Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns dette er kjempe vanskelig. Jeg og kjæresten min har vært sammen siden før jul og han har to små barn på 4 og 5 år(gutter). Han har dem på besøk ca annenhver helg. Dette syns jeg er helt greit. Problemet er at kjæresten min forventer at jeg nærmest skal ta meg fri fra jobben og være sammen med dem, noe jeg ikke har interesse av. Han beskylder meg for og stikke av når dem kommer, noe jeg føler jeg ikke gjør. Mulig jeg er sær, men jeg mener at det er faren dem trenger nærhet til og ikke meg??

Anonym poster: 5e5169e73efaefd132669be49c8044e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns dette er kjempe vanskelig. Jeg og kjæresten min har vært sammen siden før jul og han har to små barn på 4 og 5 år(gutter). Han har dem på besøk ca annenhver helg. Dette syns jeg er helt greit. Problemet er at kjæresten min forventer at jeg nærmest skal ta meg fri fra jobben og være sammen med dem, noe jeg ikke har interesse av. Han beskylder meg for og stikke av når dem kommer, noe jeg føler jeg ikke gjør. Mulig jeg er sær, men jeg mener at det er faren dem trenger nærhet til og ikke meg??

Tja, jeg skjønner jo at det kan være sårt for faren hvis du viser veldig liten interesse for barna hans. Når man er sammen med noen med barn, er man nødt til å forholde seg til hele "pakken", ikke bare kjæresten.

Samtidig har dere jo ikke vært sammen så lenge, og det er jo lurt å ta det litt med ro i begynnelsen. Barna er tross alt hans ansvar og ikke ditt, selv om de automatisk blir en del av livet ditt så lenge faren er det.

Anonym poster: cdd6c4bd6a5b1d4716883709940cf08c

• Liker 2
Skrevet

Om det er helger du har fast som arbeidshelger så kan ikke han kreve at du tar deg fri fra jobben. Det er faktisk ikke bare til å knipse og så har man byttet helg. Det må han bare innse.

Jeg forstår ham i det at han vil at du også skal være involvert og faktisk vise interesse for dem. Men det kan vel faktisk gjøres i ferier også, som i påskeferien for eksempel.

Dette er noe du faktisk må snakke med ham om, og forklare hvordan det er i forhold til jobb, enten det er slik jeg tolket det eller ikke.

Lykke til videre :)

AnonymBruker
Skrevet

Men er det riktig at jeg skal ta meg fri fra jobben for og bre med dem?!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes ikke det er rett at du skal ta deg fri fra jobb!! Men du jobber vel ikke hver helg han har ungene?

Anonym poster: cdd6c4bd6a5b1d4716883709940cf08c

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Nei su skal ikke ta deg fri fra jobben for å være med dem. Det er et fullstendig urimelig krav

Gjest Lille-pus
Skrevet

Men er det riktig at jeg skal ta meg fri fra jobben for og bre med dem?!

Nei.

Å kreve at du skal ta deg fri, bytte vakter, kanskje tape inntekt, er et helt hinsides 'krav'.

Den innstillingen får noen varsellamper til å blinke litt hos meg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber faktisk hver helg, noe jeg har gjort lenge pga økonomiske problemer:) syns heller ikke det et lett og knytte sterke bånd med barn jeg kun ser annenhver eller tredjehver helg.

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg lurer på om du kanskje bør revurdere hele forholdet allerede nå, før følelsene blir for dype. Dette blir aldri bedre, han kommer alltid til å sette barna over deg.

Skrevet

Dette blir aldri bedre, han kommer alltid til å sette barna over deg.

Er ikke dette selvsagt, også for de som selv ikke har barn, men velger å gå inn i et forhold til en som har barn fra før?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg jobber faktisk hver helg, noe jeg har gjort lenge pga økonomiske problemer:) syns heller ikke det et lett og knytte sterke bånd med barn jeg kun ser annenhver eller tredjehver helg.

Du trenger åpenbart å jobbe nå for å få kontroll på din økonomiske situasjon. Det er du bare nødt til å prioritere, du skal ikke være nedsyltet i gjeld og få betalingsproblemer pga din kjæreste.

Det er heller ingen grunn til at du skal bruke hele helgen, hver samværshelg, på å bli kjent med barna hans. Dere har bare vært sammen noen få måneder. Mange vil ikke engang ha møtt den andres barn etter så kortvarig forhold. Bor dere sammen allerede?

Har du inntrykk av hvorfor han mener at du må være tilstede hele tiden under samvær? Er han uselvstendig som omsorgsperson, kjeder han seg, hva er problemet?

Jeg synes han viser lite forståelse og respekt for din side av saken. Du er kjæreste i en tidlig fase av et forhold, ikke stemor/reservemamma/kone. Og du må ta hensyn til ditt liv og dine følelser, så får han ta ansvar for sine barn.

Skrevet

Synes forøvrig ikke at han kan kreve at du tar deg fri fra jobben, men hvis du har tenkt å være sammen med ham resten av livet, så vil du være sammen med barna hans resten av livet også, så det er kanskje greit å ta deg tid til å bli kjent med dem, hvis du har muligheten til det? :)

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Jeg lurer på om du kanskje bør revurdere hele forholdet allerede nå, før følelsene blir for dype. Dette blir aldri bedre, han kommer alltid til å sette barna over deg.

Det er da ikke problemet her? Selvsagt vil han sette barna over den nye dama. Hadde det vært motsatt (TS var mann som hadde møtt dame med barn fra før) ville ingen tenkt tanken engang. Hva er det med deg? :sinna:

Det som er problemet her er akkurat det TS belyser, sitat "kjæresten min forventer at jeg nærmest skal ta meg fri fra jobben og være sammen med dem, noe jeg ikke har interesse av."

Da er det bare å være ærlig på det, det er du i din fulle rett til å være. Dette forholdet har ikke spesielt store sjanser for å lykkes, det vet du selv. Gjør noe med det :goodbye:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det vil han, i fremtiden, men det er jo ikke det han gjør nå. Han setter seg først, før både trådstarter og barna. Disse guttene har IKKE noe behov for at fars nye kjæreste skal henge med dem hele tiden når de har samvær med sin far. De har behov for FAR. Etterhvert som forholdet modnes og styrkes er det på sikt mulig at trådstarter skal gli mer inn i familien og også gradvis få en mer omsorgspreget rolle overfor dem, men nå er hun faktisk en fersk kjæreste til far.

Skrevet

og DERFOR er ikke jeg sammen med en med unger fra før..

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Det er da ikke problemet her? Selvsagt vil han sette barna over den nye dama. Hadde det vært motsatt (TS var mann som hadde møtt dame med barn fra før) ville ingen tenkt tanken engang. Hva er det med deg? :sinna:

Det som er problemet her er akkurat det TS belyser, sitat "kjæresten min forventer at jeg nærmest skal ta meg fri fra jobben og være sammen med dem, noe jeg ikke har interesse av."

Da er det bare å være ærlig på det, det er du i din fulle rett til å være. Dette forholdet har ikke spesielt store sjanser for å lykkes, det vet du selv. Gjør noe med det :goodbye:

Enig med deg.

Dette høres ikke ut som et varig forhold.

Nei, han kan ikke tvinge deg til å ta fri fra jobben, men jeg skjønner godt at han vil du skal bli kjent med barna! Hvis dette er skal bli et langtidsforhold, er jo det naturlig. Og når du ikke har interesse av å bli kjent med barna, er jo hele forholdet dødfødt.

Gjest Gjest
Skrevet

og DERFOR er ikke jeg sammen med en med unger fra før..

Med det er jeg, og forholdet har vart over flere år, og det har ALDRI vært foreslått at jeg skal kutte arbeidsdager eller gå glipp av veldige ting i mitt liv fordi han vil ha selskap når han har datteren. Han tar fullt ansvar for barnet sitt selv, og så blir hun og jeg kjent i det tempoet som passer oss.

Skrevet

Med det er jeg, og forholdet har vart over flere år, og det har ALDRI vært foreslått at jeg skal kutte arbeidsdager eller gå glipp av veldige ting i mitt liv fordi han vil ha selskap når han har datteren. Han tar fullt ansvar for barnet sitt selv, og så blir hun og jeg kjent i det tempoet som passer oss.

Typen din har vett i hue han da.. det virker det ikke som typen til TS har...

Gjest Gjest
Skrevet

Typen din har vett i hue han da.. det virker det ikke som typen til TS har...

My point exactly. Det går fint an å ha et forhold med en som er forelder, hvis den personen faktisk innser at hun/han er forelder, og tar ansvar for det. Å være i et forhold hvor det er særkullsbarn kan være utfordrende, men hvis den som er forelder ikke har et nøkternt og gjennomtenkt forhold til sin egen rolle vs kjærestens rolle ifht barna, kan det fort bli et lite helvete.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal være ærlig så syns jeg ikke han kan kreve at jeg skal ta noen spesiell rolle ovenfor barna. Han har også valgt og flytte 6 timer unna dem med bil. Jeg blir ho veldig tvilende til om det kommer til og fungere med oss i fremtiden. Jeg er veldig glad I barn og bruker mye tid med tantebarna mine osv, men føler ikke det her blir det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...