Gå til innhold

"solariumsrompe"

Fremhevede innlegg

Gjest baby-E
Skrevet

Har begynnt å forbrede meg på en afrikatur, som er like rundt hjøret....

Tar sol....Hvordan kan jeg unngå "solariumsrompe"?.... :oops:

("solariumsrompe"= en hvit runding på hver rumpebolle...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får ikke hvite rundinger på rompa etter solarium, så det er ikke alle som får det.

Ellers så er "rådet" å løfte litt på kroppen innimellom slik at en får blodsirkulasjon på alle utsatte områder...

Noe annet vet ikke jeg

*klem*

Skrevet

Legg deg på magen av og til.

Ellers er grunnen til at du får hvit runding (noen får dette på skulderbladene også) at det blir et vakuum mellom huden og glasset, gjerne med svette mellom. Gjennom dette trenger ikke strålene.

Du kan også tørke under der med jevne mellomrom og avverge det verste. Men som sagt - snu deg.

Skrevet

skal vi ta sol på søndag?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må bevege deg litt, dvs at huden må få luft. Det er visstnok oksygenmagnel som gir de hvite flekkene.

Ellers tenker jeg at "solariumsrumpe" er de smale, hvite feltene i overgangen rumpe/lår. Da er det så tydelig at man har tatt sol og ligget helt flatt. Det motvirkes på to måter:

1) trekk rumpeballene oppover slik at du flater ut siget neders

2) krum ryggen og ligg meg bøyde bein en periode under solinga

Jeg pleier å legge meg litt på siden i solarium, slik at jeg ikke bare får sol foran og bak, men også under armer og på siden. Synes ikke det er noe pent med hvite rynker hverken under rumpa eller under armene.

Gjest Anonymous
Skrevet

husk at solarium ikke gir deg noen bedre beskyttelse når du er ute i sola!! Det er en annen type stråler, så selvom du er skikkelig solariumsbrun kan du bli ordentlig brent!!!er nok best å 8)

Gjest baby-E
Skrevet

tar ikke sol for å bli skikkelig brun, men å få litt "grunnlag"....

Skal selvfølgelig bruke solkrem.......

Skrevet
tar ikke sol for å bli skikkelig brun, men å få litt "grunnlag"....

Skal selvfølgelig bruke solkrem.......

Hørte han hudlegen, Dr. Fyrand på TV her om dagen. Man får ikke noe grunnlag i solarium....... man får en farge........ men ikke noe "beskyttelses-grunnlag". Dette er en feil oppfatning folk har.....

Så når man kommer til sydens varme sol - så må man allikevel være veldig forsiktig.

Hvis jeg ikke husker helt feil - så sa han også at man ikke skulle bruke solkrem i solarium......... men - mulig jeg blander sammen litt nå altså... så ta det med en "klype salt"............

Gjest baby-E
Skrevet

for meg er det sånn at når jeg har fått litt farge...blir jeg ikke så fort solbrent...

Å bare så det er på det rene....bruker jeg ikke solkrem i solarium... Mente bare at det fortsatt var viktig å smøre meg godt, selv om jeg hadde litt farge....(altså der nede..)

Ellers...takk for god info!!

Skrevet

Solkrem og solarium. Det finnes egne solkremer for bruk i solarium. Disse skal ikke brukes ute i vanlig sol.

Og tror det er lite hensiktsmessig og bruke "vanlig" solkrem i solarium...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...