Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faen ass. I dag er jeg nedenfor. Hele facebook er dekket av ulike venninne gjenger som står på ski i fjellet, koser seg på hytta ect. Men jeg, jo jeg sitter hjemme alene. Ingen har invitert meg. Ikke at jeg forventet en invitasjon heller, i og med at få av de jeg omgås med er nære venninner.

De gode venninnene jeg hadde har vokst i fra meg (eller jeg i fra dem, alt etter). De jeg nå omgås med er ikke så nære. Det er typiske venninner jeg kun går ut med inni mellom. De var mye nærere nå, men de har liksom sluttet å invitere meg og henger nå med andre jenter. Jeg har en venninne jeg går på kafe med av og til, men hun er veldig veslevoksen av seg og finner aldri på noe sprell.

Det som egentlig irriterer mest er at jeg ikke ser hvorfor jeg har så lite venner. Jeg er ærlig, god å prate med, morsom, blid, livlig, generøs og alt annet som man forbinder en god venninne med. Jeg er pen å se til, og folk kan vel egentlig ikke se det på meg at jeg har få venninner. (Nå tenker jeg på at jeg ikke ser ut som en typisk enstøing).

Why?? Jeg vil bare ha det gøy og gjøre alt som følger med en ung alder.

Og ja, jeg har prøvd å invitere selv. Da får jeg ofte svar tilbake at de er opptatt, må jobbe ect. Så hører jeg liksom ikke noe mer i fra dem.

Anonym poster: 5b5f91cba24231df3075131c7a764593

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Prøv noe helt nytt:

Engasjer deg i en hobby, politisk, fagforening eller lignende for å få en ny kontaktflate.

Riktignok løser ikke det den akutte påskekrisen, men kanskje du etterhvert for en ny gjeng å henge med? Jeg har det så travelt ellers at det å ha noen velsignet fredelige påskedager uten full kalender er helt fantastisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler på en måte at alle de jeg omgås med har så mange andre venninner også, at de liksom ikke har behov for meg. De har nok venninner på en måte.

Det er vanskelig å få seg gode venninner i "voksen" alder. Da må jeg vel finne de som er venneløse, og de har jeg erfart (uten å kaste stein i glasshus) er noe spesielle.

ts

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg har aldri hatt noe særlig "vennegjeng".

Mye fordi jeg flyttet med familien til utlandet i bytte mellom barne og ungdomskole og mistet kontakten med barndomsvennene.

Men jeg har hele tiden hatt noen gode venner.

Det er ikke før jeg ble voksen at jeg har fått en vennegjeng. En omgangskrets som både jeg og min partner omgås. En blanding av både mine venner og hans.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24. Jeg har kjæreste også, som uheldigvis også har svært få venner (grunnet at han ikke er i fra Norge). Så da blir det til at vi alltid sitter inne alene. Er vi heldig blir vi invitert ut på fest ett par ganger i året.

ts

Skrevet

Jeg vet på en måte hvordan du har det, eller dvs jeg har flyttet fra hjembyen min og bor i en annen by. Hjemme har jeg masse venner, og forskjellige vennegjenger å være med. Men her i den nye byen er jeg viggovenneløs. Jeg har to-tre stk som jeg av og til ser, men det er stort sett alltid jeg som må spørre om å finne på noe, de kommer allids da, men de spør meg aldri med på ting. Jeg føler meg regelrett veldig ensom i denne byen. Og hjelpe heller ikke på at samboeren min jobber offshore og er borte 4-6 uker av gangen.....

Og for hver gang jeg er hjemme i hjembyen min så merker jeg at kontakten dabber av med de gamle venninne mine....

Jeg skriver dette så du skal vite at du ikke er alene om dette problemet :) Jeg skulle ønske jeg hadde noen råd å komme med for å bedre saken, men jeg har dessverre ikke det. Annet enn at det kanksje kan være lurt å prøve å bli kjent med nye mennesker, finne nye hobbyer hvor du treffer andre som du ikke kjenner.

Har du en hobby eller noe du liker å drive med som du kunne begynt med? :)

Skrevet

En enkel ting å gjøre for folk som ikke har holdt på vennene sine er å være med i organisasjoner og klubber. En er "dømt" til å finne på ting med dem, og blir kjent med nye folk gjennom dem i tillegg til at en holder seg aktiv med en hobby. Jeg holder alltid fest når jeg har begynt på en skole eller jobb, da blir vi åpne for hverandre med alkohol innabords, miljøet blir alltid bedre etter det, og jeg får fort venner.

Skrevet

Jeg er 24. Jeg har kjæreste også, som uheldigvis også har svært få venner (grunnet at han ikke er i fra Norge). Så da blir det til at vi alltid sitter inne alene. Er vi heldig blir vi invitert ut på fest ett par ganger i året.

ts

Det skal ikke så mye til for å få til en vennegjeng. Jeg traff ei herlig jente når jeg begynte i ny jobb for en del år siden, og vi er i dag bestevenner.

Hennes partner går godt sammen med min.

Meg og søsteren min og våres menner er også gode venner, og vi har da introdusert disse parene og alle har fått god kjemi.

Så idag sitter vi med en stor vennegjeng som inkluderer oss tre parene, samt søstren til min venninne og hennes type, venninne til min søster og deres typer, og kompiser av min mann og hans damer.

Dette skjedde plutselig. Jeg har aldir hatt så mange venner før dette.

Jeg sier ikke det er lett, men det er ikke vanskelig heller.

AnonymBruker
Skrevet

En hobby hadde kanskje vært noe. Jeg startet i ny jobb for 6 mnd siden, der har jeg god kontakt med ett par av dem men ikke på nivå til at det ville vært natulig å funnet på noe i en hverdag. Jeg er veldig kresen også. Jeg vet at dersom jeg skal få noen gode og nære venninner, så må de har noenlunde like interesser som meg.

Jeg føler også at det går i en ond ring. Har man få venner, merker folk det ved at du aldri går ut og da holde de også litt avstand. Folk vil være venner med de som er populære og godt likt. Er man ikke det fra før av blir alt mye vanskeligere fordi folk blir skeptisk.

Kan nevne en annen ting også. De venninnene jeg er med litt inni mellom, de kontakter meg med en gang de har problemer og trenger å prate, eller når de er ensomme. Da er jeg plutselig den beste venninna.

Skal ikke være lett..

ts

Skrevet

Men du kan jo kanskje invitere de nye jobbvenninne dine på vorspiel eller noe? :) eller en ost og vin kveld? Så kan du lette på stemningen og kanskje bli litt bedre kjent med dem? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg også har litt samme følelsen. Jeg har noen få gode venner, men det er stort sett en til to stykker fra ulike miljøer, så de kjenner stort sett ikke hverandre.

Føler det har blitt et sprik mellom meg og flere av venninnene mine fordi de enten ikke har ambisjoner og kommer til å bo i hjembygda for evig og alltid, eller fordi de allerede har studert på høyskole/universitet i et par år allerede og flere av de er nesten ferdig allerede. Jeg skal inn på et studie som krever et veldig godt snitt, så jeg tar opp igjen mange fag på videregående og havner dermed midt i mellom. Så frustrerende...

Gjest Beano
Skrevet

Kan nevne en annen ting også. De venninnene jeg er med litt inni mellom, de kontakter meg med en gang de har problemer og trenger å prate, eller når de er ensomme. Da er jeg plutselig den beste venninna.

Skal ikke være lett..

ts

Føler med deg. Er i en lignende situasjon. Forleden så sa en ''venninne'' at det var bra at jeg skulle bli hjemme i påsken ettersom hun har ingen andre å være sammen med. Jeg tenkte da at dette såkalte vennskapet vårt måtte ta slutt raskt. :rodme:

Men TS, jeg tror at den beste løsningen er og akseptere at det ikke gjør noe om du ikke har noen nære venner akkurat nå. Det vil komme etter hvert som man blir bedre kjent med noen. Fokuser på å gjøre ting med personer på jobb, kanskje. Inviter dem på middag eller noe lignende.

Skrevet

Forstår at situasjonen du er i ikke er så lett, men har du prøvd å bli med i foreninger som røde kors, politiske organisasjoner etc? Eller treningsstudioer og slikt? Der er det en god og fin mulighet til å treffe andre:-)

Hvor i landet bor du da? Kan godt hende det plutselig er noen her inne som vil bli kjent vet du:)

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett? Snakker man om sola, ja da skinner den! I løpet av dagen i dag så har jeg helt ut av det blå fått to forespørsler fra to forskjellige venninner om vi skal finne på noen i påsken. Jøsses! :laugh:

ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...