Gå til innhold

Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er litt blank når det kommer til kjøkken og matlaging... Tenkte jeg skulle lage kjøttboller hjemme i morgen, og det står i oppskriften at jeg da trenger en foodprossesor. Alt jeg har er en blender - hva er forskjellen? Og kunne det funket å bruke denne?

Håper noen kan svare meg :)

Anonym poster: 68681af4e5bc1b000e75cee137959690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare kna deigen sammen? For hånd? Det har jeg gjort :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare kna deigen sammen? For hånd? Det har jeg gjort :)

Jeg kunne nok i utgangspunktet ha gjort det, men her er det snakk om veganske "kjøtt"boller som blant annet inneholder linser og diverse, og alt skal blandes sammen til en fin farse. Derfor jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det, siden jeg ikke har råd til en foodprossessor akkurat nå :)

Anonym poster: 68681af4e5bc1b000e75cee137959690

Skrevet

Ah. Ja da vet jeg ikke. Men kanskje du kan bruke en sånn presse? Sånn man bruker til å lage stuinger. Det er litt billigere hvertfall.

Skrevet

Jeg hadde forsøkt med blenderen, men ikka ta for store porsjoner om gangen, og bland alt godt (for hånd) i en bolle når ingrediensen er finmost.

Husk at selv om du bruker bønner, kikerter, linser eller lignenden, så er det godt med litt tekstur på bollene, ihvertfall syns jeg det.

:heks:

Skrevet

En blender har mye kortere og mindre blad en en foodprocessor, og er derfor best for å mikse sammen mer "våte" ting enn vegetarboller. Mest sannsynlig kommer bare alle ingrediensene til å legge seg langs kantene og du må konstant skrape det ned mot bladene.

Når jeg lager burgere med kikerter eller linser, så bruker jeg enten en stor morter, potetpresser eller moser og gjør det for hånd, og deretter blander jeg alt i en stor bolle. Funker bra det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...