Vulpes Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Er så lei av at orkidéene mine dør hele tiden, så vurderer å kjøpe inn noen kunstige. Gjerne også andre typer planter i samme slengen. Hvilke butikker har de fineste kunstige plantene? IKEA? Plantasjen? Andre steder?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Venninna mi var bortreist en uke på ferie, og jeg skulle vanne blomster i mellomtiden og passe hunden. Var der hver dag og var ganske overrasket over hvor flott hennes orkide var. Når hun kom hjem brast hun i latter og spurte om jeg hadde vannet hennes falske blomster, det var noen av dem, og noen ekte, hun hadde kjøpt et par på plantasjen og en på ikea, orkideene var fra plantasjen Anonym poster: 60f70abff452222ed062d02f15bccd70 1
Miah Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Jeg synes ikke de kunstige blomstene på IKEA er særlig fine, de på Plantasjen liker jeg mye bedre, samme med de som de til tider har på Kremmerhuset. Blomstene mine dør hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Kunstige potteplanter som ser ok ut har jeg sett på Europris. Ellers har de silkeblomster i snitt på Nille som er greie. Anonym poster: f982a6685a4c60d332f92912db8cd9e9 1
Vulpes Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2013 Tusen takk for svar, da vet jeg hvilke butikker jeg skal titte i! 1
Bernardette Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Plastblomster er noe av det jæveligste som finnes. Ingen ekte blomster som har det fint dør. 1
Vulpes Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2013 Plastblomster er noe av det jæveligste som finnes. Ingen ekte blomster som har det fint dør. Hvis noen av dem ser såpass ekte ut at folk blir lurt så fungerer det fint for meg, da trenger de ikke å være ekte. Ingen blomster blomstrer evig så vidt jeg vet. Orkidéer har blomstringsperioder, og ellers ser de kjipe ut. Blir så dyrt og masete å kjøpe nye hele tiden, samt at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med de gamle, for de er jo ofte ikke ordentlig døde, bare ikke fine lenger. Er nok ingen hobbygartner av meg 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 Så lenge plantene lyser fake så synes jeg det er helt greit. Bruker å ha noen kunstige blomster i badeglasset for der bak gardinen glemmer jeg å vanne de ekte + at de brenner opp i sommersolen. Anonym poster: f982a6685a4c60d332f92912db8cd9e9 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #10 Skrevet 25. mars 2013 IKKE lyser fake Anonym poster: f982a6685a4c60d332f92912db8cd9e9 2
~white lady~ Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Kjøpte noen plast orkideer fra Plantasjen til å ha stående i vinduet, da de ekte døde etter ei stund. Så fikk jeg høre at jeg måtte vanne de (ekte) mye mer enn jeg gjorde- helst hver dag. Og man kunne gjerne sette de i vann og la de trekke ei stund. Du kan også kjøpe orkidee næring som blandes i vannet. Så, gir du de nok vann?
Vulpes Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 26. mars 2013 Kjøpte noen plast orkideer fra Plantasjen til å ha stående i vinduet, da de ekte døde etter ei stund. Så fikk jeg høre at jeg måtte vanne de (ekte) mye mer enn jeg gjorde- helst hver dag. Og man kunne gjerne sette de i vann og la de trekke ei stund. Du kan også kjøpe orkidee næring som blandes i vannet. Så, gir du de nok vann? Oi, da har jeg sannsynligvis ikke vannet dem nok, nei. Også fordi jeg rett og slett glemmer det, haha. Jeg er litt dårlig på sånt. Men selv med riktig stell så blomstrer da ikke orkidéer for evig tid, og utenom blomstringsperiodene er de så utrolig kjedelige å se på. Det blir litt deal-breaker for meg, siden jeg ikke har andre planter i huset.
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #13 Skrevet 26. mars 2013 Plantasjen! Jeg fikk en kunstig orkide av mannen min i fjord (for jeg dreper alt av planter...) Og den både ser og føles ekte ut. Den står å blomstrer sin knall rosa farge i kjøkkenvinduet mitt året rundt 1
Hoppetaujenta Skrevet 26. mars 2013 #14 Skrevet 26. mars 2013 (endret) ...samt at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med de gamle, for de er jo ofte ikke ordentlig døde, bare ikke fine lenger. Skriv en liten lapp, heng på storsenteret el.l der du bor og gi dem bort til hobbygartnere som vil ha dem gratis. Du blir kvitt dem og andre tålmodige får gleden av å pleie en plante frem til ny blomstring. Så fikk jeg høre at jeg måtte vanne de (ekte) mye mer enn jeg gjorde- helst hver dag. Og man kunne gjerne sette de i vann og la de trekke ei stund. Du kan også kjøpe orkidee næring som blandes i vannet.De skal ha litt fuktighet regelmessig,- ikke ta svømmeknappen. Det går an å stelle dem i hjel også. Mine egne får en forsiktig gjennomvanning to ganger i uka på sommeren når det er på det varmeste (pluss en liten dusj med kuldslått vann på de røttene som stikker oppover i lufta), men ellers i året en gang pr uke. Kommer an på hvor varmt jeg har det inne der de står. Plast eller silkeblomster er triste greier. Da er det nesten bedre å kjøpe en stor poster av en nydelig blomst, ramme inn og ha på veggen, men det er bare mitt lille syn da. Endret 26. mars 2013 av Hoppetaujenta 1
Vulpes Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 26. mars 2013 Virker som at de fleste er mest fornøyd med plantene fra Plantasjen Egentlig er det jo ganske logisk at en blomsterforretning har de fineste kunstige blomstene òg. Tror jeg dropper å stikke innom de andre butikkene og bare drar direkte til Plantasjen. 1
Gjest Vixanne Skrevet 29. mars 2013 #16 Skrevet 29. mars 2013 Jeg må visst innom Plantasjen. Har sjekket ut de fra IKEA, de lyste fake i mine øyne.
Pringle Skrevet 29. mars 2013 #17 Skrevet 29. mars 2013 Jeg personlig foretrekker at det er tydelig at det er fake når det er fake - jeg har bestilt tulipaner av tre, og noen av dem er blå og turkise! Den ene skulle egentlig vært grønn, men den fikk jeg forhandlet bort mot en blå Det beste rådet for å pigge opp planter som skranter skal visstnok være mensblod. Jeg har ikke forsøkt det selv, jeg har ikke levende planter lenger... Jepp, de døde
meta2 Skrevet 31. mars 2013 #18 Skrevet 31. mars 2013 Jeg har noen kunstige blomster, da blomster ikke liker seg her i huset. Men av alle ting så har en julestjerne overlevd her siden før jul.
Vulpes Skrevet 3. april 2013 Forfatter #20 Skrevet 3. april 2013 Endte opp med en orkidé fra Plantasjen, kostet vel 99 kr om jeg husker korrekt. Ser helt OK ut. På litt avstand ser den ekte ut, men studerer man den nærmere ser man så klart at den er kunstig. Men det er bra nok for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå