Gå til innhold

Til dere menn som klager over at kvinner bare er ute etter penger og status

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke gå inn på om jeg mener dere har et poeng eller ikke, det kan godt være dere har det. Men nå vil jeg gjerne fortelle litt om hvordan det føles å være min posisjon.

Jeg er en fysisk lite attraktiv kvinne. Det sier jeg ikke av dårlig selvtillit, det er fakta. Jeg er lav og ganske "stutt" i kroppen, så uansett hvor slank jeg hadde vært hadde jeg fremdeles sett stumpete ut. Midjen er bred og udefinert (igjen, trening forandrer ikke dette), og håret mitt er tynt og kler ikke å være langt. Ansiktet mitt har ikke pene trekk, fjeset mitt er veldig rundt uten noe særlig kinnbein og nesen er potetaktig. Jeg holder meg i form og kler meg fint, allikevel blir jeg aldri hun dama som menn ser på. Jeg kan ha brukt flere timer på å stelle meg før jeg skal på en fest, men allikevel er det hun venninna mi som såvidt rakk å dusje - men som er naturlig pen - som får alle blikkene når vi ankommer..

Jeg har lært meg å kompansere med personligheten min. Jeg er utadvendt, har lett for å få venner, og har ingen spesielt sære sider. Men attraktiv på kjærestefronten er jeg ikke allikevel. Jeg kan telle på én hånd de gangene en mann har vist meg romantisk interesse uten at jeg har jobbet knallhardt i lang tid for å få ham til å bli fascinert av personligheten min. Penere venninner har menn som kontakter dem stadig vekk.. jeg har måttet avvise en fyr én gang i mitt liv, og han var narkoman og delvis psykotisk. Dating er for meg har alltid fortont seg som kamp, hvor jeg har måttet arbeide hardt for å vekke romantisk og seksuell interesse hos det motsatte kjønn (og da snakker jeg ikke om Brad Pitt-hunksene, men vanlige menn i ulike former og fasonger.)

Jada, jeg kan sikkert gå på byen og få meg et ligg lettere enn de fleste menn kan. Men hvor gøy er det da, når du skjønner at du er last minute resort etter at alle de finere damene har sagt nei. Sex er jo tross alt ikke bare "inn og ut", litt av gleden er også å føle seg begjært, ikke som en random tømmestasjon de ikke har lyst til å treffe igjen.

Nå har jeg faktisk funnet meg en veldig god kjæreste (endelig!), så min datingperiode er forhåpentligvis over. Men jeg ville bare dele min erfaring som mindre attraktiv kvinne - jeg leser så ofte her inne om menn som klager over at om de ikke har penger eller en viss status, så er de uattraktive for kvinner. Vel, det går jo tydeligvis begge veier det da, bare at for menn er det utseendet og sex appeal som gjør en kvinne mest attraktiv. Man kan være så utadvendt og hyggelig som man bare vil, er man på den mindre pene enden av skalaen har man et stort handikap.

Anonym poster: 055dcce6feb5b5fd6295d02198b7cce0

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest .-L-.
Skrevet

Vet du hva menn som har det som deg får høre? Slutt å syt, det er forståelsen de får fra det motsatte kjønn. Kjekt at du fant deg en :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er lav et minus? Hvor lav er du?

Anonym poster: 99c4bf2be6db70f872b56faa80a6ddfe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det å være lav et et minus. Hvor lav et du ts? Mange søte jenter som er lave <3

AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen er vel at menn aldri har benektet at det er slik.

Anonym poster: c691c19848dfe5d6b08d0a98793c8a98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke at det å være lav i seg selv er noe negativt, bare at det i kombinasjon med min kroppstype gjør at jeg ser litt "trykt" ut på en måte. Ikke så heldig estetisk.

TS

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg skal ikke gå inn på om jeg mener dere har et poeng eller ikke, det kan godt være dere har det. Men nå vil jeg gjerne fortelle litt om hvordan det føles å være min posisjon.

Jeg er en fysisk lite attraktiv kvinne. Det sier jeg ikke av dårlig selvtillit, det er fakta. Jeg er lav og ganske "stutt" i kroppen, så uansett hvor slank jeg hadde vært hadde jeg fremdeles sett stumpete ut. Midjen er bred og udefinert (igjen, trening forandrer ikke dette), og håret mitt er tynt og kler ikke å være langt. Ansiktet mitt har ikke pene trekk, fjeset mitt er veldig rundt uten noe særlig kinnbein og nesen er potetaktig. Jeg holder meg i form og kler meg fint, allikevel blir jeg aldri hun dama som menn ser på. Jeg kan ha brukt flere timer på å stelle meg før jeg skal på en fest, men allikevel er det hun venninna mi som såvidt rakk å dusje - men som er naturlig pen - som får alle blikkene når vi ankommer..

Jeg har lært meg å kompansere med personligheten min. Jeg er utadvendt, har lett for å få venner, og har ingen spesielt sære sider. Men attraktiv på kjærestefronten er jeg ikke allikevel. Jeg kan telle på én hånd de gangene en mann har vist meg romantisk interesse uten at jeg har jobbet knallhardt i lang tid for å få ham til å bli fascinert av personligheten min. Penere venninner har menn som kontakter dem stadig vekk.. jeg har måttet avvise en fyr én gang i mitt liv, og han var narkoman og delvis psykotisk. Dating er for meg har alltid fortont seg som kamp, hvor jeg har måttet arbeide hardt for å vekke romantisk og seksuell interesse hos det motsatte kjønn (og da snakker jeg ikke om Brad Pitt-hunksene, men vanlige menn i ulike former og fasonger.)

Jada, jeg kan sikkert gå på byen og få meg et ligg lettere enn de fleste menn kan. Men hvor gøy er det da, når du skjønner at du er last minute resort etter at alle de finere damene har sagt nei. Sex er jo tross alt ikke bare "inn og ut", litt av gleden er også å føle seg begjært, ikke som en random tømmestasjon de ikke har lyst til å treffe igjen.

Nå har jeg faktisk funnet meg en veldig god kjæreste (endelig!), så min datingperiode er forhåpentligvis over. Men jeg ville bare dele min erfaring som mindre attraktiv kvinne - jeg leser så ofte her inne om menn som klager over at om de ikke har penger eller en viss status, så er de uattraktive for kvinner. Vel, det går jo tydeligvis begge veier det da, bare at for menn er det utseendet og sex appeal som gjør en kvinne mest attraktiv. Man kan være så utadvendt og hyggelig som man bare vil, er man på den mindre pene enden av skalaen har man et stort handikap.

ahh stop whining. Det er ikke pga utseendet at du sliter med å få kjæreste. Jeg får stadig høre at jeg er pen av menn, likevel vil de ikke ha meg som kjæreste, men bare kortvarige greier. Det er like kjipt for meg. DU har iallefall den sjarmerende personligheten som gjør at du klarer å holde på en mann.
  • Liker 1
Skrevet

Det er vel ingen tvil om at utseendet er viktig for menn og status (f.eks. penger/eiendom, makt, nettverk..) er viktig for kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen tvil om at utseendet er viktig for menn og status (f.eks. penger/eiendom, makt, nettverk..) er viktig for kvinner.

Ingen tvil om det, men menn innrømmer dette mens kvinner benekter det.

Anonym poster: c691c19848dfe5d6b08d0a98793c8a98

Skrevet

Det ER en fordel å være fysisk attraktiv for både kvinner og menn. Så ærlige må vi kunne være!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes stadig vekk jeg hører at "alt er så mye lettere for kvinner"..

ahh stop whining. Det er ikke pga utseendet at du sliter med å få kjæreste. Jeg får stadig høre at jeg er pen av menn, likevel vil de ikke ha meg som kjæreste, men bare kortvarige greier. Det er like kjipt for meg. DU har iallefall den sjarmerende personligheten som gjør at du klarer å holde på en mann.

Jeg whiner ikke, jeg beskriver min erfaring. Som sagt er jeg ikke singel lenger og har ingen grunn til å klage akkurat nå :) Uansett så kan du faktisk forbedre og tilpasse personlighet/oppførsel, du kan lære deg hva som får folk til å oppfatte deg positivt/negativt og hva som får folk til å rømme. Utseendet er det lite man får gjort med utover å stelle seg så fint man kan, har man først uheldige ansiktstrekk og uheldig kroppsform genetisk så har man det..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan forandre oppførsel, lite hun kan gjøre med kroppsformen sin. Så du har det egentlig ganske enkelt om du faktisk gidder.

Anonym poster: 7724296a3f4da7d27d4a2ac351a03e45

• Liker 5
Skrevet

Det er smertefullt å vite at faktorer helt utenfor ens kontroll påvirker hvilket livsutfold man kan regne med å ha. Alt springer ut fra arv og miljø: hvor du er født, hvilke religiøse innflytelser du eventuelt må lide under som barn, hvorvidt du får skolegang og tilstrekkelig hjelp, hvilke utseendekarakteristika du måtte ende opp med. Det er ikke sutring, bare erkjennelse av bitre fakta. Verden er urettferdig fordi det ikke finnes noe der ute som søker å tilstrebe rettferdighet. Vi er bare biologiske maskiner som søker tilfredsstillelse her og nå og i fremtiden.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes stadig vekk jeg hører at "alt er så mye lettere for kvinner"..

Det er jo det, kvinner vasser gjerne i menn. Som regel menn de ikke vil ha, men kvantiteten er det ikke noe å si på.

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Nå har jeg faktisk funnet meg en veldig god kjæreste (endelig!),

Hurra for deg, vi gratulerer og unner deg all mulig lykke og suksess.

Vet du hva menn som har det som deg får høre? Slutt å syt, det er forståelsen de får fra det motsatte kjønn.

Ingen tvil om det, men menn innrømmer dette mens kvinner benekter det.

Korrekt, men vi har jo likestilling, tross alt :ironi:

Endret av Gorgonzola
Gjest BettyBoop
Skrevet

Du kan forandre oppførsel, lite hun kan gjøre med kroppsformen sin. Så du har det egentlig ganske enkelt om du faktisk gidder.

Anonym poster: 7724296a3f4da7d27d4a2ac351a03e45

det er ingenting galt med oppførselen min annet enn at jeg er sjenert
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke at det å være lav i seg selv er noe negativt, bare at det i kombinasjon med min kroppstype gjør at jeg ser litt "trykt" ut på en måte. Ikke så heldig estetisk.

Ok, så du føler du ser tykk ut? Uansett. Jeg er sikker på at du er en fantastisk person, å det du sier om deg selv er kanskje noe du selv oppfatter med deg selv. Men husk at lave jenter er som regel søte <3 Hva om du fortsetter å trene litt da? Kan jo hende selvbilde ditt blir litt bedre da`? :)

Skrevet

det er ingenting galt med oppførselen min annet enn at jeg er sjenert

Er nok ikke så lett å være sjenert, nei, det skjønner jeg godt. Sjenerte mennesker blir ofte oppfattet som om at de ikke har interesse for de h*n prater med, fordi de ikke er komfortable med å vise det. Men, plutselig en dag treffer du en mann som ser forbi sjenertheten din og er villig til å bruke tid og vente til du tør å åpne deg opp. Han finnes helt sikkert!!

• Liker 2
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Jeg skal ikke gå inn på om jeg mener dere har et poeng eller ikke, det kan godt være dere har det...

Selvsagt har vi et poeng. Bare for å oppklare; vi klager ikke, vi bare konstaterer..... :opplyser:

Skrevet (endret)

Cry me a river. Er det noe jeg som mann er lei av er det å høre alle jenter som bærer på noen kilo for mye som sitter å smug spiser godis og ikke trener. Spiser du bra og trener kan de aller fleste gjøre noe med vekt og kroppsfasong om man ikke er syk. Mange bruker det bare som unnskyldning. Skal du se bra ut nytter det ikke spise alt mulig slags drit og sitte på ræva. Istedet for å skrive det innlegget kunne du lett brukt noen kalorier på å gått deg en tur f. eks......

Du kan gjøre noe med det stort sett, kom deg ut å tren. Ja bare får å si det rett ut jeg er overfladisk og jævlig. Beklager, men velkommen til den virkelige verden.

Litt motivasjon om du ikke er altfor negativ:

sean-williamson-dolce-diet-logo.jpg

Hva med denne dama:

http://thedolcedietl...-the-dolce-diet

Endret av Charmander
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...