AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #1 Skrevet 25. mars 2013 Først slo han meg og når vi våknet neste dag var jeg blå og en blåveis kan se ille ut. Da sier han at jeg får jo så lett blåmerker. Det er riktig, siden jeg får blåmerker pga noe med hvite blodlegemer og legen har sagt at det ikke er alvorlig i seg selv og det er arvelig. Men nå bruker han det mot meg. Forstår at han er lei seg og kanskje ikke forstår hvorfor han slo og at han er flau. Han skulle ringe i dag og kanskje handle inn mat til meg siden jeg ikke har lyst å gå ut med blåveis. Hvorfor unnskylder han seg? Han sa at han slo jo ikke såååå hardt. Resultatet er i alle fall godt synlig. Han passet på å gjøre det slutt, men angret seg og tok det tilbake. Fordi han er jo alltid snill og slår aldri damer og det måtte være noe med MEG siden jeg ser så jævlig ut og kan få et blåmerke hvis jeg slår armen borti noe. Han konkluderte med at han bare lot som han slo og at jeg må feile noe siden jeg går rundt med en blåveis som vises på lang avstand. Er det noe galt med denne mannen? Han er også redd for at jeg skal vise meg offentlig der hans venner er tilstede og også felles venner. Fordi som han sa, rykter vil han helst ikke ha på seg. Jeg sitter her skjelven og redd for å gå ut døren. Men jeg må ut for å kjøpe mat og bind. Han sa at han skulle komme i dag og gjøre det for meg, men jeg tror ikke han mener det. Til menn: Jeg forstår at man angrer etter en voldsepisode og at det kanskje gjør noe med tankebildet. Men hvorfor slå?`Og komme med slike påstander etterpå? At jeg får jo lett blåmerker, slo ikke hardt, alt er VISST MIN FEIL i flg. han. Hva mener dere om hans ord og hans unnskyldninger og utsagn når dere har lest denne tråden? Han har gjort meg mer avhengig av han enn jeg var tidligere, føles som jeg sitter i et kvinnefengsel og ikke tør å vise meg utenfor døren. Dette blir en fin påske... Kan ringe andre, men har ikke lyst å vise meg frem for noen nå. Ville dere gått ut døren med en hevelse og et øye som er klistret igjen? TS Anonym poster: ea3ca57cf6ae1ffc901d35f2543656c7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #3 Skrevet 25. mars 2013 Kom deg vekk fra denne mannen !! Anonym poster: 1fa2805f908ca02fb554f49955f9c379 3
skruf Skrevet 25. mars 2013 #4 Skrevet 25. mars 2013 (endret) Pakk sekken din og løp. Og aldri se deg tilbake. Slett nr hans, fjern og blokker han fra facebook. Det er ikke deg det er noe feil med, det er han!! Redigerte skrivefeil.. Endret 25. mars 2013 av maya76 10
Ulla Ullsokk Skrevet 25. mars 2013 #5 Skrevet 25. mars 2013 Hjelpes! Du kan da ikke for alvor mene at du tok han tilbake etter dette? HAN gjorde det slutt og angret seg?? Har ikke DU noe du skulle ha sagt? Faen heller, jeg ville gått ut med hevet hode og hvis noen spør, så slo han deg og det er slutt mellom dere! Ikke et fnugg av dette er DIN feil! Han er jo helt på viddene med sine bortforklaringer. Og at du skal holde deg inne fordi han er redd for rykter? Det burde han vel tenkt på FØR han slo! Dessuten er det ikke rykter når det er sant! Jeg ville absolutt ikke latt han hjelpe meg med handling, jeg ville ringt en venninne! Det eneste du kan føle deg dum for er hvis du BLIR! Hvis du dumper han signaliserer du styrke! Han slo meg, det er ikke greit, så nå er vi ikke sammen lenger. Han var fin når han var hyggelig, men han gikk over en tydelig grense, og sånt får ikke to sjangser. IKKE la han få en sjangse til, da kan du ende i et helvete! Gå NÅ!!!!!! Du trenger ikke være sint på han engang, du kan bare være helt rolig og fortelle han at en grense er krysset, farvel! 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #6 Skrevet 25. mars 2013 Ville dere gått ut døren med en hevelse og et øye som er klistret igjen? TS Anonym poster: ea3ca57cf6ae1ffc901d35f2543656c7 Ja, det har jeg gjort før, og jeg ville gjort det igjen. Han skadet deg, selv om han "ikke slo så hardt, og du får blåmerker for ingenting", hvorfor skal du skjule det? Skal du skjule det for å beskytte ham, eller skal du skjule det fordi du skammer deg? Hvis du vil beskytte ham, hvorfor? Du gjør ham ingen tjeneste ved å dytte alt under teppet. Det eneste som skjer, er at det vil ta lengre tid før han får hjelp til å håndtere sinneproblemet sitt. Og om du skammer deg, hvorfor? Det er ikke din feil at han slår! ALDRI! Så rett deg opp i ryggen, og gå ut i verden. Du har ingenting å skamme deg over, og du trenger ikke beskytte ham. Du er ikke avhengig av ham, hverken til å få handlet på butikken, eller i livet ditt. Du klarer deg selv! Andre vil se blåveisen din, hva så? Andre skal ikke ha makt over ditt liv, andre skal ikke kunne bestemme om du skal kunne gå ut døren eller ikke. Kun du skal ha denne makten! Anonym poster: 9a62ef2ec767d37a80811883e582e35b 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #7 Skrevet 25. mars 2013 Hjelpes! Du kan da ikke for alvor mene at du tok han tilbake etter dette? HAN gjorde det slutt og angret seg?? Har ikke DU noe du skulle ha sagt? Faen heller, jeg ville gått ut med hevet hode og hvis noen spør, så slo han deg og det er slutt mellom dere! Ikke et fnugg av dette er DIN feil! Han er jo helt på viddene med sine bortforklaringer. Og at du skal holde deg inne fordi han er redd for rykter? Det burde han vel tenkt på FØR han slo! Dessuten er det ikke rykter når det er sant! Jeg ville absolutt ikke latt han hjelpe meg med handling, jeg ville ringt en venninne! Det eneste du kan føle deg dum for er hvis du BLIR! Hvis du dumper han signaliserer du styrke! Han slo meg, det er ikke greit, så nå er vi ikke sammen lenger. Han var fin når han var hyggelig, men han gikk over en tydelig grense, og sånt får ikke to sjangser. IKKE la han få en sjangse til, da kan du ende i et helvete! Gå NÅ!!!!!! Du trenger ikke være sint på han engang, du kan bare være helt rolig og fortelle han at en grense er krysset, farvel! Anonym poster: ea3ca57cf6ae1ffc901d35f2543656c7
Stine123 Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Uff, stakkars deg:( Han høres ut til å ha store problemer. Det er han det er noe galt med, ikke deg. Du et sikkert selv at du bør komme deg vekk fra han. Har du noen du kan dra til? Familie/venner? Har dere barn? Kanskje du bare skulle gått ut på butikken i handla? Så kan folk se hvordan han behandler kjæresten sin? Han sier han ikke vil ha rykte på seg?? Vel, da får han jo prøve å oppføre seg sånn at han slipper å få rykte som konemishandler, siden det er det han faktisk er. Det er ikke akseptabelt å slå!!! 3
Gjest celine Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 Er det noe galt med denne mannen? Anonym poster: ea3ca57cf6ae1ffc901d35f2543656c7 JA! Så definitivt! Her er det bare å komme seg vekk 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #10 Skrevet 25. mars 2013 TS: Jeg skammer meg for å gå ut med synlige merker i ansiktet. Han angret seg og sa også at jeg var heldig for jeg kunne blitt drept. Jeg er klar over at man kan dø hvis slaget rammer hardt eller på feil sted. Det hele oppstod ved en bagatell der han tente på alle plugger. Det som er mer sjokkerende er alle hans bortforklaringer når han så hvor jævlig jeg ser ut. Du får jo så lett blåmerker, jeg slo ikke hardt osv. Det ser ut som noen har slått meg hardt. Han er redd for rykter ja, Det sa han. Enig i at dette ikke er rykter, det er jo sannheten. Har lagt is på og gjør det fremdeles hver annen time. Hans oppfatning av situasjonen er at han ikke slo hardt og at jeg får lett blåmerker og at han er uskyldig. Svin!!! Jeg skal ringe en venninne eller en venn og be de hjelpe meg med å handle, men jeg liker å være selvstendig og ordne opp selv, ber nesten aldri noen om hjelp. Men kanskje det er på tide...kan ringe til en venninne, som bor i nabolaget men oppfatter henne som falsk. Går det bra blir hun sjalu, og forteller jeg hva som har skjedd vil hun si at det sikkert er min egen feil... Jeg gidder ikke mer!!! FALSKHET ER DET VERSTE JEG VET OM. Rykter? Om at han er voldelig mot damer? Det er hans verste frykt, forstår det nå. Hvordan det går med meg er ikke farlig, bare jeg ikke viser meg offentlig. Samtidig er jeg i sjokk og forstår ikke hva som har skjedd. Men jeg har jo speil og det kjennes også uten at jeg ser meg i speilet, det presser og trykker og er vondt i halve ansiktet. Og noe av det verste er alle hans bortforklaringer. Han sa også at han var lite stolt når jeg konfronterte han med mitt åsyn. Først gjorde han det slutt fordi han er så snill og slår aldri damer og jeg får så lett blåmerker, ingenting er hans feil. Idiot? Anonym poster: ea3ca57cf6ae1ffc901d35f2543656c7
Ulla Ullsokk Skrevet 25. mars 2013 #11 Skrevet 25. mars 2013 Ja, fullstendig idiot! Heldigvis virker du som en oppegående jente, så dette går bra! Heldig som ikke ble drept? Hva er DET for en ting å si??? Han her er helt loco! For alt du vet har han slått før, men damene har holdt seg inne og holdt kjeft! Han MÅ bare fullstendig ut av livet ditt! 5
Gjest Lille-pus Skrevet 25. mars 2013 #12 Skrevet 25. mars 2013 Du skal gå ut og kjøpe det du trenger, uten å sminke blåveisen bort Etterpå reiser du. Det høres ut som han fornekter at han slo deg, og det kan helt fint være fordi han enten angrer eller ikke vil innse at den blåveisen du ser i speilet den er han skyld i. Helt umiddelbart, slik du forteller historien, syne sjeg det høres ut som han fristiller seg selv fra all skyld og projiserer skylden over på deg. Jeg synes du skal komme deg bort jeg, TS. Har du foreldre eller søsken du kan reise til nå i dag ? - og en tur innom på Legevakten/Politiet er heller ikke så dumt. Da blir i alle fall resultatet av slaget behørig dokumentert på en skikkelig måte. 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #13 Skrevet 25. mars 2013 TS: Jeg skammer meg for å gå ut med synlige merker i ansiktet. Anonym poster: ea3ca57cf6ae1ffc901d35f2543656c7 Som jeg sa i sted, det er ikke du som har noe å skamme deg over, det er han! Det var han som slo. Som en annen sa, er han redd for rykter, så får han la være å oppføre seg på en slik måte at rykter oppstår. Det du opplever nå, er typisk for mishandlede kvinner og menn. Mishandleren legger ansvaret over på den de har mishandlet, og får dem til å føle seg små og hjelpesløse. Det er du ikke! Du er sjefen over ditt liv, og du tar ansvaret for ditt liv og dine handlinger. Jeg har selv rømt ut i minusgrader i bare t-skjorte, med synlige blåmerker. Jeg skal ikke lyve for deg, det var ikke enkelt. Det verste var å møte alle medlidende blikk, men det var viktig at jeg gjorde det jeg gjorde der og da, for det var viktig for meg å bevise for meg selv at jeg klarte dette selv. Jeg klarte å gå! Jeg klarte å be om hjelp! Jeg klarte å ta ansvaret for mitt liv! Jeg var ikke avhengig av ham! Anonym poster: 9a62ef2ec767d37a80811883e582e35b 4
Gjest Trude Skrevet 25. mars 2013 #14 Skrevet 25. mars 2013 Gå ut og handle, og stikk innom politiet på veien! Anmeld ham for vold. Få noen til å være sammen med deg eller dra til et krisesenter, der kan du prate med noen og føle deg trygg. Dette er ikke en person du skal ha i livet ditt...
Wildy Skrevet 25. mars 2013 #15 Skrevet 25. mars 2013 Du trenger ikke å skjemmes i det hele tatt; gå på butikken som vanlig! Det er han som slo, det er han som forårsaket skaden, det er hans skyld! At du får lett blåflekker spiller ingen rolle. Jeg får også lett blåflekker; men hadde aldri tolerert at samboeren min slo meg; da hadde det bært på hue og rævva ut .Jeg har flere ganger blitt knallblå f.eks rundt håndleddene når vi har lekesloss ( ja, voksne gjør også det av og til), og samboeren min ble helt fra seg den første gangen,det var jo hans skyld! En som slår deg, og attpåtil prøver å legge sklyden på deg; det er ingen mann å smale på; bli kvitt ham! 1
Uglen Skrevet 25. mars 2013 #16 Skrevet 25. mars 2013 TS - kom deg vekk fra denne mannen. NÅ. Du er sterk - du klarer det, selv om det virker umulig. Reis til familie, venner, krisesenter, hva som helst - men kom deg langt vekk fra denne dri*ttsekken. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #17 Skrevet 25. mars 2013 Ja, det har jeg gjort før, og jeg ville gjort det igjen. Han skadet deg, selv om han "ikke slo så hardt, og du får blåmerker for ingenting", hvorfor skal du skjule det? Skal du skjule det for å beskytte ham, eller skal du skjule det fordi du skammer deg? Hvis du vil beskytte ham, hvorfor? Du gjør ham ingen tjeneste ved å dytte alt under teppet. Det eneste som skjer, er at det vil ta lengre tid før han får hjelp til å håndtere sinneproblemet sitt. Og om du skammer deg, hvorfor? Det er ikke din feil at han slår! ALDRI! Så rett deg opp i ryggen, og gå ut i verden. Du har ingenting å skamme deg over, og du trenger ikke beskytte ham. Du er ikke avhengig av ham, hverken til å få handlet på butikken, eller i livet ditt. Du klarer deg selv! Andre vil se blåveisen din, hva så? Andre skal ikke ha makt over ditt liv, andre skal ikke kunne bestemme om du skal kunne gå ut døren eller ikke. Kun du skal ha denne makten! Anonym poster: 9a62ef2ec767d37a80811883e582e35b Takk for svar fra dere alle. Jeg skal gå utenfor døren selv med et øye som er klistret igjen. Vet ikke hvorfor jeg unnskylder han men jeg synes bare det hele er trist. Han ble redd for at jeg skulle slå tilbake dagen etterpå, men jeg er ikke typen som tyr til vold. I kampens hete kan alle bruke vold, men dagen etterpå... jeg er pasifist så nei. Jeg ringte han for par minutter siden og han var ikke gått på jobb og skulle ikke ut døra. Forklaringen var at han var fyllesyk og dårlig. Dette sier alt om han og hans teft for andres følelser og hans behov til å ta hensyn for andre. Men jeg ble sammen med han fordi jeg ble glad i han. Jeg vet han sliter voldsomt for tiden, men hadde ingen forutanelser om at det skulle gå utover meg. Det påvirker meg i den grad at jeg ikke aner om jeg har dømmekraften i behold. Siden alt er min feil i følge han... Anonym poster: ea3ca57cf6ae1ffc901d35f2543656c7
Tropic Skrevet 25. mars 2013 #18 Skrevet 25. mars 2013 Kjære kjære ts. For din egen del, vær så snill å slå opp med han fyrn. Send han en sms om at det er slutt! At han legger skylden på deg er helt klassisk og vanlig, men det er ikke din skyld. Slå opp med han og gå på butikken! 6
Løvefrøken Skrevet 25. mars 2013 #19 Skrevet 25. mars 2013 Du klarer det du vil... Innerst inne vet du om du egentlig vil leve sånn i alle år fremover... Ta ansvar for fremtiden din i dag! 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2013 #20 Skrevet 25. mars 2013 Takk for svar fra dere alle. Jeg skal gå utenfor døren selv med et øye som er klistret igjen. Anonym poster: ea3ca57cf6ae1ffc901d35f2543656c7 Flott! Dette er det viktigste skrittet du har tatt i hele ditt liv til nå. Anonym poster: 9a62ef2ec767d37a80811883e582e35b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå