AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Tror jeg skal kjøpe Ipad, men må finne ut av diverse først. Hvordan kan jeg koble meg på nett med en ipad? Kan jeg kun koble meg til der det er trådløst nett tilgjengelig, eller kan jeg koble meg til uansett hvor jeg er. Med mobilen, kan man jo bare skru på datatrafikk, så er man på nett. Kan jeg koble til ekstern hardisk og minnepinner til en ipad? Kan jeg koble til høytalene til ipad? Hva mer en internett og spill brukes en ipad til? Bør jeg kjøpe ny eller brukt? Hva er vitsen med å kjøpe ipad? Hvis det går an å koble seg til nett uavhengig om det er trådløst nett tilgjengelig eller ikke og det går an å sette i minnepinne, ekstern hardisk, tror jeg at jeg må kjøpe. Går det, er det jo veldig greit å ta med seg på ferie, helgeturer ol, og ta med ipad og minnepinne for å vise frem ting, for venner og bekjente. Aner ikke hvor mye den kommer til å bli brukt hjemme, jeg har da pc hjemme. Den vil nok bli mest brukt på tur, ferier, besøk ol. Anonym poster: 295d8bc713ba10a5ac52ec3c3d5ff147
Tomaten Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Hvordan kan jeg koble meg på nett med en ipad? Kan jeg kun koble meg til der det er trådløst nett tilgjengelig, eller kan jeg koble meg til uansett hvor jeg er. Med mobilen, kan man jo bare skru på datatrafikk, så er man på nett. Det spørs om du kjøper en iPad med 3G, eller en med WIFI Du må ha 3G for å ha simkort i med mobil bredbånd abonnoment. (alternativt kan du dele nettverket fra mobilen dersom du har WIFI) Kan jeg koble til ekstern hardisk og minnepinner til en ipad? Nei Kan jeg koble til høytalene til ipad? Ja med mini Jack Hva mer en internett og spill brukes en ipad til? Alt. Den har nettleser så du kan jo gjøre alt på den som du kan på pc med internet. videoer osv Bør jeg kjøpe ny eller brukt? Uvesentlig. Jeg ville hatt ny, men det er min smak Hva er vitsen med å kjøpe ipad? Spørs om du trenger det eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Kan jeg koble til ekstern hardisk og minnepinner til en ipad? Nei Hva mer en internett og spill brukes en ipad til? Alt. Den har nettleser så du kan jo gjøre alt på den som du kan på pc med internet. videoer osv Hva er vitsen med å kjøpe ipad? Spørs om du trenger det eller ikke. Takk for svarene. Siden det ikke går an å koble til ekstern hardisk eller minnepinner, kan man på andre måter legge inn bilder, videoer, dokumenter, andre arbeider jeg har på pc'en over til ipad? Skulle gjerne visst mer spesifikt hva en ipad kan brukes til. At den kan brukes til alt, sier meg jo egentlig ingenting. Kan man jobbe på en ipad? Med grafisk / webdesign, videoredigering, f.eks? Vet minimalt om ipad så om jeg trenger det eller ikke, vet jeg ikke. Vil finne ut hvilke muligheter jeg har med en ipad før jeg avgjør det. Ts. Anonym poster: 295d8bc713ba10a5ac52ec3c3d5ff147
Tomaten Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Takk for svarene. Siden det ikke går an å koble til ekstern hardisk eller minnepinner, kan man på andre måter legge inn bilder, videoer, dokumenter, andre arbeider jeg har på pc'en over til ipad? Skulle gjerne visst mer spesifikt hva en ipad kan brukes til. At den kan brukes til alt, sier meg jo egentlig ingenting. Kan man jobbe på en ipad? Med grafisk / webdesign, videoredigering, f.eks? Vet minimalt om ipad så om jeg trenger det eller ikke, vet jeg ikke. Vil finne ut hvilke muligheter jeg har med en ipad før jeg avgjør det. Ts. Anonym poster: 295d8bc713ba10a5ac52ec3c3d5ff147 Det du vil ha overført til iPaden av evnt bilder, musikk osv må du da gjøre ved å koble til PC/Mac og iTunes. Du kan jobbe med videoredigering så vidt jeg vet ved å last ned forskjellige apper. Det andre er jeg mer usikker om. Da ville jeg nok undersøkt hva slags apper det er å få tak i. Alt du gjør med iPad da, må du jo ha en App til.
Rosewood Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Hvis du vil koble til ekstern harddisk, pc og etc, så hadde kanskje Asus pad (ikke helt sikker på hva den heter, men det er asus nettbrett vertfall) vært mer aktuelt? Den har USB port, noe iPad ikke har. Da kan du koble til minnpenn, ekstern harddisk, etc. Blir som enl liten pc som er lettere å ta med seg rundt omkring Den har også best i test på nettbrett 1
Miah Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Jeg kjøpte meg ipad fordi den er mye lettere å dra med seg enn en datamaskin. Når det man kun virkelig trenger er et skriveprogram og internett, så fungerer en iPad flott. Jeg lagrer alle filer jeg trenger på dropboxen min, og så kan jeg bare åpne de samme filene hvor som helst - også gjennom iPaden. Jeg skriver notater på den på skolen (da med ekstern tastatur), kan se filmer med om jeg er ute og flyr, osv. Jeg har ikke 3G versjonen, men bruker mobilen min som har internett som hotspot og kobler meg til internett på iPaden via nettverket til mobilen. Det fungerer flott, og jeg betalte ikke ekstra penger for en iPad med 3G... som jo fort kan bli en del. Hva er det du jobber med? Altså, bruker du videoredigering som en del av jobben din, og prøver å få en iPad til å erstatte funksjonen som en datamaskin har? I så fall, glem det, du kan gjøre grunnleggende redigering med en iPad, men det går ikke utover hobbyredigering. For skikkelig redigering så trenger du en skikkelig datamaskin, ikke et tynt nettbrett som utfører enkle oppgaver enkelt.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Jeg er en sånn snålig som må ha all elektronikk nytt.
Kjempeliten Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Jeg har ikke 3G versjonen, men bruker mobilen min som har internett som hotspot og kobler meg til internett på iPaden via nettverket til mobilen. Det fungerer flott, og jeg betalte ikke ekstra penger for en iPad med 3G... som jo fort kan bli en del. Hvordan gjør man det? Vil også ha ipad, men gidder ikke kjøpe sånn nytt abb. for å ha 3G, man må vel ha det vil jeg tro?
Miah Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 Hvordan gjør man det? Vil også ha ipad, men gidder ikke kjøpe sånn nytt abb. for å ha 3G, man må vel ha det vil jeg tro? Aner ikke hva de som har 3G versjonen gjør, men er jo plass til simkort i den, så de får vel seg et simkort som de slenger inn. Jeg har android. 1. Slår på databryteren 2. Går inn på "Instillinger" 3. Går inn på "Trådløst og nettverk" 4. Trykker på "Tilknytninger og trådløssone - del telefonens datatilkobling via USB eller en flyttbar trådløssone". 5. Trykker inn noen innstillinger (må bare gjøres en gang - navn og passord) 6. Voila Søker så opp nettverk som vanlig via iPaden, nettverket kommer opp blandt alle andre "vanlige" WIFIer, med det navnet man valgte med telefonen... Ganske så lett! Fungerer flott. Trekker endel strøm av telefonen, eneste minus. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #10 Skrevet 25. mars 2013 Takk for alle svar. Det høres absolutt ikke dumt ut med ipad. Hva er forskjellen på ipad og andre nettbrett? Bør jeg velge ipad eller et annet nettbrett. Skal sjekke ut asus nettbrett. Uansett hva jeg eventuelt velger vil jeg ha et der jeg kan legge inn lagrede ting fra nettbrettet til både pc og mac, jeg har begge deler, men bruker mac'en daglig, pc'en er knapt i bruk. Kan man få virus på ipad / nettbrett? Ok, da høres ikke videoredigering ut som noe å drive med på ipad, men greit å vite om det går an å drive med om jeg er på tur eller ferie og har filme noe som jeg vil redigere litt på, der og da. Hmm, kan jeg koble til videokamera til ipad (eller annet nettbrett) og legge inn det jeg har filma? Kan jeg legge inn bilder fra kamera til ipad (eller til annet nettbrett)? Kan man jobbe med bilder på ipad/nettbrett? Klippe ut, beskjære, endre på farger, klippe og lime bort/inn ting, jobbe med lag? Liksom hvor avansert går det an? Ellers hva går det an å jobbe med på en ipad/nettbrett? Skrive notater på den ville jeg nok tatt flittig i bruk, når jeg har den med på tur/ferie. Kjenner jeg er mer og mer interresert i å finne ut om ipad/nettbrett jo mer jeg tenker på det nå. Ts. Anonym poster: 295d8bc713ba10a5ac52ec3c3d5ff147
Gjest fry Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Jeg synes de er estetisk tilfredsstillende,, men klarer ikke å rettferdiggjøre et kjøp da jeg ikke ser for meg at den ville blitt brukt til noe produktivt hvor laptopen ikke duger.
Kjempeliten Skrevet 25. mars 2013 #12 Skrevet 25. mars 2013 Selv har jeg lyst på ipad fordi jeg ikke har laptop. Jeg har stasjonær og klarer meg med den. Når den stasjonære streiker, så kommer jeg til å kjøpe meg en laptop da.. fordi de er mindre.. Men det kommer mest sannsynlig til å bli en tung gaming-jævel så den kommer nok til å stå på skrivebordet mesteparten av tida.. Ipad er VELDIG greit når man er ute å reiser! Jeg tar mye tog, og savner noe å holde på med annet enn å lese bøker. Med en ipad kan man se film, spille spill, surfe nettet, helt sikkert høre på musikk... og lese bøker (slipper å drasse med meg svære romaner i veska hvertfall!) Har lånt min mor sin ipad en del, og jeg liker å bare sitte og pusle med den når jeg ikke har noe annet å gjøre. Hadde jeg ikke reist så mye hadde jeg nok ikke vurdert å kjøpe meg en ipad..
Yme Skrevet 25. mars 2013 #13 Skrevet 25. mars 2013 Hvis du vil koble til ekstern harddisk, pc og etc, så hadde kanskje Asus pad (ikke helt sikker på hva den heter, men det er asus nettbrett vertfall) vært mer aktuelt? Den har USB port, noe iPad ikke har. Da kan du koble til minnpenn, ekstern harddisk, etc. Blir som enl liten pc som er lettere å ta med seg rundt omkring Den har også best i test på nettbrett Er det Nexus 7 du tenker på? Den koster jo bare 1900 kr ny, og er ikke noe dårligere enn iPad. Den kan faktisk brukes til mye mer... Mer greier for mindre penger er alltid bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå