Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #1 Del Skrevet 26. mars 2004 Begynte med knebøy for ca. 3 uker siden. Jeg har fått god veiledning underveis vedr. teknikk og hvormye vekt jeg skal starte med. Men nå merker jeg at jeg har fått litt vondt i det høyre kneet. Er det vanlig og hva kan evt. gjøre for å unngå dette? Vil ikke slutte å trene knebøy, for nå har jeg endelig kommet i gangmed treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 27. mars 2004 #2 Del Skrevet 27. mars 2004 Du kan ha overanstrengt en muskel. Eller så kan du rett og slett være overtrent av for hyppig trening. Jeg vil anbefale deg å forsøke å trene opp det kneet du får vondt i. Ikke gå helt ned, ikke lenger ned en 90 grader, og ikke løft så tungt. Faktisk kan du trene det litt opp hjemme. Stå med hælene på en telefonkatalog eller noe, knærne rett frem og bøy og rett opp. Dette trener musklene rundt knærne til senere økt belastning. Du kan også stå på noe mykt og ustødig, stå på ett ben og bøy opp og ned. Dette er treningstips jeg har fått fra NIMI for å trene opp knebetennelse. Det er ikke sikkert du har, men du kan fort få det om du ikke tar dette på alvor. Snakk med den eller de som har gott deg veiledning også. Men IKKE fortsett med det samme om det gjør vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #3 Del Skrevet 27. mars 2004 Takk for alle gode tipsene og forklaringen på smertene! Skal prøve det trikset med telefonkatalogen og se om det hjelper å få trent opp senene og musklene rundt kneet. Hva med sånt vippebrett, kan det hjelpe meg i dette tilfellet også? Har sett de har slikt på treningsstudio eller er det bare for å trene opp anklene? Da jeg før i tiden danset mye, slet jeg også med det kneet. Så jeg tror nok at jeg er disponert for problemer i høyre kne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå