Gå til innhold

For tynn - FORTSATT magefett.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned ca ti kilo i løpet av et års tid, jeg jogger en til to ganger i uka (mest to), går på kickboksing en gang i uka og trener styrke en gang i uka (i tillegg til kickboksinga). Jeg har nå en bmi på 21,4. Jeg er veldig fornøyd med rumpe og lår, men jeg har blitt veldig tynn rundt ribbena, det ser ikke pent ut. Lenger ned har jeg derimot en skikkelig pute med magefett midt foran. Frustrert! Hva skal jeg gjøre med det? Er det sånn at noen ikke kan få flat mage? Har det noe å si at jeg har lavt stoffskifte? Hvis jeg slanker meg mer nå blir det hvert fall ikke pent. Hvis jeg skal øke i muskelmasse må jeg vel ligge i overskudd, og jeg har ikke lyst til å gå opp i vekt igjen, nå som jeg endelig har klart å gå ned. Jeg trenger ikke skikkelige mageruter, jeg vil bare ha en mage som ikke stikker så voldsomt ut, og helst uten at ribbeina stikker ut... Jeg er rådvill, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Spise mer og trene mer styrke? Spise mindre og jogge mer? :vetikke:

Anonym poster: bebd3b6bcb282eb21f198c2a9cce8acb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det slik at vi er ulike. Selv er jeg tynn med fett på rumpe, men ikke på magen. Det er kjempe farlig å presse seg ned i et ideal man ikke er likt naturlig. Når du allerede er for tynn enkelte steder er det åpenbart for meg at du ikke bør slanke deg mer, tvert imot bør du prøve å finne andre områder i livet å fokusere på. Ingen bryr seg om hvordan magen din er!

Anonym poster: 11767a305c11283c65ff0adbd655941a

AnonymBruker
Skrevet

Les "Ikke ned i vekt, men ned fettprosent". Kanskje du får noen bra tips i den tråden? Jeg har nemlig også for høy fettprosent, men har bmi på ca 20. Så mitt mål er å gå opp i muskelmasse og redusere fettprosenten over tid.

Lykke til:)

Anonym poster: 03f351ba9ee67b728ef6e0f23d6b1fa9

AnonymBruker
Skrevet

Mange med lav vekt og lav BMI har godt av å øke muskelmassen. Ofte har man et misforhold mellom fett og muskler i kroppen, derav den lave vekten. Glem hva du veier, det er fettprosent og det du ser i speilet som vil være avgjørende. Om du skal få vekk fettmagen, må muskelmassen opp og fettprosenten ned. Og da går også gjerne vekten litt opp - uten at jeg synes det gjør noe. :)

Anbefaler også å lese den tråden som det refereres til lenger opp.

Anonym poster: fa470eea7456d1d88e4284665722178e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg bryr meg nok for mye om utseendet når jeg egentlig burde være fornøyd. Jeg leste artiklene det ble linket til i den andre tråden og fikk noen tips der. Virker som styrketrening er det som må til, selv om det er kjedelig :P

Anonym poster: bebd3b6bcb282eb21f198c2a9cce8acb

Skrevet

Styrketrening kan bli gøy om du gjør det skikkelig og får resultater.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, nå fikk jeg rapportert et av innleggene med et uhell :) Var borti rapporterings knappen uten å mene det.. Var virkelig ikke meningen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...