Gå til innhold

Er dette for lite mat på en dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg fått så mange kommentarer at jeg er så tynn og at jeg burde spise mer. Jeg må si at disse kommentarene kommer fra folk som er litt misfornøyde med sin egen kropp men alikevel har det fått meg til å tenke om jeg virkelig spiser for lite? De siste månedene har jeg passet på at jeg ikke spiser usunt så jeg har gått ned litt i vekt selvom det egentlig ikke var meningen for jeg er slank fra før av (veier nå 56 kilo, er 171 cm).

Dette spiser jeg på en vanlig dag:

'Før frokost' kl 07:00: banan/eple

Frokost 09:00: 4 knekkebrød med vita leverpostei

Lunsj 12:30 : to skiver med ost og skinke, evt litt suppe

Middag: 16:30: vanlig porsjon, poteter, grønnsaker og kjøtt/fisk

Kveldsmat 21:00: litt forskjellig, spiser 'sashimi' flere ganger i uka. 150 gram rå laks og en avocado + soyasaus.

Syns dere at det er for lite? Jeg trener ikke men går en del på jobb og tar meg en gåtur etter jobb av og til (30 - 60 min), spiser nesten aldri godteri. Av og til spiser jeg potetgull men kanskje bare noen få ganger i måneden.

Anonym poster: 970cc56c6f475b6e60e9cd2f1a34f7c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke maten du ramser opp er for lite. Er jo ganske sunt, men må si at jeg syns du veier litt for lite.

Jeg også er 171cm, og hadde sett syk ut om jeg hadde vei 56 kg. Mellom 60-63 kg er nok mer min idealvekt. Og da gjelder det nok deg også

(jeg antar at du er et voksent menneske og ikke en teen :P)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 171 og min idealvekt er 57-58. Men det er uten nevneverdig muskelmasse. 60-63 kilo på meg hadde sett veldig mye ut. (Hvis det ikke bare var ren muskelmasse) Men alle er forskjellige!

Jeg syntes du spiser nok. Advokado er jo veldig kaloririkt for eksempel. Husk at de kanskje bare er misunnelige, eller at du kanskje hadde sett litt bedre ut med litt muskler på kroppen?

Tror ikke du burde gå ned mer i vekt altså.

Anonym poster: a9141e14b88905668b6b4737e876ab38

Skrevet

Synes det er like stygt å si til en ganske slank/tynn person at h*n burde spise mer, som å si til en ganske stor person at h*n burde spise mindre.. Ingen har vel med hva og hvor mye du eter vel? Jeg synes det du ramser opp høres helt fint ut, ikke for mye og ikke for lite.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:) Jeg syns også det er ganske frekt å kommentere noen annen sin vekt og spisevaner selvom den personen er slank. Min svigermor og svigerinne har kommentert veldig mye i det siste og til slutt ble jeg så lei at jeg sa: 'hvis jeg hadde vært tjukk, hadde du da også kommentert det? Det er veldig kjedelig å høre kommentarer om min vekt for det gjør meg ganske usikker.' Da beklaga de og sa det ikke var ment slik. Men litt etterpå hadde de glemt det igjen og kommenterte igjen.

Neste gang hvis de sier: du er så tynn, du må spise litt mer. Skal jeg svare: og du er så tjukk, du burde spise litt mindre. Kanskje det fungerer bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke maten du ramser opp er for lite. Er jo ganske sunt, men må si at jeg syns du veier litt for lite.

Jeg også er 171cm, og hadde sett syk ut om jeg hadde vei 56 kg. Mellom 60-63 kg er nok mer min idealvekt. Og da gjelder det nok deg også

(jeg antar at du er et voksent menneske og ikke en teen :P)

Nå er ikke jeg ts, men vil bare protestere på at det som er gjeldende for én person, automatisk gjelder for alle. Selv er jeg 170, 63-64 kg, og ser nesten sykelig tynn ut med lavere vekt. Har masse muskler, og antakeligvis har ikke ts så mye muskler, slik at hun ikke ser altfor tynn ut.

Kostholdet ser forresten veldig bra ut, synes jeg. Sunt og bra prosjoner. Om du ikke går ned i vekt, er vel også det en indikasjon på at det er nok mat, mengdemessig?

Anonym poster: ea30dc64142289ee4e50123f73022653

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:) Jeg syns også det er ganske frekt å kommentere noen annen sin vekt og spisevaner selvom den personen er slank. Min svigermor og svigerinne har kommentert veldig mye i det siste og til slutt ble jeg så lei at jeg sa: 'hvis jeg hadde vært tjukk, hadde du da også kommentert det? Det er veldig kjedelig å høre kommentarer om min vekt for det gjør meg ganske usikker.' Da beklaga de og sa det ikke var ment slik. Men litt etterpå hadde de glemt det igjen og kommenterte igjen.

Neste gang hvis de sier: du er så tynn, du må spise litt mer. Skal jeg svare: og du er så tjukk, du burde spise litt mindre. Kanskje det fungerer bedre.

Enig med deg.

Ble mobbet hele barneskolen fordi jeg var for tynn. Men ingen brydde seg fordi "jeg var jo så heldig som var tynn" men fikk hele tiden høre det.

Det var vel og merke ei ganske stor ei som var verst. Da det hadde holdt på i flere år.tok jeg igjen og sa, "ja det burde vel du vite som er så feit", så var det jeg som ble sendt til rektor

folk skjønner ikke at det kan såre like mye uansett hva folk kommenterer, om du er feit eller tynn

Skrevet

Jeg veier nesten det samme som deg. 170cm og 57kg og spiser mye mer enn deg. :P Men, så trener jeg jo 4-5 ganger i uka også. Hadde vært bra sulten om jeg "bare" skulle spist det du spiser. Eter som et monster gjør jeg! Men jo - i forhold til ditt aktivitetsnivå ser det helt ok ut. Så lenge du føler deg bra selv så er jo alt helt ok. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...