Gjest Badebuksa Skrevet 26. mars 2013 #1 Del Skrevet 26. mars 2013 For oss som ikke ble registrert på noe spesielle greier (et eller annet) så vi ikke kan se skatteoppgjøret NÅ, når vil vi kunne se skatteoppgjøret? Vil vi i det hele tatt kunne se det online? Eller får vi det i posten? Når kan vi gå inn og se, i begynnelsen av april? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #2 Del Skrevet 26. mars 2013 Det blir tilgjengelig for dere 2. april. Alle får det på Altinn, ja, men dere får det i posten også. Anonym poster: 16ffe3e88754672f2373fb3833cb8fe2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 26. mars 2013 #3 Del Skrevet 26. mars 2013 Ok, takk for raskt svar, da skal jeg lure meg inn der en eller annen gang i løpet av de neste ukene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #4 Del Skrevet 26. mars 2013 Takk for tråden badebuksa. Dette lurte jeg på å :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 26. mars 2013 #5 Del Skrevet 26. mars 2013 Takk for tråden badebuksa. Dette lurte jeg på å :D Håper du får igjen på skatten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #6 Del Skrevet 26. mars 2013 Håper du får igjen på skatten! takk det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 26. mars 2013 #7 Del Skrevet 26. mars 2013 takk det samme Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #8 Del Skrevet 26. mars 2013 Håper du får igjen på skatten! Synes det ikke er bra å håpe at andre har hatt rentetap osv. som følge av at de i praksis har hatt et fastrenteinnskudd hos staten til drøyt 1 % rente osv. Anonym poster: 62df3ed82a5d64c2a41f9cb52747c110 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 26. mars 2013 #9 Del Skrevet 26. mars 2013 Synes det ikke er bra å håpe at andre har hatt rentetap osv. som følge av at de i praksis har hatt et fastrenteinnskudd hos staten til drøyt 1 % rente osv. Anonym poster: 62df3ed82a5d64c2a41f9cb52747c110 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #10 Del Skrevet 26. mars 2013 Synes det ikke er bra å håpe at andre har hatt rentetap osv. som følge av at de i praksis har hatt et fastrenteinnskudd hos staten til drøyt 1 % rente osv. Anonym poster: 62df3ed82a5d64c2a41f9cb52747c110 Det er da langt bedre enn å få baksmell?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 26. mars 2013 #11 Del Skrevet 26. mars 2013 Det er da langt bedre enn å få baksmell?! Ikke dersom du har forutsett baksmellen, eller på annet vis uansett har penger til å betale den innen utgangen av mai. Da vil du ha tjent på det dersom du i mellomtiden har hatt pengene på en helt vanlig høyrentekonto. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #12 Del Skrevet 26. mars 2013 Ikke dersom du har forutsett baksmellen, eller på annet vis uansett har penger til å betale den innen utgangen av mai. Da vil du ha tjent på det dersom du i mellomtiden har hatt pengene på en helt vanlig høyrentekonto. Så da mener du der er bedre å bruke dine oppsparte penger som du har til overs, for å betale restskatt, enn å faktisk få litt mer å rutte med hvis man får igjen på skatten. Jo godag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttemann Skrevet 26. mars 2013 #13 Del Skrevet 26. mars 2013 Så da mener du der er bedre å bruke dine oppsparte penger som du har til overs, for å betale restskatt, enn å faktisk få litt mer å rutte med hvis man får igjen på skatten. Det er ikke sånn at man FÅR "gratispenger" når man får igjen penger på skatten. Man får penger man har betalt inn for mye. Men hvis du synes sånt er kjekt, kan ikke du gi meg ti tusen kroner nå da? Så skal du få igjen 1100kr neste år. Du blir glad, jeg blir glad, alle blir glade. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #14 Del Skrevet 26. mars 2013 Det er ikke sånn at man FÅR "gratispenger" når man får igjen penger på skatten. Man får penger man har betalt inn for mye. Men hvis du synes sånt er kjekt, kan ikke du gi meg ti tusen kroner nå da? Så skal du få igjen 1100kr neste år. Du blir glad, jeg blir glad, alle blir glade. Nei du sier du det? Følte du at du satt ganske høyt på hesten nå eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttemann Skrevet 26. mars 2013 #15 Del Skrevet 26. mars 2013 Vel, det var ikke jeg som begynte å være spydig mot noen som har mer rett enn meg selv. ) Sånn sett sitter i hvert fall jeg fortsatt hvor jeg nå enn satt meg, mens du, stakkar, har tatt et mageplask. (Ah, DER var jeg oppe i salen. ) Når du presterer å skrive noe så fjernt som "Så da mener du der er bedre å bruke dine oppsparte penger som du har til overs, for å betale restskatt, enn å faktisk få litt mer å rutte med hvis man får igjen på skatten.", hadde jeg ærlig talt ikke blitt overrasket om du postet innlegget over UTEN ironiflagg. Det er selvfølgelig bedre økonomisk sett å betale for lite skatt, spare pengene, og bruke dem til å betale restskatten, enn det er å betale for mye skatt og få igjen pengene. Bankene gir deg 3,55% rente, Skatteetaten skal ha 1,08% For å hjelpe deg litt på vei: Spørsmålet er om man vil tape eller tjene 2,47%. Ble det enklere da? En "baksmell" er bare en smell dersom man er dum eller veldig sløv/lat. I utgangspunktet er det alltid positivt å ha betalt inn for lite, heller enn for mye. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #16 Del Skrevet 26. mars 2013 Vel, det var ikke jeg som begynte å være spydig mot noen som har mer rett enn meg selv. ) Sånn sett sitter i hvert fall jeg fortsatt hvor jeg nå enn satt meg, mens du, stakkar, har tatt et mageplask. (Ah, DER var jeg oppe i salen. ) Når du presterer å skrive noe så fjernt som "Så da mener du der er bedre å bruke dine oppsparte penger som du har til overs, for å betale restskatt, enn å faktisk få litt mer å rutte med hvis man får igjen på skatten.", hadde jeg ærlig talt ikke blitt overrasket om du postet innlegget over UTEN ironiflagg. Det er selvfølgelig bedre økonomisk sett å betale for lite skatt, spare pengene, og bruke dem til å betale restskatten, enn det er å betale for mye skatt og få igjen pengene. Bankene gir deg 3,55% rente, Skatteetaten skal ha 1,08% For å hjelpe deg litt på vei: Spørsmålet er om man vil tape eller tjene 2,47%. Ble det enklere da? En "baksmell" er bare en smell dersom man er dum eller veldig sløv/lat. I utgangspunktet er det alltid positivt å ha betalt inn for lite, heller enn for mye. Var det ikke du som begynte nei? Da tror jeg du må lese det du skrev om igjen.. Jeg ser på det som en sparing, uansett hvor ”dumt” du syns det er. Urelevant om det er 1 eller 3 % rente. Det er fordi jeg syns det er letter å betale kanskje 500,- ekstra i mnd, enn og plutselig risikerte å måtte betale restskatt på 8000 f.eks på en gang. Det er ikke alle som har muligheten til å punge ut med store beløp i et jafs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttemann Skrevet 26. mars 2013 #17 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Var det ikke du som begynte nei? Da tror jeg du må lese det du skrev om igjen.. Nei, det var du som begynte med det i innlegg 12. Jeg ser på det som en sparing, uansett hvor ”dumt” du syns det er. Urelevant om det er 1 eller 3 % rente.Det er dumt helt uten anførselstegn. Man står selvfølgelig fritt til å spare dumt hvis man vil - men hvorfor? Synes du det er fysisk anstrengende å overføre penger hver måned? Tilbyr ikke banken din automatiske overføringer? Det er fordi jeg syns det er letter å betale kanskje 500,- ekstra i mnd, enn og plutselig risikerte å måtte betale restskatt på 8000 f.eks på en gang. Det er ikke alle som har muligheten til å punge ut med store beløp i et jafs. Du betaler jo akkurat det samme uansett. I ditt tilfelle betaler du dem inn på forhånd. Mao. er det åpenbart at du har råd. Det du muligens mangler, er kontroll. Endret 26. mars 2013 av guttemann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #18 Del Skrevet 26. mars 2013 Nei, det var du som begynte med det i innlegg 12. Det er dumt helt uten anførselstegn. Man står selvfølgelig fritt til å spare dumt hvis man vil - men hvorfor? Synes du det er fysisk anstrengende å overføre penger hver måned? Tilbyr ikke banken din automatiske overføringer? Du betaler jo akkurat det samme uansett. I ditt tilfelle betaler du dem inn på forhånd. Mao. er det åpenbart at du har råd. Ja vel da syns du det da.. Jeg trenger ikke å leve livet mitt etter dine synspunkter uansett. Hva jeg gjør med min økonomi, uansett hvor dumt det må være, får være opp til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttemann Skrevet 26. mars 2013 #19 Del Skrevet 26. mars 2013 Det er da ingen som har sagt noe annet heller. Det er ikke snakk om så mye penger at det er noen krise å være dum eller lat og bruke skatteetaten som sparebøsse. Men når du synes du må være spydig med Glitnir fordi h*n har bedre økonomisk forstand enn deg, så har jeg lyst å komme med noen objektive sannheter som forteller viser hvorfor det er latterlig. Det er min tid, og hva jeg gjør med den er opp til meg, akkurat som du disponerer over dine penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 26. mars 2013 #20 Del Skrevet 26. mars 2013 Synes det ikke er bra å håpe at andre har hatt rentetap osv. som følge av at de i praksis har hatt et fastrenteinnskudd hos staten til drøyt 1 % rente osv. Anonym poster: 62df3ed82a5d64c2a41f9cb52747c110 Slapp av med det maset der nå, alle skjønner det. Men det finnes ganske mange av oss som ikke er like flinke som dere å spare skjønner du, og da er det veldig fint å få igjen noen kroner på skatten! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå