Tina Cruz Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Hei jeg trenger egentlig litt hjelp å lurer på hva andre har gjort eller hva de har tenkt. Jeg er forlovet med en Filipiner og vi er i ett langdistanse forhold. Vi ønsker begge at han skal kunne komme til Norge. Vi har lest litt om forlovedes visum men vet ikke helt hvordan det fungerer, tenker også på at han ikke kan norsk enda og om det eventuelt kan bli vanskelig for han å få jobb her. Vi elsker hverandre utrolig høyt og ønsker egentlig bare å finne en måte å få vært sammen på, det er rimelig upraktisk om jeg må flytte til Filippinene fordi jeg tar utdanning og går til behandling her i Norge (men det er en helt annen historie) Lurer på hva andre i lignende situasjon har gjort, eller hva noen med litt større kunnskaper enn meg ville gjort. Håper virkelig jeg kunne fått noen råd og tips. Hjetelig takk.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Jeg er i en lignende situasjon, bare med en mann fra en sørafrikansk land. Anbefaler deg dette forumet: http://www.freeforum101.com/kulturkollisjon/. Du må skrive om deg selv og presentere deg for å få tilgang til det, men det er ikke noe problem. Der finner du mange i samme situasjon, som har god oversikt og mange erfaringer Når det gjelder forlovedetillatelse holder vi på med den prosessen nå, så der har jeg litt peiling (til en viss grad hvertfall), så det er bare å spørre! Om du vil kan jeg sende deg en PM, så tar vi det der Anonym poster: bd634e4e8f5ad9b85dde59a2082fefee
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 jeg er gift med en fra bali. Han kom først på turistvisum. Kommer igjen neste uke på ett nytt turistvisum (3 mnd) Så skal vi søke permanent visum til høsten. Sett deg ned å google. Det er så mye info å finne ut av at det kan ikke skrives her. Men skal han få komme til norge så må dere gifte dere og så søke familiegjenforening. Før dere gifter dere kan dere evt. søke om forlovervisum. Da får han komme i 6 mnd og dere må gifte dere før de 6 mnd er over. Da må DU oppfylle kravene til forsørging som er satt der. Anonym poster: 6c1730a84e7649b6c50d13e9416911c7
Tina Cruz Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2013 Problemet mitt er at pga diverse grunner så er det nærmest umulig for meg å opfylle de kravene, vi har også sett på det å eventuelt gifte oss i Sverige, hvor kravene er mindre strenge, men er fortsatt usikker på om Svensk giftermål er godkjent i Norge. Jeg har googlet å googlet til jeg har blitt ør i hodet så tenkte at det var på tide å be om hjelp. Men en ting med dette forlovelses visumet, hvis vi ikke gofte oss innen de 6 mnd og han reiser tilbake, kan han søke på nytt igjen da og igjen bli 6 måneder til vi muligens har løst problemene våre? Tusen takk for kommentar og hjelp er utrolig takknemlig.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 hæ? Hva er poenget med å gifte dere i sverige? Han kan komme til norge på turistvisum, oppfyller du ikke kravene til forsørging/ sponsor for turistvisum så la en venn, en i familien eller lignende signere papirene på at de er sponsor. (når det gjelder forlovelse eller permanent visum så er det kun DU som kan være sponsor) Dere kan også gifte dere mens han er her på turistvisum. Turistvisum er max 90 dager. Det kan ikke forlenges. Etter det må han være 90 dager ute av landet før han evt får komme tilbake på nytt turistvisum. tviler på dere får nytt forlovervisum da dere har brutt avtalen som var forutsetningen for visum. men dette vet jeg ikke sikkert. gå til udi sine sider og les om visumene der. der skal stå alt du trenger vite. Anonym poster: 6c1730a84e7649b6c50d13e9416911c7
La Luna Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Det er ikke noe poeng å gifte seg i Sverige, giftemål er giftemål, det er samme om dere gjør det her eller Filippinene eller Sverige. Det du tenker på er å søke familieinnvandring fra Sverige, der reglene ikke er like strenge. Det fordrer at du bosetter deg i Sverige. Dere kan ikke søke forlovelsestillatelse to ganger, nei.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Du kan gifte deg i Sverige. Vet om m ange som har gjort det, og benytta seg av EØS løsninga. Les mer om det her: http://grenseloskjaerlighet.com/ Eg e sjøl gift med en mann fra Iran, vi gifta oss i Norge i 2010 når han hadde midlertidig opphold. Vi søkte om familiegjenforening etter vi hadde gifta oss, men fikk avslag, selv om vi har en sønn.. Vi valgte og flytte over til Sverige, vi har nå oppholdskort her, og skal flytte tilbake til Noreg snart Lykke til Anonym poster: bdd90b00d8a69a249095de3f05a525fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå