Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om feks den ene parten snorker mye, er det greit å sove på gjesterommet?

Anonym poster: 6a8b19a63759ee7158069a93a5f485c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt sove i samme seng som mannen, men holdt bare ut 2-3 månder før jeg trodde jeg skulle skyte ham i søvne, og fantaserte om å kvele ham. Nå sover vi hver for oss, mye bedre. Det måtte til, ingenting hjalp...............

Anonym poster: 0ab4ef3c7c839f37b75390f4dcb868c6

• Liker 7
Skrevet

Om dere ligger litt i samme seng og koser både kveld og morgen, må det vel gå helt fint :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke å dele seng i det daglige. Kos på ferie og en og annen natt i helga, men jeg foretrekker virkelig å sove alene. Jeg er ekstremt var for lyder og bevegelser og egner meg rett og slett ikke til å sove sammen med andre. Jeg har mitt eget soverom. Mannen min synes nok det er litt synd, men jeg er så fantastisk på alle andre måter så han kan fint leve med det. :fnise:

Anonym poster: 19793c1b4645d60683f3ad6f1c601eb2

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Ser ingen problemer med å sove hver for seg.

Jeg holder på å ta livet av ham siden han snorker så forferdelig. Heldigvis sover jeg dypt når jeg først har sovnet, så om jeg sovner først så går det greit.

Om han sovner først så hender det at jeg går og legger meg på stua.

Skrevet

Ser ingen problemer med å sove hver for seg.

Jeg holder på å ta livet av ham siden han snorker så forferdelig. Heldigvis sover jeg dypt når jeg først har sovnet, så om jeg sovner først så går det greit.

Om han sovner først så hender det at jeg går og legger meg på stua.

Jeg er enig med det Funky Punk sier.

Vi hadde nok aldri gått til det steget å faktisk fått hvert vårt faste separate rom, men om hans snorking holder meg våken, hender det seg jeg jager han på stua, eller jeg legger meg der selv.

Han lar meg også sovne før han går å legger seg noen ganger, slik at vi slipper at noen blir kasta ut. For når jeg først har sovna, så skal det MYE til for at jeg våkner igjen =p

Gjest Funky Punk
Skrevet

Han lar meg også sovne før han går å legger seg noen ganger, slik at vi slipper at noen blir kasta ut. For når jeg først har sovna, så skal det MYE til for at jeg våkner igjen =p

Ja, mannen min pleier også å la meg få sovne først om ikke han er kjempetrøtt og legger seg veldig tidlig.

Så det er ofte vi legger oss, koser litt og prater, også står han opp og ser en serie eller spiller litt og kommer og legger seg når jeg har sovet en stund.

Skrevet

For mange er separate soverom det som redder ekteskapet. Det er ikke noe nederlag å sove hver or seg hvis det er kriteriet for god søvn.

• Liker 4
Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Leste en artikkel for en stund siden at forskere har funnet ut at par som har separate soverom har bedre forhold. Noe med at når man sover sammen med noen så sover man lettere enn når man sover alene, selv om det føles som om man har sovet godt. Så det blir mere småkranglig osv på dagtid fordi kroppen aldri får sovet skikkelig.

Gjest Snorkefrue
Skrevet

Mannen min snorker så mye og høyt at det har holdt meg våken, selv om han sover i en annen etasje i andre enden av huset, med lukkede dører. Det RISTER i dørkarmen når treskverket settes i gang.

Vi har prøvd all slags typer av snaorgespray og neseklyper og gud hver ikke hva.

Da vi av plassmessige årsaker MÅTTE sove i samme rom, holdt det på å ta knekken på forholdet. Det var perioder hvor jeg ikke sov mer enn 2-3 timer natta, pga snorkingen hans. Jeg var hele tiden sint og forbanna pga søvnmangel, og hele natta skrek og gråt jeg at han måtte slutte med snorkingen.

Nå sover vi i forskjellige rom og det er helt fantastisk.

Skrevet

Leste en artikkel for en stund siden at forskere har funnet ut at par som har separate soverom har bedre forhold. Noe med at når man sover sammen med noen så sover man lettere enn når man sover alene, selv om det føles som om man har sovet godt. Så det blir mere småkranglig osv på dagtid fordi kroppen aldri får sovet skikkelig.

Ja det finnes nok unntak.

I tilleg til å være sammen med en snorkette kar, har han i tillegg insomnia. Alle årene jeg har kjent han har han aldri sover mer enn 4 timer sammenhengende.

Det er sjelden vi småkrangler over bagateller

Gjest Funky Punk
Skrevet

I min svigerfamilie så stemmer nok dette godt. Min svigermor og svigerfar har sovet på hvert sitt soverom i alle år, og de har nå vært gift i 40 år. Besteforeldrene til mannen min sov også på hvert sitt soverom. De var gift i 60 år

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

I min svigerfamilie så stemmer nok dette godt. Min svigermor og svigerfar har sovet på hvert sitt soverom i alle år, og de har nå vært gift i 40 år. Besteforeldrene til mannen min sov også på hvert sitt soverom. De var gift i 60 år

Sånn er det i min familie også :)

Jeg merker det veldig godt på meg selv også, jeg sover bedre når jeg sover alene.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Sånn er det i min familie også :)

Jeg merker det veldig godt på meg selv også, jeg sover bedre når jeg sover alene.

Gjett om. Hver gang mannen min er bortreist så sover jeg så utrolig godt. Breier meg ut i hele senga og graver meg ned i et lass med puter og dyner :ler:

Mannen min er nemlig ikke bare en snorker, han er en dyne/putetyv også :fnise: Jeg skulle visstnok ha våknet en natt, klappet til ham og bedt ham om å se til helvete å la min dyne være i fred. Jeg husker ingenting av det da :ler:

Hender noen ganger jeg våkner om morgenen og han ligger da med 5 (!) puter under seg, en dobbeltdyne over seg og en enkeltdyne som jeg bare får en liten flik av

• Liker 1
Gjest Adera
Skrevet

Om feks den ene parten snorker mye, er det greit å sove på gjesterommet?

Anonym poster: 6a8b19a63759ee7158069a93a5f485c5

Ja, då meiner eg det er heilt greit. Begge skal jo få seg ein god natts søvn og det går ikkje om den eine høres ut eit sagbruk. Men det fins jo enkelte hjelpemidler mot snorking då, aner ikkje om de faktisk fungerer. Greit å prøve?

Eg kjenner eg er glad ingen av oss snorker noe særlig, for det er koselig å sove med mannen - eg har problemer med å sovne dersom eg er heilt aleine (altså, dersom han ikkje er i huset i det heile tatt, bare at han sitter på stua hjelper). De gangene han har snorket, så har eg bare trengt å dulte borti han for å få han til å legge seg i ein annen posisjon og problemet har løst seg.

Skrevet

Jeg legger meg rett som det er på sofaen i stua. Sover bedre der enn i senga..!

Han snorker og BREIER seg ut, så jeg våkner flere titalls ganger hver natt. I natt våknet jeg tre ganger av en albue i øyet, og enda noen ganger av snorking, samt at han snudde på seg hundre ganger og dyttet meg mer og mer ut av senga.

Jeg skulle gitt tre tær for å hatt et gjesterom. :fnise:

Jeg sover SÅ godt når han er bortreist, eller når jeg er hjemme på besøk hos foreldrene mine uten han. Ellers er jeg for det meste trøtt og utslitt pga dårlig søvn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i å dele seng med kjæresten min, og ville sett på det som et nederlag å måtte ha separate soverom. Antakelig ville det bare vært en overgangsperiode, for jeg kjenner jo ikke til hvordan det er å ha separate soverom av hensyn til søvn og samliv. Sånn som ståa er i dag vil jeg vurdere den som at separate soverom hadde nok vært en bedre løsning enn separasjon. Det har jo hendt at jeg har lagt meg på sofaen fordi jeg ikke har fått sove, fordi kjæresten har insistert på å ligge midt i senga (og da er det ikke mye plass igjen i en 1.20-seng..!).

Mine besteforeldre hadde separate senger, men sov på samme rom. Om de hadde separate senger av plass- eller søvnhensyn vet jeg ikke, men de var gift fra de var unge til bestemor døde da hun var 70-ognoe år gammel.

Mamma og pappa har "alltid" sovet i samme seg, og har vært gift i snart 40 år. Mamma snorker som et treskeverk (jeg kan ikke sove på samme rom som henne, da får jeg ikke sove), men det har likevel gått greit.

Anonym poster: ac3d60692176e9e341436873e6a1ee58

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og min mann har separate soverom. Han sover lett, og jeg bråker i søvne (rører mye på meg, kan snakke i søvne etc). Jeg synes det er litt trist, savner å sove sammen med han, men skjønner selvsagt at han også har behov for en god natts søvn.

AnonymBruker
Skrevet

Noe det beste jeg vet, f.eks en lørdags morgen er jo å våkne sammen med mannen min, og ligge å kose litt før man står opp. Det blir jo litt vanskelig det da hvis han plutselig ligger i et annet rom..

Anonym poster: 6a2ea0f682a58d6766090024f5e0ad45

Gjest Funky Punk
Skrevet

Noe det beste jeg vet, f.eks en lørdags morgen er jo å våkne sammen med mannen min, og ligge å kose litt før man står opp. Det blir jo litt vanskelig det da hvis han plutselig ligger i et annet rom..

Anonym poster: 6a2ea0f682a58d6766090024f5e0ad45

Ikke så vanskelig det. Er bare å krype oppi senga og kose halve dagen det.

Jeg og mannen min kan noen dager bruke timer på å bare kose oss i senga...selv om vi ikke har sovet i senga sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...