AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Hei Har tenkt å skaffe meg nye joggesko og ser at mange bruker Nike. Lurte på deres erfaringer med Nike? På nettsiden ser jeg at de har mange sko for løping, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg bør gå for.. Tenker for tiden på FreeRun+ Hva bruker dere, erfaringer etc ? :D Anonym poster: c7b5af828fd05fd195bda35d338e228e
Samaysa Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Jeg tenker på det samme, men hvilken nettside har du tenkt å kjøpe fra?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Nike har sko for flere slags type løping og løpemønster, så først må dere vite hvordan dere løper og/eller ønsker å løpe. Pronasjon er kjekt å ha en indikasjon på også. FreeRun er for de som vil løpe med litt mer barfottilnærming.
lighters Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Freerun er sikkert fine sko det, personlig liker jeg å ha litt mer demping, men det er jo forskjellig. De siste årene har jeg sverget til Shox, stygge men veldig fine for ryggen
Athene Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har to par med Free Run. De egner seg til gåturer, korte løpeturer og for trasking i by. Men de er ikke egnet for tredemølle, asfaltløp eller terreng. De har for liten demping og for dårlig stabilitet. Enkelte liker å løpe med dem, men da bør man være obs på belastningsskader. For å vite hva som passer deg bør man se på pronasjon, treningsmønster og underlag. Bredde på fot og steg har også en del å si. Jeg har prøvd og feilet mye på skofronten, Nike er ikke min favoritt for joggesko, men de er gode på sine områder. 1
Samaysa Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Vet dere om noen som er smale i modellen? Har sett at enkelte sko kan man få tak i i tre forskjellige modeller når det gjelder bredde, men det er ikke alle butikkene som selger dette.
Sulosi Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har Free Run og de er smale, bruker dem til vanlige spasersko og for meg er de gull verdt. Knærne mine har vert kranglete i årevis, rygg og nakke har vert kleint, men etter at jeg snubla over disse skoene (halv pris og jeg trengte nye sko) så forsvant alle vondter og jeg merker at jeg bruker kroppen på en helt annen måte når jeg går.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 FreeRun er for å lande på tærne og ikke helen. Så med rette løpeteknikk er de bra, men det må trening på teknikk til først. Synes Lunar Forever er smale i foten. De er laget for overpronasjon.
Fantomina Skrevet 26. mars 2013 #9 Skrevet 26. mars 2013 Jeg har Nike Air Pegasus+ 28 for terrengbruk. Ikke dritfine, men veldig gode.
Safiye Skrevet 26. mars 2013 #10 Skrevet 26. mars 2013 Jeg har en fra Nike av Air serien, men syntes ikke den er noe særlig god. Etter å ha lest noen anbefaliner gikk jeg for Asics Nimbus gel 14 som jeg er superfornøyd med. Supre joggesko som passer godt for de som løper regelmessig
Kajal Skrevet 26. mars 2013 #11 Skrevet 26. mars 2013 Jeg liker Nike sine joggesko kjempegodt, de passer min smale fot. Jeg har brukt LunarEclipse og LunarGlide, liker begge.
Dragonfly84 Skrevet 5. april 2013 #12 Skrevet 5. april 2013 Jeg overpronerer mye, og jeg elsker Structure Triax+ 14! Jeg bruker dem med egen fysioterapeut-lagd såle inni, da. Men de fungerer hvert fall veldig bra for meg. Jeg har fått mye mindre vondt i knærne etter at jeg fikk dem. Freerun hadde ikke fungert for meg, fordi forfotløping ble bare tull og smerter for meg. Derfor fungerer det best å bruke overpronasjonssko med masse støtte, så slipper jeg å få vondt
Gjest Belle Gunnes Skrevet 5. april 2013 #13 Skrevet 5. april 2013 Jeg overpronerer mye, og jeg elsker Structure Triax+ 14! Jeg bruker dem med egen fysioterapeut-lagd såle inni, da. Men de fungerer hvert fall veldig bra for meg. Jeg har fått mye mindre vondt i knærne etter at jeg fikk dem. Freerun hadde ikke fungert for meg, fordi forfotløping ble bare tull og smerter for meg. Derfor fungerer det best å bruke overpronasjonssko med masse støtte, så slipper jeg å få vondt Jeg har også såler i skoene pga beinstilling. Skulle gjerne ønske jeg kunne løpt på rene forfotsko, men det går bare ikke. Da ender jeg opp med betennelser i kroppen. Skal jaggu sjekke ut Structure Triax+. Takk for tips
Dragonfly84 Skrevet 5. april 2013 #14 Skrevet 5. april 2013 Bare hyggelig! De varierer visst veldig fra modell til modell, så jeg kan ikke gå god for noen annen enn nr 14 f.eks. er visst 16 veldig mye lettere, og lurer på om det er mindre støtte også... Så du får prate med de i butikken
Gjest Kim Skrevet 5. april 2013 #15 Skrevet 5. april 2013 Joggesko fra Nike er synonymt med dyrt og dårlig. Brukte en stund Nike joggesko på jobb, da jeg fikk det for meg at det var så bra for føttene (ikke spør meg hvorfor...) Resultat: Plantar fascitt. Har hørt av flere at spesielt Nike har fucket opp føttene deres. Har joggesko fra Puma, Asics, Adidas og de fungerer helt fint. Tror Nike er for harde (tenker spesielt på shox modellene)
Athene Skrevet 6. april 2013 #16 Skrevet 6. april 2013 Joggesko fra Nike er synonymt med dyrt og dårlig. Brukte en stund Nike joggesko på jobb, da jeg fikk det for meg at det var så bra for føttene (ikke spør meg hvorfor...) Resultat: Plantar fascitt. Har hørt av flere at spesielt Nike har fucket opp føttene deres. Har joggesko fra Puma, Asics, Adidas og de fungerer helt fint. Tror Nike er for harde (tenker spesielt på shox modellene) Man må skille mellom treningssko og motesko. Nike shox, blant annet, er ikke ment for å trene i mer enn Converse er det. Nike har en del gode treningssko, blant annet run free, dersom man er klar over at det da er snakk om barefoot running. Men personlig er jeg enig i at du får mer kvalitet for pengene med for eksempel Asics. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #17 Skrevet 6. april 2013 På de fleste Nike skoene jeg har prøvd er dempingen elendig! Holder meg til Asics Anonym poster: ae09545e5bfa8e99b223a8512f335b43
Asso Skrevet 12. april 2013 #19 Skrevet 12. april 2013 Vet dere om noen som er smale i modellen? Har sett at enkelte sko kan man få tak i i tre forskjellige modeller når det gjelder bredde, men det er ikke alle butikkene som selger dette. Min erfaring er at Nike har mange smale modeller, og det er heller slik at du må spør etter mer "normal" bredde. Lunarglide er fine og smale, disse er litt gamle da. I tillegg er det mange nye nå som har ganske smal passform.
Samaysa Skrevet 12. april 2013 #20 Skrevet 12. april 2013 Min erfaring er at Nike har mange smale modeller, og det er heller slik at du må spør etter mer "normal" bredde. Lunarglide er fine og smale, disse er litt gamle da. I tillegg er det mange nye nå som har ganske smal passform. Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå