Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har to forskjellige banker, og ingen av oss har noen planer om å bytte bank da vi er fornøyde med de vi har. Men nå har vi tenkt på og få oss en felles konto, hvor vi setter inn til mat, ferier og slike ting. Vi bruker så unødvendig mye i måneden på mat og slik så hadde vært greit å få satt en felles sum på dette.

Hvordan kan vi da gjøre dette, og hvordan oppretter man i det hele tatt en felleskonto? Jeg er veldig ny på det her.

AnonymBruker
Skrevet

En av dere går til banken sin å ber om en konto med to kort til :)

Anonym poster: f767cacd955e870ebdcd44ee6a6313de

Skrevet

En av dere går til banken sin å ber om en konto med to kort til :)

Anonym poster: f767cacd955e870ebdcd44ee6a6313de

Så det er ikke mulig og opprette en konto med begges navn? Den må altså stå på en av oss? :) Beklager litt dumme spørsmål, men er som sagt helt ny på slike ting.

Skrevet

Når vi oppretta felles konto i hans bank, så ble jeg med og registrerte meg også... Jeg måtte ha med pass, men nå er jeg registrert som edeier på felles konto, samtidig som at jeg har alt mitt i en annen bank

Skrevet

Det kommer litt ann på hvor dere har bruksbank, og hva en ekstra konto koster. Vi fant ut at skandiabanken var billigst, selv om ingen hadde konto der fra før. Kontoen står i mitt navn, men mannen har et visakort og tilgang til nettbanken. Hver måned går det fast trekk fra lønnskontoen og inn på felleskonto.

Nei, det er ikke mulig at begge står som eier av en konto.

Skrevet

Så det er ikke mulig og opprette en konto med begges navn? Den må altså stå på en av oss? :) Beklager litt dumme spørsmål, men er som sagt helt ny på slike ting.

Det kan kun være en eier og ansvarlig. Men den andre kan ha kort i sitt navn på kontoen, samt ha adgang og disponere (nesten) fullt ut.

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg har en sparekonto jeg ikke bruker, men det står da i mitt navn og når jeg logger inn på nettbanken kommer den andre kontoen min opp også. Er ikke det at jeg ikke stoler på han, for all del. Men jeg vil gjerne ha min egen nettbank og konto i fred, er det noen mulighet for at vi kan bruke denne da? Men få kort på denne? Eller bør vi opprette ny konto?

Går det ikke ann å sette den i begges navn får vi bare ha den i en av vårt sitt, vi trenger ikke to kort heller sånn sett. Det holder med et da vi pleier handle sammen, ellers handler ingen av oss hver for oss samtidig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt ann på hvor dere har bruksbank, og hva en ekstra konto koster. Vi fant ut at skandiabanken var billigst, selv om ingen hadde konto der fra før. Kontoen står i mitt navn, men mannen har et visakort og tilgang til nettbanken. Hver måned går det fast trekk fra lønnskontoen og inn på felleskonto.

Koster en ekstra konto noe? I min bank kan jeg ha så mange kontoer jeg bare vil. Kostnadsfritt.

Anonym poster: e2a51676ef38a20ae3b157534ee10b63

Gjest O___o
Skrevet

Hva med Skandiabanken?

Det eneste du betaler er vel en avgift en gang i året for bankkortet.

Gjest Armule
Skrevet

Klart begge kan stå som eiere. Når vi nå skal opprette en matkonto i Nordea, som begge skal disponere, så må han også møte opp med pass/legitimasjon.

Skrevet

Klart begge kan stå som eiere. Når vi nå skal opprette en matkonto i Nordea, som begge skal disponere, så må han også møte opp med pass/legitimasjon.

Nei, det er likevel bare en kontoeier. Den andre blir kun disponent.

• Liker 7
Skrevet

Koster en ekstra konto noe? I min bank kan jeg ha så mange kontoer jeg bare vil. Kostnadsfritt.

Anonym poster: e2a51676ef38a20ae3b157534ee10b63

Kortavgift. Den varierer mye fra bank til bank.

Nei, kun en kan stå som eier. Den andre har kun disposisjonsrett til konto. Legitimasjonen har man vist for å få kortet.

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og jeg har to forskjellige banker, og ingen av oss har noen planer om å bytte bank da vi er fornøyde med de vi har. Men nå har vi tenkt på og få oss en felles konto, hvor vi setter inn til mat, ferier og slike ting. Vi bruker så unødvendig mye i måneden på mat og slik så hadde vært greit å få satt en felles sum på dette.

Hvordan kan vi da gjøre dette, og hvordan oppretter man i det hele tatt en felleskonto? Jeg er veldig ny på det her.

Om eks du oppretter en konto, så blir det skrevet om han skal ha tilgang til den kontoen. Slik kan begge gå i nettbank å betale regninger,overføre penger til egen konto for matinnkjøp.

Fort gjort

Anonym poster: 8cbde17f1a05a7ebb325616bb686be64

Skrevet

Tusen takk for flere svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...