Sitronmelis Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Vi har to hunnkatter som blir 2 år gamle til sommeren. Begge er sterilisert. Nå i det siste har de begynt å få besøk av en annen katt. Ser denne katten bare oftere og oftere ute i hagen vår og hører han mjauer høylytt, både dag og natt. En dag hørte jeg han mjaue utenfor og kikka ut vinduet og da så jeg han markerte på snøen.. Regner med det er en hannkatt som er ute og lusker på pusejentene mine, men vet jo ikke? Hva tror dere? Jeg tror ihvertfall det er en hann. Det lukter kattetiss utenfor inngangsdøra noen ganger også. Men jeg lurer på hva denne katten er ute på. Er den kåt på pusejentene mine? Eller er han bare nyskjerrig? Vi har ikke hørt noe slåssing enda. Det var veldig mange forskjellige katter her i sommer/høst og da var det mye slossing. Men husker ikke om denne katten var her da. De har ihvertfall ikke vært noe slossing nå som jeg har hørt. Den ene hunnkatten vår virker ikke så interessert lenger, ser ikke ut som at hun bryr seg noe særlig om han. Kommer inn når jeg åpner døra og er blid og kosete. Er ikke sånn at hun løper desperat ut igjen for å møte denne andre katten. Mens den andre hunnkatten vår er litt mer skeptisk, hun tørr liksom ikke gå ut.. Haha merkelige dyr Jeg blir jo også litt bekymret for om denne katten som lusker rundt ikke har noe hjem.. Vi bor ved mange hus så det er godt mulig den har et hjem. Har bare sett den så ofte i det siste.. Er den aldri hjemme? Hva bør jeg gjøre? Tror dere denne katten bare er kåt og nyskjerrig?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Helt vanlig at katter oppfører seg slik på denne tiden. Hvertfall de som ikke er sterilisert/kastrert. For mange år siden hadde jeg en katt som ikke var kastrert og han holdt på slik fra februar-september. Sikkert mange som trodde han var hjemløs ja. Han var hjemom med noen dagers mellomrom og slukte i seg litt mat og så bar det ut igjen. Var ikke snakk om å klare å holde han inne, han ble helt desperat. Så det er nok bare driftene som driver katten som lusker utenfor hos deg. Anonym poster: 127c150587b49758bbb0d67b5453a284
Gjest Lille-pus Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Han er nok ute og går opp det territoriet han anser som sitt revir, og på søken etter brunstige 'frøkenkatter' Da hører spraymarkering av ting&tang som er høyere enn bakkenivå med. Dører er kjent for å være hyppig benyttet til å srpaymarkere på ja. En ukastrert hannkatt kan på denne tiden av året begi seg ut på lange,lange turer på søk etter brunstige kjetter.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har to steriliserte hunkatter. Utenfor lusker det 4-5 ikke-kastrerte hankatter for tiden. Spesielt den ene katten min er veldig interessert i disse ungkarskattene. Hun kikker på de i vinduet og går gjerne ut til de og prater med de. Men hun blandet seg også opp i en slåsskamp her om dagen! Hun løp regelrett inn i kampen mellom to rivaliserende hankatter. Forstå det den som kan.... Hankattene er litt interessert i kattene mine, men det er nok selve området som frister mer. Det er egentlig ganske masete for tiden. Fryktelig mange hankatter som lusker forbi og markerer. Veldig slitsomt, spesielt siden de tisser på katteluka vi har.... Usikker på hvordan jeg kan bli kvitt det problemet. Anonym poster: 0f1539f73cfae2d7fe875a108824a118
Sitronmelis Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2013 Ok, greit og vite at katter oppfører seg sånn Har ikke sett han i dag så regner med han er hjemme og spiser seg god og mett
Sitronmelis Skrevet 20. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2013 Oi lenge siden jeg skrev denne tråden. Hannkatten er her fortsatt Kommer ofte på besøk og mjauer høylytt Virker som de er blitt venner, de sitter bare og stirrer på hverandre, og hvis den ene hunnkatten vår begynner å gå, så tripper hannkatten fornøyd etter.. Ruller seg på bakken og bare ligger der å stirrer på hverandre. Hannkatten prøvde å hoppe på ene hunnkatten vår også fra bak her om dagen Så er nok ute etter litt "sengekos" Sloss såvidt med den andre hunnkatten vår for ikke så lenge siden, tror han prøvde seg så ble hun sint.. Haha. Komisk å følge med på de. Han er den eneste katten som er velkommen på eiendommen. De andre som har vært her blir det bare slossing med Våknet en morgen av at de var full slosskamp utenfor soveromsvinduet.. Da måtte matmor ut på jakt i morgenkåpe og slipperser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå