AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Saken er at jeg dro fra leiligheten til meg og kjæresten for noen dager siden, fordi jeg var usikker på forholdet. Han ble knust, og skjønte ikke hvorfor jeg hadde dratt. Problemet er at det gjør ikke jeg helt heller... Og i dag skal jeg dra til leiligheten og ha en seriøs prat med han... Og jeg vet ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal forklare det når han stiller masse spørsmål. Det eneste jeg vet er at jeg føler meg litt usikker, vil helst være alene en stund, og at jeg vil stå på egne ben. Jeg er 20 forresten. Men jeg vet at denne forklaringen ikke vil være nok for han. Den høres så diffus og svak ut... Har dere noen forslag til hva jeg kan si? Jeg vet at jeg er ganske svak når jeg skal snakke med han ansikt til ansikt, og at han lett kan få meg til å hive disse tankene ut av vinduet, og bare gi meg og flytte tilbake til han og bare la alt gå tilbake til vanlig... Men det var jo en grunn til at jeg dro. Jeg trenger hjelp... Anonym poster: 68872ba1cba5865823e25a61d4278678
Gjest jada Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Saken er at jeg dro fra leiligheten til meg og kjæresten for noen dager siden, fordi jeg var usikker på forholdet. Han ble knust, og skjønte ikke hvorfor jeg hadde dratt. Problemet er at det gjør ikke jeg helt heller... Og i dag skal jeg dra til leiligheten og ha en seriøs prat med han... Og jeg vet ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal forklare det når han stiller masse spørsmål. Det eneste jeg vet er at jeg føler meg litt usikker, vil helst være alene en stund, og at jeg vil stå på egne ben. Jeg er 20 forresten. Men jeg vet at denne forklaringen ikke vil være nok for han. Den høres så diffus og svak ut... Har dere noen forslag til hva jeg kan si? Jeg vet at jeg er ganske svak når jeg skal snakke med han ansikt til ansikt, og at han lett kan få meg til å hive disse tankene ut av vinduet, og bare gi meg og flytte tilbake til han og bare la alt gå tilbake til vanlig... Men det var jo en grunn til at jeg dro. Jeg trenger hjelp... Anonym poster: 68872ba1cba5865823e25a61d4278678 Han veit allerede at du vil ha sex med andre. Panikken du opplever nå er bare frykten for at andre kan være bedre og du ikke skal finne det ut før det er for seint. Hva er det eneste du IKKE kan gjøre når du er i et forhold. Jepp, ha sex med andre. Shopping, hobby, vennineturer.....alt kan man gjøre i et forhold. Men så var det denne sexen med andre menn da, og jeg er jo så ung og har ikke rast fra meg. Hadde aldri gått inn på et seriøst forhold til ei jente på under 25. De usikre, drømmende og fremdeles på leiting. TS: Vær ihvertfall ærlig. Ikke ta en feige "jeg er så uskikker" blabla. Du veit hva som er greia og hvor skoen trykker.
up! Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 (endret) Du kan si det som du sier her. Si at du er glad i ham (hvis du er det), og at det ikke noe galt med ham, at du setter pris på alt han gjør for deg og for at han bryr seg om deg. Så sier du at du vet ikke hvordan du skal gå frem, for du vet ikke helt hva du vil eller trenger, at det eneste du vet akkurat nå er at du trenger litt tid for deg selv. Nettopp for å finne svar til de spørsmålene. Si at du er redd for at han ikke skal forstå hvor dypt dette behovet er i deg. At du er redd for at du skal flytte tilbake og at alt skal fortsette sånn som det gjør nå, og det skremmer deg fordi du kjenner at det ikke fungerer for deg i lengden og du er redd for å risikere det fine dere har sammen. Si at det ikke er en personlig avvisning. Fortell ham at du ber ham om hjelp til å løse et praktisk problem. At det at du får litt pusterom er en investering for forholdet og det beste dere kan gjøre sammen akkurat nå er å samarbeide om dette prosjektet. Du vil sette stor pris på hjelpen hans om han kan stå bak deg i dette, at det viser at han er en fin mann som du setter pris på. Edit: skriveleifer Endret 26. mars 2013 av up!
up! Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Han veit allerede at du vil ha sex med andre. Panikken du opplever nå er bare frykten for at andre kan være bedre og du ikke skal finne det ut før det er for seint. Hva er det eneste du IKKE kan gjøre når du er i et forhold. Jepp, ha sex med andre. Shopping, hobby, vennineturer.....alt kan man gjøre i et forhold. Men så var det denne sexen med andre menn da, og jeg er jo så ung og har ikke rast fra meg. Hadde aldri gått inn på et seriøst forhold til ei jente på under 25. De usikre, drømmende og fremdeles på leiting. TS: Vær ihvertfall ærlig. Ikke ta en feige "jeg er så uskikker" blabla. Du veit hva som er greia og hvor skoen trykker. Dette er sannsynligvis det kjæresten din er redd for, så ha det i baktankene når du møter ham. Han er redd for å miste deg, redd for å ikke føle seg elsket og redd for at han ikke er mann nok for deg.
Gjest Violetta Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 Han veit allerede at du vil ha sex med andre. Panikken du opplever nå er bare frykten for at andre kan være bedre og du ikke skal finne det ut før det er for seint. Hva er det eneste du IKKE kan gjøre når du er i et forhold. Jepp, ha sex med andre. Shopping, hobby, vennineturer.....alt kan man gjøre i et forhold. Men så var det denne sexen med andre menn da, og jeg er jo så ung og har ikke rast fra meg. Hadde aldri gått inn på et seriøst forhold til ei jente på under 25. De usikre, drømmende og fremdeles på leiting. TS: Vær ihvertfall ærlig. Ikke ta en feige "jeg er så uskikker" blabla. Du veit hva som er greia og hvor skoen trykker. Andre ting man ikke kan i et samboerforhold: Lære seg å stå på egne ben økonomisk Ha alenetid og måtte takle det, enten man vil eller ei Innrede sin egen bolig slik man vil Alle har godt av å bo for seg selv en stund. Kanskje det er dette ts tenker på?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Takk for svar alle sammen. Og ja, det er også dette med å få egen leilighet, bo alene, lære seg alt dette. Jeg flyttet rett fra foreldrene mine og inn i leilighet med han, så har aldri bodd alene. Men jeg har jo prøvd å si alt det jeg skriver i førsteinnlegget og her, til han, men han skjønner likevel ikke. Mener at det ikke er en ordentlige grunner, og ber meg om å fortelle sannheten.. Men det er jo det jeg sier... Ååh jeg gruer meg sånn til etterpå. Skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å forstå. - TS Anonym poster: 68872ba1cba5865823e25a61d4278678
up! Skrevet 26. mars 2013 #7 Skrevet 26. mars 2013 Er det ordentlige grunner for deg, er det ordentlige grunner for ham
Steinar40 Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 Takk for svar alle sammen. Og ja, det er også dette med å få egen leilighet, bo alene, lære seg alt dette. Jeg flyttet rett fra foreldrene mine og inn i leilighet med han, så har aldri bodd alene. Men jeg har jo prøvd å si alt det jeg skriver i førsteinnlegget og her, til han, men han skjønner likevel ikke. Mener at det ikke er en ordentlige grunner, og ber meg om å fortelle sannheten.. Men det er jo det jeg sier... Ååh jeg gruer meg sånn til etterpå. Skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å forstå. - TS Anonym poster: 68872ba1cba5865823e25a61d4278678 Si at du ønsker å stå på egne ben. Hvis det er det du vil. Tar seg selvfølgelig veldig dårlig ut hvis du deretter blir sammen med en annen fyr i løpet av kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå