Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går nå igjennom en skilsmisse.

Pga skolen til barna og nærhet til eksmannen så må jeg bli i kommunen.

Jeg har full jobb, men ikke så høy inntekt (350 000,-), i tillegg til dette kommer visse NAV-stønader for enslig forsørger (men det utgjør ikke så voldsomt i måneden for meg som har såpass "høy" inntekt), og litt i barnebidrag.

Leiemarkedet i kommunen er absolutt null, det er heller ikke særlig mange leiligheter til salgs. Å kjøpe et hus til over to millioner går jo ikke med min økonomi..

Så til problemet: Det er en helt grei leilighet til salgs her, stor nok til meg og barna. Leiligheten koster til sammen ca 1,4 millioner, hvorav ca 1 000 000,- er fellesgjeld. Jeg vet jo at man egentlig bør sky slike leiligheter som pesten (og det har jeg gjort før..). De har begynt å betale ned på fellesgjelden, så det er ikke slik at felleskostnadene vil øke med 5000,- kr eller noe sånt om 2 år (det er altså ikke avdragsfrihet).

Vi har ingen familie her jeg kunne bodd hos mens jeg venter på at noe nytt dukker opp..

Hva hadde dere gjort?

Anonym poster: 57c72763100ab737ad0be0bc359a5a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fremdeles råd til å betale fellesutgiftene dersom renten på den gjelden skulle øke betydelig?

AnonymBruker
Skrevet

Har du fremdeles råd til å betale fellesutgiftene dersom renten på den gjelden skulle øke betydelig?

Den er "rentesikret" eller hva det sto til 2017, men det skulle gå bra. Fellesutgiftene er på litt over 7000. Vil også legge til at jeg har EK på ca 200-300 000 (sikkert nærmere 300, litt usikkert mtp hva vi får for nåværende bolig).

Anonym poster: 393bea82d3e17b40ed95a960f81ac546

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...