Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere tenkt å ha til mat i påsken? Har dere noen tradisjoner?

Her blir det lammelår på langfredag, med en god saus og mandelpoteter til:)

Ellers så vet jeg ikke helt, holder på å tenke ut menyen nå, for å handle inn i morgen. Fint med litt inspirasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På påskeaften spiser vi alltid andebryst med rødvinsaus, appelsin og saltbaktepoteter.

Skrevet

Nam! Det hørtes godt ut!

Regner med vi skal grille litt og, siden det blir hyttepåske i fjellheimen iår, men det blir nok i hovedsak svidde grillpølser med ketsjup på....

Lurer litt på å lage bacalao en dag også, det er godt:)

Skrevet

Jeg lager lammelår til mine og den unge voksne sine venner en tilfeldig dag i påsken, ellers ingen tradisjoner i det hele tatt.

Påskeaften blir det pizza, bare fordi jeg syns det er så godt.

:heks:

Gjest Reza08
Skrevet

Jeg tenkte på følgende matretter i påsken:

Lammelår/stek

Fisk (Står mellom ørret og laks, og muligens sei)

Kyllingfilet

Ribbe

Innbakte pølser

Har allerede spist:

Pizza

Lasagne

Gryte

Gjest Raggy
Skrevet

Vi skal ha helstekt and, det har jeg aldri lagd før så det blir spennende! Kom gjerne med tips.

Så blir det faktisk pinnekjøtt av den enkle grunn at det må spises snart siden det har ligget i fryseren en god stund. Ellers så blir det vel pølser og pinnebrød på bålet.

Også skal vi ha grønnsaker med hvit saus, picknikkskinke og purreløk stekt i form i ovnen, nam :)

Det frister også veldig med sjømatsalat, reker, krepsehaler ol i div salat med sitron, pepper og majones på.

Skrevet

Tror jeg skal lage en gryterett i påsken... Siden vi skal være på ei hytte til fjells påskehelga så er det greit å ta det litt lettvindt:)

Skrevet

Har ingen påsketradisjoner utover at vi gir hverandre påskeegg. Ikke er jeg særlig glad i lam heller, så det blir vel taco, pizza eller lignende. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Her i huset blir det hjortekalv med jordskokkpuré på påskeaften :)

Ellers på menyen står andebryst med søtpotetmos, vegetar-lasagne med aubergine, torsk med ertestuing og poteter, og squash-suppe med bacon og hjemmelaget foccachia. Artig å bruke litt ekstra tid på kjøkkenet nå i påsken!

Endret av murray
Skrevet

Her blir det mulligatawany suppe, fransk lammegryte, krydret gulrotsuppe, en pastarett. Det er planen, vet ikke hvilken dag det blir hva og kanskje ut og spise en av dagene.

AnonymBruker
Skrevet

Palmesøndag spiste vi lam med tyttebær og alt det andre tradisjonelle tilbehøret. I tillegg var det kaker, sjokolade og dessertbuffet! (på besøk hos familie)

Mandag droppa vi middag

Tirsdag hadde vi deilig kyllingsuppe (hadde gjester)

Idag var det hverdagswok med bokskinke ;)

Skjærtorsdag blir det en frisk kyllingsalat (får besøk på kvelden)

Langfredag er det grillings på tur. Pølser i brød/ lompe

Påskeaften blir det lammelår hos Mamma <3 Mmm!!

1. påskedag er uvisst

2. påskedag blir det torsk dersom vi ikke skal bort :)

Ellers består menyen av mye appelsiner. Et påskeegg med sjokolade og marsipan er fortært (ingen påfyll her i heimen!) En dag tenkte jeg å koke gule egg til frokost !

Anonym poster: 35c033e631dc3a426f0d75f211ec118a

Skrevet

Vi skal ha komler, tørrfisk og lammelår.

Skrevet

Jeg reiser på hyttetur med 4 mannfolk som ikke bryr seg så veldig om hva det blir av mat. Så da har jeg handlet inn til finnbiffgryte, taco og bakt potet. Så får vi se på lørdag hva vi kjøper inn da.

Gjest Vinglepetra
Skrevet (endret)

Hadde egentlig tenkt på lammelår med alt tilbehør til påskeaften, kalkun hos foreldrene mine på langfredag. I dag skulle jeg ha vært i selskap. Men dessverre har jeg blitt syk IGJEN! Ligger å vrir meg i min egen seng totalt utmattet og sliten :(

Endret av Vinglepetra
Skrevet (endret)

God bedring Vinglepetra!

Jeg var på butikken i går og handlet inn, fant ut at jeg skal kose meg skikkelig denne påsken. Noe må man trøste seg med når man sitter og skriver på masteroppgaven. ;)

Skjærtorsdag (i dag): Hjemmelaget pizza

Langfredag: Taco

Påskeaften: Kalkunfilét med pommes noisettes

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Hadde egentlig tenkt på lammelår med alt tilbehør til påskeaften, kalkun hos foreldrene mine på langfredag. I dag skulle jeg ha vært i selskap. Men dessverre har jeg blitt syk IGJEN! Ligger å vrir meg i min egen seng totalt utmattet og sliten :(

God bedring!

Ble endringer i påskeplanene her og, minstejenta ble syk igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal spise pinnekjøtt i dag og finnbiff i morgen.

Anonym poster: 6124d656949e7fcf4fae78350dfd7926

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...