Gå til innhold

MacBook Pro - vanlig eller retina?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ny maskin og vurderer MacBook Pro. Maskinen vil i hovedsak bli brukt til Internett/nett-TV, foto, musikk og Word. Trenger DVD-rom. Har vurdert MacBook Air også, men den har ikke DVD-rom.

Vil helst ha en så lett maskin som mulig, samtidig som den arbeider fort og har god lagringsplass.

Ser det har kommet en ny utgave av Pro som heter Pro Retina, med enda bedre skjerm. Den er noe lettere og mindre enn den vanlige også.

Noen som har erfatrng med disse maskinene? Hva anbefaler du?

Anonym poster: 7d47a731ae2dab0ce3e889ac10c3e814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Retina har ikke CD-rom.

Ellers er jeg storfornøyd, jeg bruker den til alt (til og med min gaming PC til 20+ tusen blir støvet ned rett og slett pga. skjermen til pro retina).

Skrevet

Retina har ikke CD-rom.

Ellers er jeg storfornøyd, jeg bruker den til alt (til og med min gaming PC til 20+ tusen blir støvet ned rett og slett pga. skjermen til pro retina).

Om det er en ordinær TN skjerm, er det kanskje ikke så rart?

Skrevet

Om det er en ordinær TN skjerm, er det kanskje ikke så rart?

Det er en relativt ny SyncMaster til 3-4.000 i følge kompisen min som satt den sammen, forskjellen er hvertfall helt vanvittig stor.

Skrevet

Det er en relativt ny SyncMaster til 3-4.000 i følge kompisen min som satt den sammen, forskjellen er hvertfall helt vanvittig stor.

Etter det jeg kan skjønne, bruker Apple høyoppløste IPS paneler til skjermene sine. Samsung bruker mye TN paneler, men også noe de kaller PLS, som skal være like bra eller bedre, enn IPS. Men siden dette er en pc dedikert til gaming, vil jeg tro det sitter en TN sak plugget i den? TN er raske, og mest egnet til spillbruk.

Skrevet

Retina har visst noen problemer om dagen, men sånt vil du naturlig nok aldri høre om fra Apple selv.

http://www.hardware....o-retina/130827

Personlig ville jeg funnet et annet og bedre alternativ alternativ (til et Apple-produkt), men det er tross alt dine penger.

Ojda! Innbrenning på LCD skjermer er godt jobba!

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS! Jeg kjøpte en macbook 15" retina for noen uker siden og er storfornøyd :) Jeg opplevde som så mange andre problemer med viftestøy, men etter at jeg kjørte en oppdatering fra Apple ordnet det seg.

Maskinen er superrask og skjermen er kjempebra. Også er den ganske lett, noe som var viktig for meg siden jeg kommer til å bruke den på jobb.

Den har ikke DVD-rom, men det kan du kanskje få kjøpt som ekstrautstyr(?)

Alternativet mitt var å kjøre ubuntu på en PC (det hadde spart meg for noen tusenlapper i forhold til mac), men etter å ha brukt både osx og ubuntu i flere år er min erfaring iallefall at det er mye mindre styr med mac-os-et enn med ubuntuen. Da synes jeg mac-en er verdt de ekstra lappene :)

Anonym poster: 64e714f0a9794412fae6af22993c76c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...