Gå til innhold

Treningsintervaller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er best mtp treningsintervaller? Nå trener jeg når jeg har tid og anledning. Noe som fører til trening sånn ca annen hver dag evnt et par dager imellom. Trener variert. Cardio, styrke og bevegelighet.

Målet er å bli litt strammere, litt slankere og å føle meg litt freshere.

Anonym poster: 5fc0474a90dffb573709cae84c4aae0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste for framgang er å ha et system. Det er ikke krise om du ikke får fulgt tidsplanen slavisk, men du bør ikke la det gå f.eks. En uke mellom hver økt.

Har du for lang pause mellom øktene vil progresjonen være saktere.

Det finnes ikke noe ideelt som gjelder for alle. Utgangspunkt, gener og motivasjon er forskjellig fra utøver til utøver. Så lenge du er restituert nok kan du ta en ny økt. Normalt sier man at man trenger 48t for å bli fullt restituert etter en tung styrkeøkt. Lett trening tar gjerne bare en halv til hel dag.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for et godt svar Supraspinatus :) Da fortsetter jeg i samme tralten og anser meg fornøyd med dette. Begynte en stund å stresse over at jeg ikke fikk trent flere dager i strekk siden flere sier jeg burde. Så lenge jeg trener og trener ofte, så må jo det være bra nok :)

Skrevet

det viktigste er at du trener. Jeg har perioder selv hvor jeg trener hver dag og andre perioder 2-3 ganger i uken. Skal du opp på toppidrettsnivå må du nok være litt mer streng med deg selv...

AnonymBruker
Skrevet

Nei ingen fare for at det blir toppidrettsutøver her. Jeg trener fordi jeg liker å føle meg ok trent, og fordi jeg elsker gode rødviner og oster og vil fortsette å nyte dette uten å ese ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...