Gå til innhold

Tulleprodukter?  

1. 1. Tulleprodukter?

• Ja!
      12
    • Nei...
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til alle! Som folk flest er jeg luta lei reklame på TV. Og det er jo ikke til å komme fra at mye av reklamen er rettet mot kvinner, særlig de unge!! Alt fra billige shampoer,hudkremer,bind,lebestifter, ja-denne listen blir fort lang! Det er hevet over enhver tvil om at disse reklamene er svært effektive.

Mitt(frekke) spørsmål er: Tror dere på disse "faktaopplysningene" fra "labriatorier" som stadig kommer med "revulosjonerende" produkter med fantasistoffer som "er bevist" ? Eller er det en form for passiv påvirkning, der man egentlig ikke tenker noe særlig på det, selv om det havner i handlevogna?!

Hadde vært spennende å høre svaret om dette fra folk som har meninger imot, eller av de som løper å kjøper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det er meget bevist hvem de retter reklamen mot. Det er gjort undersøkelser og de viser at det ofte er kvinnen i huset som tar hverdagshandelen og reklamen blir da rettet mot de. Det er vist også jenter som ser mest på tv..

Om jeg trur på det som blir sagt i reklamen, tja.. Vel egenlig ikke, hvordan kan en tannkrem f.eks virke mot syre? Og de bindreklamene, hallo, den blå veska var vel litt vel tynt flytende?

Gjest Myumi
Skrevet

Bruker så godt som ingenting av de skjønnhetsproduktene som annonseres på tv. Har ingen tro på at en "revolusjon innen hudpleie" selges for 49.90 på Rema.

Gjest Cuddly
Skrevet

Og hva i alle dager er alle de greiene med rare navn i kremer, shampo etc.?!

Det blir jo bare komisk :ler:

Gjest Seleena
Skrevet

Det toppar seg VERTFALL hos meg, når dei har satt ei dame forann ein tannlegestol som preikar piss om ein ny og funkande tannkrem som beskyttar mot syre. :evil: Ein tannkrem hindrar ALDRI mot syre uansett, den fungerar kun som såpe og fjerner dårleg ånde!

Eg syntes det er ufatteleg at dei får lov å komme med slike påstandar som "revulosjonerande, bevist, labratorium ++" og meine at det er faktaopplysningar! Det er lureri!

Det er jo det same som når ei dame dinger på døra di og vil selge bilder til deg og gir deg ein lapp der det står "hjelp mor mi, ho ligg for døden og eg samlar inn pengar til operasjon". Løgn.

Eg kjøper aldri produkt som er skrytt opp av reklamen, og kjøper fx alltid hudkremmar som apoteket meinar eg bør ha.

Gjest Seleena
Skrevet
Og hva i alle dager er alle de greiene med rare navn i kremer, shampo etc.?!

Det blir jo bare komisk :ler:

Jepp!

Skrevet

Jepp!

Vel, mange av disse rare navnene er faktisk reelle ingredienser.

Gjest Seleena
Skrevet

Vitamin d og dei der meinar du?

Gjest Cuddly
Skrevet

Jo, noe er nok reelt, men mye sånt som a la "lurium" er jo sprøyt!

Ting som vitenskapen aldri har hørt om...

Skrevet

Ting som liposomer og retinol f.eks er jo faktisk stoff som brukes i kremer og har en funksjon da.

Skrevet

Reklame er selvsagt til for å få oss til å kjøpe, men jeg ser også på endel reklame som informasjon for oss som liker å holde oss orientert - Lancome har kommet med et nytt produkt, f.eks. Da snakker jeg ikke bare om tv-reklame, men reklame i magasiner osv.

Selv er jeg skeptisk og kjøper sjelden produkter jeg ikke har hørt av andre er bra eller en dyktig selger :wink: anbefaler til meg. Jeg kjøper shampo hos frisøren min og sminke/hudpleie i parfymerier, ikke i dagligvarebutikken. Det er mitt valg og det er bl.a på bakgrunn av at jeg kjenner frisører/hudpleiere privat som forteller at mange av billigproduktene i butikken skader mer enn de virker.

Gjest Cuddly
Skrevet
Ting som liposomer og retinol f.eks er jo faktisk stoff som brukes i kremer og har en funksjon da.

Greit det , men det er mange rare navn og - kommer ikke på noen akkurat nå, men følg litt med når det er reklamer for pantene ol, l'oreal etc. (på TV)

I blader som Det Nye etc. ser jeg ofte på det som produktopplysning, det gir meg ofte kjøpetips om nyheter og bra produkter ellers...

Gjest lurven
Skrevet

hallo silent storm::

du har jo ikke peiling på hva du snakker om..

det er jo faktisk bevist gjennom omfattende studier ved bla forskningsluringsstasjoner i seits og belgia at ceramid proretinum a og b kan forsinke aldringsprossesen med opptil 200 år

Gjest Lizbet
Skrevet

Greia er vel at mange av disse rare og morsomme navnene egentlig har noen helt "vanlige" navn. Men disse fenger overhode ikke i reklamen. Kjemiske stoffer gjør seg dårlig i reklame!

Effekten av dem kan vel derimot være ganske ymse ville jeg tro!!

Gjest GreenSky
Skrevet

det er jo faktisk bevist gjennom omfattende studier ved bla forskningsluringsstasjoner i seits

:o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...