:-) anna Skrevet 26. mars 2004 #1 Skrevet 26. mars 2004 Dette er noe jeg ikke har fortalt til så mange men som jeg tenkte jeg skulle spørre om her inne. For her er det mange med mye kunnskap og kloke hoder. For mange år siden omkom min beste venninne i en ulykke. Det var veldig mye rundt ulykken som var spesielt, og mye som var veldig åpent og veldig rart. For å si det litt vagt men korrekt, så var det veldig uforståelig for oss som kjente henne at hun var der hun var da ulykken skjedde. Og at hun valgte å gjøre det som førte til ulykken. Jeg tror ikke egentlig at det ligger noe kriminelt bak ulykken. Men det er så mye jeg ikke skjønner. Kanskje må jeg bare akseptere at jeg ikke kan få så mange svar men jeg har et behov for å prøve i alle fall. Jeg lurer på hvordan jeg kan finne ut hva som står i obduksjonsrapporten, om det tok lang tid før hun døde eller om hun døde momentant, og så mye som mulig av det som skjedde rundt ulykken. Det er så mange spørsmål som svirrer rundt i hodet mitt og de kommer tilbake oftere og oftere. Jeg har litt kontakt med faren eller broren, men jeg kan ikke spørre dem om dette. De bærer hele sorgen inne i seg og jeg vet ikke hva te tåler av spørsmål og om jeg kommer til å gjøre vondt verre. Å ta dette opp med dem er en umulighet. Moren har egne problemer og er ute av bildet. Er det noen av dere som vet hvordan jeg kan få svar på slike spørsmål. Jeg regner med at jeg må snakke med politiet, men jeg vet ikke hva som er offentlig og hva som ikke er det. Dette ble vel aldri en kriminalsak, så da vet jeg ikke hvilke retter til innsyn som finnes. Noen som vet noe som helst eller har noen ideer?
Gjest Poirot Skrevet 26. mars 2004 #2 Skrevet 26. mars 2004 Nærmeste pårørende har rett til innsyn i journal etter en pasients død, om ikke særlige grunner taler mot dette. Klikk her. Tror mao ikke du kan få innsyn i journal eller obsuksjonsrapport. Det vil jo i prakis bety at hvem som helst kan finne ut hva som helst om en død person; kjendis eller ukjent.
:-) anna Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2004 Takk for svar, Poirot!! Jeg håpte igrunn at du ville svare, for jeg tenkte at dette kanskje var noe du kunne vite noe om. Men vet du om slike rapporter har noen foreldelsesfrist?
Gjest Poirot Skrevet 26. mars 2004 #4 Skrevet 26. mars 2004 Nei, det vet jeg ikke, vil nesten tro det ikke er noen foreldelsesfrist pga er personopplysninger. Normalt sett er foreldelsesfristen på innsyn i dokumenter unntatt offentligheten på mange tiår. Uansett kan du jo høre med politiet, søke om innsyn i politijournalen fra den dagen (ikke sikkert du får).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå