Gå til innhold

Den verste fysiske smerte du har opplevd?

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess
Skrevet

Akutt blindtarmsbetennelse er på en god førsteplass hos meg, kastet opp av smertene og besvimte en gang på gulvet før sykepleierne på legevakten innså alvoret og fikk lagt meg i en seng og tilkalt lege. Endte opp med hasteoperasjon like etterpå.

På en andreplass er det migrene... Får vondt bare ved tanken..

Men nå skal jeg føde veldig snart så det er mulig det blir litt omrokkering på rekkefølgen etter den opplevelsen er over ;)

Skrevet

Graviditet i egglederen som sprakk i uke 8 troner ganske høyt på smerteskalaen. Blødde i buken og holdt på å stryke med.

Nr 2 er definitivt gallestein!! Kjentes ut som rier, kastet opp av smerte og lå i fosterstilling.

Dog; katastrofesnitt med minstejenta der de begynte å skjære før bedøvelsen virket var også innmari vondt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke helt å sette dem opp mot hverandre annet enn at det var 10 på smerteskalaen der og da, men:

Ble påkjørt av en bil. Brakk nesa, var kjøttkake i ansiktet og måtte sy litt her og der

Låsning i ryggen. Klarte ikke å reise meg, ambulansepersonell måtte pumpe meg full av morfin for å få meg opp på en båre.

Rivningssmerter da jeg hadde infeksjon og trakk visdomstann. Varte i 20 minutter, og jeg var helt utmattet etterpå. Har trukket 9 tenner til sammen, og jeg er glad den siste tannen jeg trakk ikke var den første. Da hadde jeg aldri turt å trekke en eneste tann.

Anonym poster: 148a061f7fe7078c327e0695e281c997

AnonymBruker
Skrevet

Har heldigvis ikke opplevd ekstreme smerter. Mitt mareritt må være 3. gangs forbrenning over hele kroppen. Og så lenge jeg vet at det finnes folk med mye verre smerter enn meg, klarer jeg ikke synes synd på meg selv.

Men det verste jeg har opplevd:

- migrene

- lårhalsbrudd

- 3. grads forbrenning på armen

- skulder ut av ledd (ikke så ille, men å knekke den tilbake uten smertestillende var ganske så vondt)

- leversvikt hvor alle ledd sviktet, og store byller på kroppen.

Er i dag uføretrygdet, men lever heldigvis relativt godt. Evig optimist :)

Anonym poster: 137ac6727589fd2722020cbfa48dd011

Forbrenning er min skrekk også. Det er jo så helvetes vondt å brenne seg bittelitt på hånda, at jeg ikke engang kan forestille meg å forbrenne store områder av kroppen...

AnonymBruker
Skrevet

Huff, mye fælt her :s

Verste jeg selv har opplevd må ha vært voldsomme menssmerter i tenårene / tidlig tyveårene. Når jeg kjente de var på gang var det bare å komme seg i seng så fort som mulig å ri av stormen. Jeg lå helt, helt stille i ca 3-4 timer til det var over. Skjedde også flere ganger at jeg kastet opp av smertene.

Etter at jeg startet på p-piller har jeg neste ikke smerter i det hele tatt. Kaller det dopet mitt :P

Anonym poster: 2dbf651e17eeda592fe15cc122147264

Jeg begynte på p-piller som ganske ung, og hadde aldri særlig magesmerter/menssmerter. Men da jeg sluttet på p-piller i en alder av 30, hadde jeg et par episoder hvor jeg hadde så magesmerter at jeg faktisk ville dø. Jeg vurderte å få lagt meg i veien så jeg kunne bli påkjørt, har aldri vært så desperat. De smertene slår nok alt, men jeg aner egentlig ikke hva det var. Startet på p-sprøyte igjen, for jeg orket ikke sånne smerter.

Så magesmerter slår mye.. Og jeg håper jeg aldri får gallestein!

Skrevet

- MAGESMERTER!

- Å slå lilletåa noe så forbanna kraftig i ett eller annet!

Skrevet

Nyrestein med påfølgende betennelse en drøy måned etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri blitt utsatt for noen alvorlig ulykke (bank i bordet), men hadde en episode med ekstreme menssmerter hvor det eneste jeg kunne gjøre var å sove, fordi det var for vondt å være våken. Smertestillende hjalp fint lite.

Anonym poster: 01f23536c11d41c83c79a817cc9f370e

Gjest SummerJudith
Skrevet

Det må være da kneet mitt gikk ut av ledd ...

AnonymBruker
Skrevet

Abort var ikke akkurat behagelig...

Anonym poster: b75138533ee50c9c695f3381fa8fb4c2

Gjest Funky Punk
Skrevet

Abort var ikke akkurat behagelig...

Anonym poster: b75138533ee50c9c695f3381fa8fb4c2

Enig. Tok abortpille på sykehuset og de sa at det skulle gå fort og greit.

Jeg lå der en hel dag og ble pumpet full med morfin og lå likevel og vred meg i smerter

Skrevet (endret)

.

Endret av ninuska_
Skrevet (endret)

Fødsel! Styrtfødsel som begynte på toalettet uten at jeg forstod hva som skjedde. Det vondeste og skumleste jeg noen sinne har opplevd. Fødselsangst som følge.

På andreplass kommer hodepine som følge av spinalvæskeprøve. Som smertestillende fikk jeg bare et par paracet, siden legene ikke trodde meg. Det var så vondt at jeg kastet opp og blødde neseblod når jeg reiste meg opp.

Endret av Ahava
Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

Lokalbedøvelse i kneet.

Jeg har høyere smerteterskel enn de fleste, men da sprøyta ble satt klorte jeg min far til blods, jeg fikk helt panikk. Kjentes ut som man blåste opp en ballong på innsida av kneet helt til presset var så stort at kneet eksploderte.

Får grøsninger bare av tanken.

Må legge til at jeg har en sær tilstand som gjør at bedøvelse virker dårlig på meg...har måttet skjære føflekk, sy sår og trekke visdomstenner på mindre enn halv bedøvelseseffekt. Herlige greier :danse:

Endret av Emmanuelle
Annonse
Skrevet

Legens dumdristige forsøk på å rette et åpent benbrudd i arm. Når beinet stikker ut av huden og legen finner ut han skal fa tak i hånda og armen og drar de alt han kan fra hverandre uten bedøvelse. Har aldri brølt så høyt som da, og det i en alder av 7/8 år.

Neste på list va når jeg fikk tommelen klemt når den var inni et hull og det inni røret ble vridd rundt for all makt den andre karen klarte før han innså at fingeren var knust nedi der. Og tok ytterligere 5min før han fikk vridd det tilbake. Knust negl, huden klemt inn til benet på begge sider av tommelen og 5 min uten blodsirkulasjon. Aldri før hørt noe knase så godt som da. Riktignok ingen skriking på meg, men lettere frustrert og nok mer stressende for de innvolvert enn for meg, da jeg visste hvor alvorlig situasjonen var og hvilken konsekvenser jeg risikerte, noe de nok ikke var helt klar over. Var mest lykkelig for at det som ble vridd ble stoppet av fingeren og ikke benet knakk, for da hadde tommelen forsvunnet.

Skrevet (endret)

Tja, nå er jeg maks uheldig så jeg har knekt en del de siste 2 årene. Det vondeste var vel da lårbenet ble knekt rett av.

Kunne forresten ikke bruke smertestillende (utenom paracet) fordi jeg var gravid, så jeg valgte at jeg ikke skulle bruke noe. Au...Og jeg har høy smerteterskel. Fødsel var jo bare moro.

Endret av HenLu
Skrevet

Gallesten - som enkeltsmerte. Det går utenpå fødsler når som helst (selv om de heller ikke var "normale standardfødsler")

Ellers kommer også brister i en allerede ødelagt rygg høyt på listen

Skrevet

Det verste jeg har opplevd er da jeg ble utsatt for forbrenning da jeg solte meg uten solkrem i Frankrike. *ung og dum* Var helt forferdelig :/

Matforgiftning med ekstreme magesmerter kommer også høyt opp. Da besvimte jeg fordi jeg hadde så vondt.

Ser det er mange som nevner gallestein her. Visste ikke at det var så vanlig, men det høres i hvert fall utrolig vondt ut.

Gjest Earth
Skrevet

Det værste jeg har opplevd var å bli operert med lokalbedøvelse som overhode ikke virket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...