AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Del Skrevet 25. mars 2013 Hva kan man gjøre i Oslo i påsken? Jeg skal besøke en venn der, men det ser ikke ut som det er så mye som skjer (type show, arrangement, konserter etc.). Jeg liker å finne på noe, og har lyst å oppleve litt av oslo mens jeg er der. Bortsett fra kino, cafe og shopping (de få dagene butikkene er åpne) hva kan vi finne på? Setter stor pris på tips God påske alle sammen! Anonym poster: 54d05e93f709d7b868800a938a361706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 26. mars 2013 #2 Del Skrevet 26. mars 2013 Det er masse fin arkitektur om du tar 13-trikken vestover. Masse koslige og fine, gamle hus. Kjøpt dagskort, så kan du hoppe av og på alt av t-baner og busser og trikker og tog som du vil i 24 timer. Eller du kan at 30-bussen til bygdøy - ta den til endestoppet på Huk. Der kan dere gå langs strendene og grille. Men da må dere ta med engangsgrill. Ellers kan dere gå en koslig skitur i marka. Dere kan f.eks ta tbanen til sognsvann, og gå på ski fra sognsvann til frognerseteren og ta t-banen ned igjen. Det er mange skistuer dere kan stoppe på. F.eks ullevålseter, tryvannsstua og frognerseteren. Dere kan også dra til tryvann og stå slalom. Eller dere kan ta tbanen til frognerseteren, leie kjelke(om dere ikke har akebrett selv) og ake ned korketrekkeren. Da er det lurt å kjøpe dagskort, slik at du kan ta tbanen så mye du vil hele dagen. Jeg er ikke helt inne på utelivet, men det er veldig koslig å gå opp karl johans gate og se slottet og stortinget. Det er også fint å gå til aker brygge og se på båtene og å se festningen. Det pleier å være spøkelsesvandringer på festningen, men da må dere nesten dra dit og se om det er åpent inne på festningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå