Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tåpelig emnetittel men men.

Jeg lurer nå bare på om dette er en tid som man får mye ut av å selge.

Det er snakk om en leilighet på ca 100-120 kvm i Bergen Vest (Bergen...)

Er det noen her inne som har peiling på eiendom og slikt?

Vil jo helst få mulig for leiligheten men vil heller ikke sitte på den så altfor lenge.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå på våren er et fint tidspunkt. De dårligste tidspunktene for salg er rett før jul og i sommermånedene.

Ellers er det jo uansett et sjansespill, da man ikke vet når den riktige kjøperen er på markedet.

Anonym poster: 0725fcfb7dee2d0f70c2890502828d6c

Skrevet

Nå og frem mot august er gode tider på året for hussalg, og prisene er høye nå. De vil kunne stige litt mer mot sommer (for å dabbe av mot vinter). Skal du også kjøpe nå? Er ikke megler, så det er nok mer presise svar å få. Husk at det tar en tid å selge mtp takstmann og megler fra du først tar kontakt, så pass på så det ikke blir for sent på sommeren.

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen.

Jeg skal kun selge.

Skrevet

Det er veldig mye pågang på leiligheter vet jeg, har nylig snakket med et par som skal leie ut i allefall.. mulig det er annerledes når det kommer til kjøp/salg.

Skrevet

Jeg har ikke peiling på eiendom, men etter å ha hengt litt på Finn sitter jeg igjen med intrykk av at mange nye studenter har foreldre som er stinne av gryn og som gjerne kjøper leilighet i juli/august/september, altså ved semesterstart. Det er også mange gamle studenter som skal selge i mai/juni, og det er dermed mer konkurranse.

Skrevet

Jeg har hvertfall planer om å fikse noen småting i leiligheten før jeg tar kontakt med en megler og få en vurdering på hvor mye leiligheten er verd.

Skrevet

Jeg fikk nylig lapp i postkassen (i bergen vest) om at interessen for leiligheter i området var STOR.. så om noen var villig til å selge så måtte vi kontakte xxxxx meglerfirma

Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert, men har fulgt med en del de siste årene.

Jeg ville tenke at markedet for den størrelsen er bedre i august/september enn nå før sommeren. Det er typisk små førstegangsleiligheter som selger best på våren og utover sommeren.

Det betyr ikke at det vil være dumt å selge nå. Hvis leiligheten ser bra ut, og ikke legges ut for høyt, burde det gå bra.

Skrevet

Hvis du kun skal selge, er det vel fint å legge ut nå? Våren er et bra tidspunkt (selv om det pleier å komme et skred av leiligheter rett før sommerferien), og hvis det ikke haster fryktelig kan du vel tillate deg å ha litt is i magen for å eventuelt oppnå bedre pris mot høsten?

Skrevet

Hvis du kun skal selge, er det vel fint å legge ut nå? Våren er et bra tidspunkt (selv om det pleier å komme et skred av leiligheter rett før sommerferien), og hvis det ikke haster fryktelig kan du vel tillate deg å ha litt is i magen for å eventuelt oppnå bedre pris mot høsten?

Is har jeg, men penger er det manko på.

Har ikke råd til å bare la leiligheten stå samtidig som at jeg betaler på det nye stedet jeg vil komme til å bo.

Håper bare å høre om det var et bra tidspunkt å selge eller et veldig dårlig. Selv om det ikke spiller så veldig mye rolle så ville jeg bare høre deres mening om saken.

Kommer uansett til å selge så raskt som mulig, og håper jeg får en kjøper like raskt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nylig lapp i postkassen (i bergen vest) om at interessen for leiligheter i området var STOR.. så om noen var villig til å selge så måtte vi kontakte xxxxx meglerfirma

En slik lapp er ikke den mest pålitelige kilden kanskje... :fnise:

Men ja, nå er et bra tidspunkt å selge på. Snart vil boligprisene flate ut, og våren er alltid en bra tid av året å annonsere på.

Anonym poster: c91a5fc0e1fd9e7edaf6bd6e85fe699c

Skrevet

Jeg har hvertfall planer om å fikse noen småting i leiligheten før jeg tar kontakt med en megler og få en vurdering på hvor mye leiligheten er verd.

Meglere kommer hjem til deg og gir en enkel prisvurdering uten at du trenger å binde deg til å selge. Det er lurt å få en eller to til å se på før du legger ned masse arbeid og penger i oppgradering. Samtidig kan du spørre om det har noe for seg å legge nytt gulv, pusse opp badet eller male rom før du selger mtp prisen. De vet hva kundene ser etter ;)

Skrevet

Meglere kommer hjem til deg og gir en enkel prisvurdering uten at du trenger å binde deg til å selge. Det er lurt å få en eller to til å se på før du legger ned masse arbeid og penger i oppgradering. Samtidig kan du spørre om det har noe for seg å legge nytt gulv, pusse opp badet eller male rom før du selger mtp prisen. De vet hva kundene ser etter ;)

Ja, var smart å få flere enn én megler å se på leiligheten, takk for det tipset.

Jeg har noen planer for leiligheten, får bare se om jeg har penger til det og slikt, skal også spørre megler om tips, som heller ikke var en dum ide =)

Gjest Dianna
Skrevet

Jeg har planer om å selge min lille leilighet i løpet av den kommende måneden. Veldig godt marked i Oslo iallfall, sa megleren min. Må selge i løpet av våren/sommeren for ikke å måtte skatte av gevinst (bor sammen med samboer i en felles leilighet.)

Skrevet

En slik lapp er ikke den mest pålitelige kilden kanskje... :fnise:

Men ja, nå er et bra tidspunkt å selge på. Snart vil boligprisene flate ut, og våren er alltid en bra tid av året å annonsere på.

Anonym poster: c91a5fc0e1fd9e7edaf6bd6e85fe699c

Neida.. men jeg har jo også fulgt litt med i markedet i området. Har planer om å flytte jeg og.. men usikker på om jeg skal beholde leiligheten for så å leie den ut eller om jeg skal selge.. så har vært litt nyskjerrig på prisene i området. Intrykket ar at prisene er HØYE, det er mange om beinet og leilighetene blir solgt etter første visning.

Jeg kjøpte for 2 år siden, og ser at samme leiligheter blir solgt for mellom 5-800 000 kr mer nå ( litt avhengig av hvor mye som er fornyet innvendig)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er rett tidspunkt å selge i hele den lyse årstid - det er lyst fortsatt på kvelden når folk kommer på visning, og de rette boligene går unna som varmt hvetebrød. Har nettopp fått ny verdivurdering på min egen og den stemmer med det andre har fått solgt til etter en visning - så det burde gå veldig greit å selge nå.

Skrevet

Det er rett tidspunkt å selge i hele den lyse årstid - det er lyst fortsatt på kvelden når folk kommer på visning, og de rette boligene går unna som varmt hvetebrød. Har nettopp fått ny verdivurdering på min egen og den stemmer med det andre har fått solgt til etter en visning - så det burde gå veldig greit å selge nå.

Flott å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...