AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Enda litt svigermor-klaging..! Men jeg lurer på om jeg er urimelig som reagerte på dette, ble nemlig litt diskusjon med mannen min.. Svigermor har snart bursdag, og i den forbindelse ba mannen om en "ønskeliste". Etter et par dager fikk han en tekstmelding der det var listet opp flere ting, men nummer 1 var "Kjærlighet og omsorg- og dette er faktisk GRATIS" Denne meldingen fikk meg til å føle det som om hun mener vi gir henne for lite av dette, når jeg egentlig mener det er helt motsatt. Mannen min ringer henne flere ganger i uken, og vi er på besøk med barna våre minst en gang annenhver uke, men som regel oftere. Hun er enslig, og sikkert litt ensom, men jeg føler på mange måter at hun "spiser oss opp" når hun tydeligvis fortsatt mener at det ikke er nok... Er det jeg som er fæl svigerdatter, eller var det litt drøyt av svigermor? Anonym poster: 76dca2f9f519b3fe61d63f1380604ba6
Havbris Skrevet 25. mars 2013 #2 Skrevet 25. mars 2013 Hun mener sikkert at hun har alt, og derfor er kjærlighet og omsorg høyt verdsatt. Ikke tolk dette i verste mening. 5
Tomaten Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Jeg hadde tolka en sånn melding som at "jeg ønsker meg ikke noe spesielt, bare at dere er her" melding. Jeg hadde ikke lest noe negativt ut av det.. kanskje hun ikke vil at dere skal bruke penger på henne i form av en dyr gave. Det er slike svar jeg får av mine foreldre stadig. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 Hehe ok, takk for innspill! Skjønner at jeg overreagerte da, har sagt unnskyld til mannen nå Anonym poster: 76dca2f9f519b3fe61d63f1380604ba6 1
Jade Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 Når jeg spør mamma hva hun ønsker seg, så sier hun snille barn. Det betyr ikke at hun synes vi er slemme Mer at hun har alt hun ønsker seg Og at hun ikke ønsker at vi skal bruke mye penger på ting. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Enda litt svigermor-klaging..! Men jeg lurer på om jeg er urimelig som reagerte på dette, ble nemlig litt diskusjon med mannen min.. Svigermor har snart bursdag, og i den forbindelse ba mannen om en "ønskeliste". Etter et par dager fikk han en tekstmelding der det var listet opp flere ting, men nummer 1 var "Kjærlighet og omsorg- og dette er faktisk GRATIS" Denne meldingen fikk meg til å føle det som om hun mener vi gir henne for lite av dette, når jeg egentlig mener det er helt motsatt. Mannen min ringer henne flere ganger i uken, og vi er på besøk med barna våre minst en gang annenhver uke, men som regel oftere. Hun er enslig, og sikkert litt ensom, men jeg føler på mange måter at hun "spiser oss opp" når hun tydeligvis fortsatt mener at det ikke er nok... Er det jeg som er fæl svigerdatter, eller var det litt drøyt av svigermor? Anonym poster: 76dca2f9f519b3fe61d63f1380604ba6 Helt ok å skrive kjærlighet, men å fortsette med " og det er faktisk gratis" er litt overbærende da. Det er ofte slik at besteforeldre som er ulykkelige i sitt samliv blir krevende ovenfor barn og barnebarn. Dere er ikke ansvarlig for hennes lykke. Hun skal ikke presse deg for tid sammen heller. Les her : http://www.justinstum.com/blog/helicopter-grandparenting-parenting-boundaries-family-when-helping-becomes-hovering-and-harming/ Anonym poster: a9cf62be439fd7b9d86918c0d44feddf
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 (endret) Faktisk= Utrolig nok? Da er det frekt Kanskje hun ordla seg litt feil. Når jeg spør mamma hva hun ønsker seg til bursdagen sin, sier hun noe av det samme Endret 27. mars 2013 av Evilposelos 1
Kontormus Skrevet 27. mars 2013 #8 Skrevet 27. mars 2013 Syns ikke hun formulerte seg galt, men syns derimot at her blir det analysering og overtolking av noe som egentlig bare betyr "at jeg har det jeg ønsker meg - kjærlighet og omsorg og trenger ikke annet". 1
BunnyBlue Skrevet 28. mars 2013 #9 Skrevet 28. mars 2013 Når jeg spør mamma hva hun ønsker seg, så sier hun snille barn. Det betyr ikke at hun synes vi er slemme Mer at hun har alt hun ønsker seg Og at hun ikke ønsker at vi skal bruke mye penger på ting. Eller at du skal få søsken;) TS, få ungene til å tegne bursdagskort hvis de er store nok, og kjøp henne noe fint om dere ønsker. Jeg tror også at meldingen var et forsøk på å si at det ikke er så nøye med en fysisk ting, men at hun setter mer pris på familiesamholdet, og bursdagsbesøk alene er presang nok:)
marielle171 Skrevet 28. mars 2013 #10 Skrevet 28. mars 2013 Enig med de andre her;) Kan ikke du gi henne 'kjærlighet' da? Klipp ut et stort hjerte og la ungene tegne noe fint på den, skriv et fint dikt og inviter henne på en koselig middag enten hjemme eller på restaurant, eller ta henne med på lunsj..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå