*nora* Skrevet 26. mars 2004 #1 Skrevet 26. mars 2004 Kjøpte ny kjole i dag men problemet er at den er så statisk! Når jeg tar den på, klistrer den seg til bena (underkjolen er 100% polyester) og håret står rett til værs!! Føler jeg blir helt sprø av å gå med den! Finnes det noe som hjelper mot dette problemet?
Catzy Skrevet 26. mars 2004 #2 Skrevet 26. mars 2004 Vaske med Milo? Eller finnes det andre vaskemiddelmerker som påstår å være bra mot antistatiske spenninger? Si fra hvis du finner noe, sliter med det samme selv. Catzy
Gjest Cuddly Skrevet 26. mars 2004 #3 Skrevet 26. mars 2004 Skyllemiddel er et must når tøy er statisk!
Gjest Lizbet Skrevet 26. mars 2004 #4 Skrevet 26. mars 2004 Det blå skyllemiddelet. Har hjulpet for meg - jeg får ikke lengre støt av alt jeg tar i.
*nora* Skrevet 27. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2004 Tusen takk for alle svar! Får gå på butikken da og sjekke skyllemidlene! Er det nok å bare vaske kjolen i badekaret med skyllemiddel, og så skylle godt? Tror ikke kjolen tåler vaskemaskin.
Gjest Cuddly Skrevet 27. mars 2004 #6 Skrevet 27. mars 2004 Skyllemiddel skal i siste skyllevann, altså ikke skylles av. Jeg kan ikke si noe om akkurat din kjole mht. vask...
Gjest Pterodactylkake Skrevet 27. mars 2004 #7 Skrevet 27. mars 2004 forbanna elektrisitetstid, altfor mye elektrisk oppvarming, vent til sommeren, da blir alt så mykt og fint, og kanskje ikke hårene våre leker macgyver e.l.
*nora* Skrevet 27. mars 2004 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2004 Men går det an å bare ta siste skyllinga, feks i et badekar? Altså legge kjolen i litt vann og skyllemiddel, og så henge den til tørk? Åh, jeg angrer på hele kjøpet, liker best å bare hive klærne i maskina og la alt gå sin gang!! :-?
Gjest Lizbet ii Skrevet 27. mars 2004 #9 Skrevet 27. mars 2004 Jeg ville tro det gikk - om den tåler den slags behandling og ikke skal renses. Prøv med bare litt mykner i masse vann for eksempel??
Gjest Cuddly Skrevet 27. mars 2004 #10 Skrevet 27. mars 2004 Tørr overhode ikke si hva du skal gjøre, men hvis du angrer kjøpet kan du kanskje levere den tilbake? De fleste butikker er jo greie med sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå