan veldig god is da :wow: Eller Yoghurt Heaven like ved Tullinløkka!

Ellers er jeg enig i Frognerseterbanen. Ta den helt opp og på vei ned igjen så kan dere gå av i Holmenkollen og titte litt der :) Kanskje greit å gå litt oppover så dere får skikkelig utsikt. Det kan være en del busker i veien noen steder som sperrer for utsikten når man sitter inne på selve T-banen.

Det er også utsikt over Oslo fra Ekebergrestauranten.

Nå er det jo ganske lyst ute på kvelden om sommeren, men hvis dere kan få med dere en solnedgang på Bygdøy, så er det veldig fint. Er krakker rett ved vannet der som man kan sitte på.

Veldig fint på Bygdøy generelt. Skulle gjerne bodd der, hadde det ikke vært for at et hus/villa fort vekk koster 10 mill.

Kan minne om at det er nudiststrand på Huk på Bygdøy. Så vet du det..Hehe.

Ta han med på Operaen! Både på utsiden og innsiden. Veldig flott bygg egentlig!

På Grünerløkka er det også fint. Gå av på Birkelunden. Der er det en koselig park. Masse trivelige kaféer og små butikker der borte!

Ellers er det kaféer og utesteder på hvert gatehjørne. Og det er alltids konserter eller arrangementer i byen. Alltid noe å gjøre i Oslo!

Bare spør hvis du lurer på noe mer :)

Anonym poster: 781d54b077bee234260e42a950a3831f

Skrevet

Norsk folkemuseum er faktisk veldig fin og veldig romantisk. Det var der min mann gav meg mitt første kyss. :) Ellers er Kampen utrolig flott om sommeren.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Når på sommeren er dette? Hvor lenge skal han være? Og kan jeg spørre hvor han kommer fra? =)

HMKGs musikk- og drilltropp har vaktparader på vår/sommern. Da marsjerer de opp Karl Johan og opp til slottet, så er det vaktskifte på slottsplassen. Deretter er det som oftest drilloppvisning. Det synes jeg er kult, imponerendes, og verdt å få med seg=) Mange turister som blir helt "WoooW!" når de ser på.

Ta han med i Frognerparken/Vigelandsparken. Er fint bortover der, og litt artig med alle de nakne menneskekroppstatuene.

Ta en is på Aker Brygge. Det får man veldig sommerstemning av!

Ellers så har jo Ben & Jerry's i Karl Johan veldig god is da :wow: Eller Yoghurt Heaven like ved Tullinløkka!

Ellers er jeg enig i Frognerseterbanen. Ta den helt opp og på vei ned igjen så kan dere gå av i Holmenkollen og titte litt der :) Kanskje greit å gå litt oppover så dere får skikkelig utsikt. Det kan være en del busker i veien noen steder som sperrer for utsikten når man sitter inne på selve T-banen.

Det er også utsikt over Oslo fra Ekebergrestauranten.

Nå er det jo ganske lyst ute på kvelden om sommeren, men hvis dere kan få med dere en solnedgang på Bygdøy, så er det veldig fint. Er krakker rett ved vannet der som man kan sitte på.

Veldig fint på Bygdøy generelt. Skulle gjerne bodd der, hadde det ikke vært for at et hus/villa fort vekk koster 10 mill.

Kan minne om at det er nudiststrand på Huk på Bygdøy. Så vet du det..Hehe.

Ta han med på Operaen! Både på utsiden og innsiden. Veldig flott bygg egentlig!

På Grünerløkka er det også fint. Gå av på Birkelunden. Der er det en koselig park. Masse trivelige kaféer og små butikker der borte!

Ellers er det kaféer og utesteder på hvert gatehjørne. Og det er alltids konserter eller arrangementer i byen. Alltid noe å gjøre i Oslo!

Bare spør hvis du lurer på noe mer :)

Ts her!

Oioioioioi!!!!! Takk for alle tips! :blomst::laugh: Herregud, jeg er SÅ spent.

Han kommer i Juli fra England, han skal være en uke bare. Synd!

Ååh, drillingen må vi få med oss! Det har jeg alltid hatt lyst til å se selv.

Hva?? Har Ben&Jerrys cafe i Oslo? Dette visste jeg ikke, så der skal vi definitivt innom.

Og Vigelandsparken har jeg heller ikke vært i, så der må vi også. Hvordan skal jeg få tid til å vise han alt? :sjokkert: Kanskje jeg gjør et såpass godt inntrykk at han kommer tilbake til Norge så jeg får vist han resten :bolledeig: Nå skal jeg skrive ned alle tips jeg har fått fra dere, så skal jeg google :sol:

Tusen takk igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Norsk folkemuseum er faktisk veldig fin og veldig romantisk. Det var der min mann gav meg mitt første kyss. :) Ellers er Kampen utrolig flott om sommeren.

Mvh Yvonne :heiajente:

Så søtt! :)

Takk for tips :blomst::hug:

Skrevet

Jeg og kjæresten min gikk opp til Akershus festning og titta oss rundt der når vi var på en av våres første dater. Den stunden oppå der er vel den mest romantiske stunden jeg og kjæresten min har hatt sammen noen gang. Der oppe så får man så fin utsikt over vannet og alle båtene, og det er helt nydelig om sommeren!

Skrevet

Jeg og kjæresten min gikk opp til Akershus festning og titta oss rundt der når vi var på en av våres første dater. Den stunden oppå der er vel den mest romantiske stunden jeg og kjæresten min har hatt sammen noen gang. Der oppe så får man så fin utsikt over vannet og alle båtene, og det er helt nydelig om sommeren!

Vi og :)

Skrevet

Innmari koselig å ta med et teppe og kanskje en kurv med noe god mat/en flaske vin opp i Sognsvann også!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler å sette dere i en av Oslo sine mange parker, det er også veldig fint rundt Akershusfestning, med utsikt over hele vannet. Kjøp dere noe mat dere liker, ta det med dere, og sett dere der. Jeg og kjæresten min pleier å ta med oss sushi fra Alex sushi, og sette oss i gresset med utsikt utover Oslofjorden.

Det er også veldig fint ved sjømannskolen, hvis man tar trikken, og går til andre siden av bygget, så man kan se utover hele Oslo.

Anonym poster: 264bae5543f8e924002e3df9551c36cf

AnonymBruker
Skrevet

Ts her!

Oioioioioi!!!!! Takk for alle tips! :blomst::laugh: Herregud, jeg er SÅ spent.

Han kommer i Juli fra England, han skal være en uke bare. Synd!

Ååh, drillingen må vi få med oss! Det har jeg alltid hatt lyst til å se selv.

Hva?? Har Ben&Jerrys cafe i Oslo? Dette visste jeg ikke, så der skal vi definitivt innom.

Og Vigelandsparken har jeg heller ikke vært i, så der må vi også. Hvordan skal jeg få tid til å vise han alt? :sjokkert: Kanskje jeg gjør et såpass godt inntrykk at han kommer tilbake til Norge så jeg får vist han resten :bolledeig: Nå skal jeg skrive ned alle tips jeg har fått fra dere, så skal jeg google :sol:

Tusen takk igjen!

Jo, bare hyggelig ;)

Nesten synd han kommer så sent som i juli.. Garden har vaktparader i april og mai, fant jeg ut. De har gardens dag på Huseby leir med drilloppvisning, men det pleier å være i midten av juni. Men kan jo hende de finner på ett eller annet i Oslo i juli allikevel=) Og får du ikke tatt med deg han, så bør du se det en annen gang.

Kanskje du skal ta deg en dag i byen på forhånd, og se deg litt omrking selv, så kan du jo bestemme hva du liker best og hva som du helst vil bruke tid på når han først kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...