Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror mitt ville ha vært pinnekjøtt med kålrabistappe, og en god rødvin. Til dessert ville jeg ha hatt kaffe og trollkrem. For så å avslutte med en nydelig skotsk malt:D

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, enig. pinnekjøtt med kålrabistappe, men uten poteter, men kunne hatt rot mos, og seff den "ekkle" fettete sausen over. Ville hatt riskrem til dessert og øl til maten og hvitvin til desseren. mmmmmm... :-P

Skrevet

ikke glemme beilys

Skrevet (endret)

Biff av indrefilét med potetmos slik man kan få fra Friday's. Serveres med avkjølet ingefærøl og strawberry daiquiri som laget på Friday's. Til dessert Ben & Jerry's "Chocolate Chip Cookie Dough".

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Gjest Errata
Skrevet

Jeg tror jeg måtte gått for minst 5 retter, så får det våge seg om de ikke passer perfekt sammen:

Aperitif-snack (det teller jo ikke): tre-fire sushifavoritter

1. Forrett: blåskjell med sitrongress, chili, hvitløk og ingefær, selvsagt med hjemmebakt brød til å dyppe

i kraften

2. Forrett: Skogsopprisotto med selskap av asparges

3. Hovedrett: Perfekt tilberedt kveite med bakte rødbeter og andre rotfrukter, smørsaus og minipoteter

(Hvilesnack (teller heller ikke ;) ) : Bacondadler

4. Hovedrett: Hjortestek med viltsaus, rosenkål, glaserte gulrøtter, potet- og sellerirotmos og ripsgele

5. Mammas karamellpudding

Mulig jeg kommer tilbake og utvider til syvretter så jeg kan få med pinnekjøtt og grillet makrell i tillegg ;)

Skrevet

Forresten; hvis det skal være mitt siste måltid så trenger jeg ikke tenke på laktoseintoleranse, så da ville jeg hatt et beger med Ben&Jerry Strawberry Cheesecake-is til dessert!!!

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Boeuf bourguignon med kremet potetmos og ett stort glass med en en god bergunder. Til dessert ville jeg nok muligens valgt noe hjemmelaget vaniljeis med bær eller kanskje panna cotta med coulis og avsluttet med en kopp kaffe og ett glass god cognac :-)

Skrevet (endret)

Forresten; hvis det skal være mitt siste måltid så trenger jeg ikke tenke på laktoseintoleranse, så da ville jeg hatt et beger med Ben&Jerry Strawberry Cheesecake-is til dessert!!!

Hva hvis det var akkurat det som gjorde at det ble ditt siste måltid??!! :-P

Oki, jeg ender mitt tidligere innlegg og sier, siden jeg har melkeallergi, så går jeg for risengrynsgrøt med MASSE sukker. Men da håper jeg på at jeg dauer fort :eeeh:

Endret av JustLittleMe
Skrevet

Hva hvis det var akkurat det som gjorde at det ble ditt siste måltid??!! :-P

Det er det vel ikke verdt! Men jammen, den isen er god! Har spist den noen få ganger, og tatt magestyret som følger i etterkant....

Skrevet

Biff av indrefilét med potetmos slik man kan få fra Friday's. Serveres med avkjølet ingefærøl og strawberry daiquiri som laget på Friday's. Til dessert Ben & Jerry's "Chocolate Chip Cookie Dough".

Mvh Yvonne :heiajente:

Second that! Definitivt indrefilet, mmm. Men jeg ville hatt pommes frites med, eller kanskje noisettes. Med enten ben and jerry's isen med cookie dough, eller en god oreo kake til dessert :D

Skrevet

Det er det vel ikke verdt! Men jammen, den isen er god! Har spist den noen få ganger, og tatt magestyret som følger i etterkant....

uff uff... det hadde ikke jeg orket :excl:

Skrevet

Røyketorsk med gulrotstuing med baconterninger i ostesaus. - En sover så godt etter fisk.

• Liker 1
Skrevet

Det hadde blitt mammas makaroni- og pølsegrateng!

Med sjokoladefondant til dessert.

Skrevet

Flesk og duppe, ostesmørbrød, big Mac meny, pinnekjøtt med tilbehør, hjemmelaget pizza , skikkelig pastarett, mezzeh, og sikkert mer til. Helt ned med masse kald øl.

Diverse is til dessert.

Skrevet

Forrett: Hvitløksgratinerte blåskjell med tørrfisk ved siden av.

Hovedrett: pinnekjøtt med kålrotstappe, finnbiff med poteter, mammas lapskaus, kokt torsk

Dessert: Eplekake med sjokoladesaus, sjokoladeis og sjokolademousse

Skrevet

Skal det være mitt siste måltid skal jeg spise både gluten og laktose produkter.

1. Svinefilet med brun saus, surkål og poteter.

2. Taco med alt tilbehør og de små lompene

3. Campino pizza

4. Brun lapskaus fra bestefar

5. Gratinerte poteter med kylling filet og kylling saus

Skulle lagd alt til et stort måltid.

Til å slutte med ville jeg hatt sjokolade, sjokoladepudding med hvit krem på toppen. Kake med gul krem og bløtekake og en god kald cola:)

• Liker 1
Skrevet

Tror ærlig talt at hvis jeg visste at det var mitt siste måltid, så hadde jeg ikke fått ned en bit uansett hva som ble servert :P

• Liker 2
Gjest Lypcha
Skrevet

Twisted Mac, Chicken and Cheese fra Hard Rock :) Naaaam!

Skrevet

1. Minestronesuppe

2. Pasta carbonara

3. Forskjellige oster med kjeks og wallnøtter

4. Krydderkake og brownis- eller karamellmilkshake

5. Om det hadde vært på resturant ville jeg til slutt hatt en overraskelsesdessert eller overraskelsescoktail.

Skrevet

Fiskeboller i hvit saus med poteter og raspede gulrøtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...