Gå til innhold

Jakten på den perfekte foundation.. NOEN?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger en foundation med GOD dekkevne. Den må gi glød, samtidig som den er litt matt (om dette gir mening). Jeg har ganske fet hud, etter noen timer blir huden min oljete, og ingen foundation har greid å sittet bra på huden pga dette..

Noen som har noen råd? Glød og dekkevne er veldig viktig for meg. Samt holdbarheten. :)

Anonym poster: 4bef81a296d950c895bc7c7034dccd85

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaxxy
Skrevet

Cinema secrets! Det er sinnsykt! :D

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har begynt å bruke en fra Dior, den heter Dior nude og er veldig bra. Jeg synes den har en god dekkevne, og den sitter faktisk på hele dagen. Jeg har ikke så veldig uren hud, men jeg har en del ujevnheter, "nupper" og noen føflekker som jeg dekker godt til. Denne er oljebasert, derfor fordamper den ikke utover dagen sånn som mange vannbaserte foundationer gjør. Den koster rundt 500 kroner, men jeg har hatt min i snart to måneder nå, og den er ikke tom enda (og jeg bruker ganske mye foundation hver dag). Absolutt verdt pengene. Den beste foundationen jeg har prøvd :)

Skrevet

Det var jeg som skrev innlegget over. Jeg har forresten også veldig fet hud, men denne sitter på uansett, og det ser ikke "klissete" ut :)

Skrevet

Dior forever er min favoritt for flytende foundation.

Skrevet

GloMinerals' Pressed Base

Skrevet

ingen fundation er bedre en Diors.

Gjest Euforia
Skrevet

Jeg elsker Revlon Colorstay. Har ikke funnet noen som kan måle seg.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Liker veldig godt Bourjois healthy mix serum foundation... er laget av de samme som produserer sminken for Chanel, og den er ganske så lik i konsistensen som vitalumiere. Om jeg vil ha god dekkevne tar jeg bare på flytende/creme foundation og buffer inn en kremet mineralfoundation over etterpå. Det er viktig at pudderet er kremet og ikke tørr da for ulik konsistens kan gi et ulekkert resultat... så jeg bruker enten lucy minerals eller mineral hygienics til den jobben.

Utenom det er ofte verktøyet viktig - til flytende foundation eller creme bruker jeg beauty blender eller sigma sin round top kabuki.

En lysreflekterende primer med et hint av perlemorskimmer kan også gi deg mer glød, ofte kan primere med en rosa/peachy farge også jevne ut underlaget og gi en mer frisk farge i huden. Siden du har fet hud kan det også være lurt å tenke på primer og finishinpudder, bare slik at du har det ekstra til å holde på foundation. Om du har primer kan det også hindre foundationen fra å oksidere og skifte farge... :)

Jeg kan ta et eksempel - jeg vet mange HATER mac studio tech, som er en ganske tung og kremet foundation med god dekkevne. Men så lenge jeg bruker en god fuktighetskrem/primer og buffer den gradvis inn med sigma sin kabuki får jeg et naturlig og fint resultat. Når jeg i tillegg bruker et finishinspudder over holder den hele dagen. Minuset med denne er at den ofte gir urenheter, som med de fleste av mac sine produkter ment for hud.

Skrevet

Hvor bestiller du Bourjois healthy mix serum foundation?

Skrevet

Clinique "Even better" er superfin til sensitiv og fet hud :)

Skrevet

Slenger meg på de som nevner Diorskin Forever. Kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg sliter imidlertid ikke så veldig med fet hud, så er litt usikker på om den er like god til alle hudtyper.

Skrevet

Slenger meg på de som nevner Diorskin Forever. Kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg sliter imidlertid ikke så veldig med fet hud, så er litt usikker på om den er like god til alle hudtyper.

Jeg har fet hud, Forever er dessverre ikke noe match for meg. Huden blir veldig fet og oljete etter bare noen timer, og foundation sklir av i T-sonen :(

Skrevet

Er forresten på jakt etter den perfekte foundation selv, tror jeg har ganske lik hudtype som deg, TS.

Akkurat nå tester jeg ut Clarins Everlasting, men den fremhever dessverre tørre partier på meg. Men den dekker og sitter godt, selv om jeg blir litt blank utover dagen.

Neste ut på testlisten er Kanebo Sensai Fluid Finish (+ den matte varianten), skal prøve å smiske til meg prøver så jeg slipper å kaste penger ut av vinduet ;) Foundation ass.

Skrevet

Nå føler jeg meg skikkelig "enkel", siden alle andre nevner Dior, Chanel og andre fine, dyre merker. Jeg for min del mener MaxFactor Second skin foundation er utrolig god! Fikk mindre urenheter etter jeg begynte med den. Den dekker godt og jevner seg fint ut med den naturlige hudtonen. Varer lenge, er matt og generelt veldig fin :)

Skrevet

Hvor bestiller du Bourjois healthy mix serum foundation?

De har (hatt) den på http://www.echemist.co.uk, ser den var utsolgt nå. Ellers tror jeg du må tråle eBay, vanskelig å få tak i den i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...