AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #21 Del Skrevet 31. mars 2013 Vil tro det, siden det blir enda mindre luft rundt maten. Å, jeg visste ikke at det var bedre for maten! Men takk for tips, kanskje den må testes ut Anonym poster: 10dfd3ffbe83db3315e59b403bdb149f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #22 Del Skrevet 31. mars 2013 Jeg er så glad i speltlompe"chips", altså speltlomper steikt i ovnen til de blir hard og crispy. Noen som vet hvor lenge og hvordan noe sånt kan oppbevares? Eller er det best å lage dette rett før det skal spises? Og når jeg skal oppbevare grønnsaker i lufttette bokser, vasker jeg det først - eller vasker jeg det når det skal brukes? Anonym poster: 10dfd3ffbe83db3315e59b403bdb149f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 31. mars 2013 #23 Del Skrevet 31. mars 2013 Du kan jo lage dine egne, sunne vårruller og fryse ned? Ha inni karbonadedeig/kyllingkjøttdeig, kinakål, løk, osv, frys ned og ha de inni ovnen en stund. Kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #24 Del Skrevet 31. mars 2013 Du kan jo lage dine egne, sunne vårruller og fryse ned? Ha inni karbonadedeig/kyllingkjøttdeig, kinakål, løk, osv, frys ned og ha de inni ovnen en stund. Kjempegodt! Genialt! Kom faktisk på at jeg kjøpte noen rispapirer til å lage det av for en stund siden. Hadde helt glemt det, TAKK :D Anonym poster: 10dfd3ffbe83db3315e59b403bdb149f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 31. mars 2013 #25 Del Skrevet 31. mars 2013 Genialt! Kom faktisk på at jeg kjøpte noen rispapirer til å lage det av for en stund siden. Hadde helt glemt det, TAKK :D Anonym poster: 10dfd3ffbe83db3315e59b403bdb149f Bare hyggelig Er jo SÅ godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest17 Skrevet 31. mars 2013 #26 Del Skrevet 31. mars 2013 Du kan jo lage dine egne, sunne vårruller og fryse ned? Ha inni karbonadedeig/kyllingkjøttdeig, kinakål, løk, osv, frys ned og ha de inni ovnen en stund. Kjempegodt! Hørtes godt ut. Har du oppskrift/link å dele? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 1. april 2013 #27 Del Skrevet 1. april 2013 Hørtes godt ut. Har du oppskrift/link å dele? :-) Klart det! 400 gr kjøttdeig, bruk akkurat den du liker. Jeg har brukt både vanlig kjøttdeig, karbonadedeig og kyllingkjøttdeig. ca en halv kinakål 1 Løk ca 4-5 store champignoner 1 pakke med glassnudler 1 boks wokgrønnsaker Fyllet stekes i stekepanna. Kan være lurt å avkjøle fyllet en smule så man ikke brenner fingrene når man ruller sammen vårrullene. Husk å ha glassnudlene i varmt vann en stund, så de blir myke. Bruker å kjøpe de minste vårrull-arkene. Tar ca 2 spiseskjeer med fyll inni, og ruller dem sammen. Har kaldt vann på endene, så de blir limt sammen. Stekes på 200 grader i ca en halvtime. Du kan egentlig ha inni hva enn du liker, bare pass på at det er i små biter. Jeg bruker å ha litt østerssaus inni, og buljongkrydder jeg får kjøpt på den lokale thai-sjappa. Og man må selvfølgelig ikke glemme vårrull-ark Jeg er litt usikker på hvor mange vårruller det blir, men rundt 20-25 kanskje? Bruker å ha enten jasminris eller salat til. Dyppes i sweet chili saus. NAM! Og nå ble jeg sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #28 Del Skrevet 1. april 2013 Klart det! 400 gr kjøttdeig, bruk akkurat den du liker. Jeg har brukt både vanlig kjøttdeig, karbonadedeig og kyllingkjøttdeig. ca en halv kinakål 1 Løk ca 4-5 store champignoner 1 pakke med glassnudler 1 boks wokgrønnsaker Fyllet stekes i stekepanna. Kan være lurt å avkjøle fyllet en smule så man ikke brenner fingrene når man ruller sammen vårrullene. Husk å ha glassnudlene i varmt vann en stund, så de blir myke. Bruker å kjøpe de minste vårrull-arkene. Tar ca 2 spiseskjeer med fyll inni, og ruller dem sammen. Har kaldt vann på endene, så de blir limt sammen. Stekes på 200 grader i ca en halvtime. Du kan egentlig ha inni hva enn du liker, bare pass på at det er i små biter. Jeg bruker å ha litt østerssaus inni, og buljongkrydder jeg får kjøpt på den lokale thai-sjappa. Og man må selvfølgelig ikke glemme vårrull-ark Jeg er litt usikker på hvor mange vårruller det blir, men rundt 20-25 kanskje? Bruker å ha enten jasminris eller salat til. Dyppes i sweet chili saus. NAM! Og nå ble jeg sulten NAAAAM. Tusen takk for oppskrift!!! TS Anonym poster: 10dfd3ffbe83db3315e59b403bdb149f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 1. april 2013 #29 Del Skrevet 1. april 2013 Hvis du ikke er interessert i å bruke flere 1000 på vakuumpakkemaskin, så har Toppits en sånn manuell sak for å vakuumpakke med. Har ikke testet den, men har sett at vi selger det på jobb. Så regner med ICA supermarked,Meny,Ultra,Eurospar etc har sånne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #30 Del Skrevet 1. april 2013 Hvis du ikke er interessert i å bruke flere 1000 på vakuumpakkemaskin, så har Toppits en sånn manuell sak for å vakuumpakke med. Har ikke testet den, men har sett at vi selger det på jobb. Så regner med ICA supermarked,Meny,Ultra,Eurospar etc har sånne. Det er jeg ikke så interessert i egentlig. I hvert fall ikke nå. Glemte å sjekke prisen på den.. Denne så jo veldig grei ut! Takk for tips TS Anonym poster: 10dfd3ffbe83db3315e59b403bdb149f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå