Adele Skrevet 28. mars 2013 #21 Skrevet 28. mars 2013 det kommer an på hva slags jobb det er snakk om? på de to jobbintervjuene jeg har vært på i mitt liv hadde jeg på meg gummistøvler - og fikk jobben! Haha, hatt en lignende historie - kom i treningstøy (jeg var på vei ut på joggetur, og de spurte om jeg kunne komme ganske asap på et jobbintervju). Rakk ikke å skifte om, så ble bare til at jeg kom som jeg var Fikk jobben, faktisk! 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #22 Skrevet 28. mars 2013 Jeg har lest xx antall artikler hvor fagfolk anbefaler å kle seg opp enn ned (det beste er selvfølgelig å treffe riktig), og forholder meg iallfall til det. Jeg jobber med rekruttering, og hvis man først bommer på kleskoden er det mye bedre å kle seg opp enn ned. Det vitner om at man tar intervjusituasjonen seriøst og ønsker å vise seg fra sin beste side. Selvfølgelig skal man kle seg pent, men man skal ikke komme på et jobbintervju med fine smykker, en trang og oppmerksomsvekkende kjole og svarte LB sko. Man må ''keep it simple'' og det er noe som jeg råder TS til å gjøre. Du kan selvfølgelig bruke kjole, men unngå å pynte deg selv for mye. Anonym poster: 5c4dee03e4ea55fcfca68f5f2d8746ea
Gjest Mariah Skrevet 28. mars 2013 #23 Skrevet 28. mars 2013 Selvfølgelig skal man kle seg pent, men man skal ikke komme på et jobbintervju med fine smykker, en trang og oppmerksomsvekkende kjole og svarte LB sko. Man må ''keep it simple'' og det er noe som jeg råder TS til å gjøre. Du kan selvfølgelig bruke kjole, men unngå å pynte deg selv for mye. Anonym poster: 5c4dee03e4ea55fcfca68f5f2d8746ea Her tolker du inn masse som ingen har skrevet. Hvem har sagt noe om LB (mener du LV?). Jeg snakker om pene klær, og de som har råd til dyre merkeklær søker vel som regel jobb i sektorer hvor sånt blir sett på som "normen" uansett. (Litt satt på spissen, men uansett.) Trang kjole bør man aldri komme i, hvor henter du disse tingene fra? Foreslår at du leser det folk skriver før du utbroderer svarene til noe som ikke er essensen i det hele tatt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå